Trådlåsning och radering,är det lösningen?

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Trådlåsning och radering,är det lösningen?

Inlägg av GandhiMK2 »

"Rotera. Inget har hänt här...."
Eller?
Eftersom det tydligen är ok att bete sej hur som helst så kan man ju fråga sej varför man ska ha moderatorer egentligen... När det enda som händer när någon ger sej hän och kallar medforumister för sekunda exemplar etc är att tråden låses med motiveringen "skittråd"..... Jotack. Absolut. Vilket serienummer var det på den?
Jaja. Nu är det säkert frid och fröjd i en dag eller två...;-)

:Trött:
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: Trådlåsning och radering,är det lösningen?

Inlägg av BB3000S »

f-bass skrev:"Rotera. Inget har hänt här...."
Eller?
Eftersom det tydligen är ok att bete sej hur som helst så kan man ju fråga sej varför man ska ha moderatorer egentligen... När det enda som händer när någon ger sej hän och kallar medforumister för sekunda exemplar etc är att tråden låses med motiveringen "skittråd"..... Jotack. Absolut. Vilket serienummer var det på den?
Jaja. Nu är det säkert frid och fröjd i en dag eller två...;-)

:Trött:
Håller helt och hållet med. En hårdare moderering (då menar jag mot folk som vad det verkar inte ryggar för att häva ur sig vad som helst, ingen nämnd ingen glömd, inte mer städning) i kombination med ett borttagande av möjligheten att själv ändra i gamla inlägg när de är mer än tex 10-15min gamla (så man fortfarande kan korrigera tex stavfel eller inlägg skrivna i affekt) tror jag på rätt snar sikt skulle minska rejält på såväl mängden smått idiotiska inlägg som tiden moderatorerna måste lägga på att städa bort kattbajs ur sandlådan.
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
wheelie87
Medlem
Inlägg: 475
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 23:06
Ort: Uddevalla

Inlägg av wheelie87 »

Det borde ju finnas tydliga regler om hur man ska bete sig. Mycket tydligare än "var trevlig och bete dig som folk". Det borde räcka med den meningen men det skadar inte att precisera det i ett gäng punkter.

Sen så borde man arbeta upp rutiner för hur Mods jobbar och vara öppen med det.
man borde också skapa rutiner för hur vi vanliga användare kan anmäla problem, komma med lite mer info om vilka som är mods, admins osv.

med 'man' menar jag just mods, admins och de som styr här på forumet.
Klappar på min Yamaha TBRX174 genom Zoom B2 till Yamaha HS5.
Gärna med en kopp kaffe i närheten.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Det arbetas just nu på en uppgradering av forumet, där kommer troligen bla anmälningar om inlägg och trådar att bli enklare.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

+1 på Lasse. Det jobbas även med att ta fram tydligare direktiv för oss moderatorer.
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
wheelie87
Medlem
Inlägg: 475
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 23:06
Ort: Uddevalla

Inlägg av wheelie87 »

Va bra! =)

Se till att fixa en klistrad tråd med instruktioner till oss användare också. Det måste vara tydligt hur mods arbetar.
Annars blir PB en tråkig plats. :/



..... nä, nu börjar jag upprepa mig...
Gonatt folks.
Klappar på min Yamaha TBRX174 genom Zoom B2 till Yamaha HS5.
Gärna med en kopp kaffe i närheten.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Kan knappt fantisera om antalet PM moderatorerna måste ha fått från alla möjliga håll. Applåd för att de fortfarande är i ett stycke(var)!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

the_great_alfonzo skrev:Kan knappt fantisera om antalet PM moderatorerna måste ha fått från alla möjliga håll. Applåd för att de fortfarande är i ett stycke(var)!
Jag tror nog att de fick mer PM innan snubben i fråga släpptes in, faktiskt.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++
Inlägg: 6578
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 08:30
Ort: Perstropp

Inlägg av Peavey Dude »

wheelie87 skrev:Va bra! =)

Se till att fixa en klistrad tråd med instruktioner till oss användare också. Det måste vara tydligt hur mods arbetar.
Annars blir PB en tråkig plats. :/



..... nä, nu börjar jag upprepa mig...
Gonatt folks.
+1!
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
dereborn

Inlägg av dereborn »

Geddan skrev:
the_great_alfonzo skrev:Kan knappt fantisera om antalet PM moderatorerna måste ha fått från alla möjliga håll. Applåd för att de fortfarande är i ett stycke(var)!
Jag tror nog att de fick mer PM innan snubben i fråga släpptes in, faktiskt.
Ta bort PM-funktionen.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

dereborn skrev:
Geddan skrev:
the_great_alfonzo skrev:Kan knappt fantisera om antalet PM moderatorerna måste ha fått från alla möjliga håll. Applåd för att de fortfarande är i ett stycke(var)!
Jag tror nog att de fick mer PM innan snubben i fråga släpptes in, faktiskt.
Ta bort PM-funktionen.
Då gäller det alltså att passa på: DU HAR PM!!



;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

fieldflower skrev:
dereborn skrev:
Geddan skrev:
the_great_alfonzo skrev:Kan knappt fantisera om antalet PM moderatorerna måste ha fått från alla möjliga håll. Applåd för att de fortfarande är i ett stycke(var)!
Jag tror nog att de fick mer PM innan snubben i fråga släpptes in, faktiskt.
Ta bort PM-funktionen.
Då gäller det alltså att passa på: DU HAR PM!!



;)
Nej, jag verkar få alla ikväll.
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
wheelie87
Medlem
Inlägg: 475
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 23:06
Ort: Uddevalla

Inlägg av wheelie87 »

Ta inte bort pm-funktionen. Den måste få finnas.

Om mods och admins får för mkt PM så behöver helt enkelt bli fler.

En variant är att ha en mod per forum/kategori. I de kategorierna där det pågår mer snack kan man ju kanske ha flera mods och vissa trådar kan man kanske lägga flera på samma person om det är lite trafik och/eller problem där.

Troligtvis är det här självklarhet som många reda känner till. Hoppas forumet blir finfint nu när vi slipar till det. =)
Klappar på min Yamaha TBRX174 genom Zoom B2 till Yamaha HS5.
Gärna med en kopp kaffe i närheten.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

wheelie87 skrev:Ta inte bort pm-funktionen. Den måste få finnas.
Ironi är inte riktigt din grej, va? :wink:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
dereborn

Inlägg av dereborn »

wheelie87 skrev:Ta inte bort pm-funktionen. Den måste få finnas.

Om mods och admins får för mkt PM så behöver helt enkelt bli fler.

En variant är att ha en mod per forum/kategori. I de kategorierna där det pågår mer snack kan man ju kanske ha flera mods och vissa trådar kan man kanske lägga flera på samma person om det är lite trafik och/eller problem där.

Troligtvis är det här självklarhet som många reda känner till. Hoppas forumet blir finfint nu när vi slipar till det. =)
Jag skojade lite.
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Geddan skrev:
wheelie87 skrev:Ta inte bort pm-funktionen. Den måste få finnas.
Ironi är inte riktigt din grej, va? :wink:
Du har PM!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

BB3000S skrev:
fieldflower skrev:
dereborn skrev:
Geddan skrev:
the_great_alfonzo skrev:Kan knappt fantisera om antalet PM moderatorerna måste ha fått från alla möjliga håll. Applåd för att de fortfarande är i ett stycke(var)!
Jag tror nog att de fick mer PM innan snubben i fråga släpptes in, faktiskt.
Ta bort PM-funktionen.
Då gäller det alltså att passa på: DU HAR PM!!



;)
Nej, jag verkar få alla ikväll.
Men dom är väl kärleksfulla,huh? ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Kanske ska skriva in "min" skolas ordningsregler i PRATABAS?!

01...kom i tid och respektera klockan
02...visa respekt mot material, lärare och kompisar
03...håll inte på
04...stäng av mobiltelefonen
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Jag bryter på reglerna direkt, sorry trasan..

Till Sixpanbass eftersom hans tråd om Bootsys agerande togs bort.

Sixpanbass: Jag är osäker på om jag förstår det du skriver?
Du är medveten om att meddelandet du skriver är Intis "kompletta" svar är hans svar på mitt inlägg i debatten till Jan H?
Ett svar som visar att han inte förtått vad och hur jag menade, då han tror att det är JAG som hänvisar till att det bland annat kan vara kulturella skillnader som gör att vi inte förstår honom när det i själva verket är Jan som gör det.

Om du anser att 5 minutersregeln (ej den för mat på golvet) inte tillämpats på ett bra sätt så vill jag med bestämdhet påpeka att i ett såhär laddat läge skriver du inte vad för oplanerat, ogenomtänkt skit som helst - framför allt inte att vi som inte lyckats få barn ännu, till vår stora sorg, är sjuka.
Du tänker dig för och formulerar dig så du har en sportslig chans att få fram det du vill försöka säga.
Du går inte in i en saloon med dragna pistoler och hoppas att ingen skjuter tillbaka.

Jag har kanske missat eller missförtått vad du försökt säga, men jag ser inte hur Intis ogenomtänkta svar till mig är det kopmletta svaret till Bootsy.

Vi får se om jag nu lyckats låsa och radera tråden med samma namn. Är inte min avsikt. Jag aner inte heller att ett svar till sixpanbass i PM gör så stor nytta heller. Hann jag läsa tråden och bli fundersam, hann säkert fler bli det.
Radera gärna den här posten mod's men låt tråden fortgå. (om ni tycker jag gjort fel som postar mitt svar här)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
wheelie87
Medlem
Inlägg: 475
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 23:06
Ort: Uddevalla

Inlägg av wheelie87 »

Geddan skrev:
wheelie87 skrev:Ta inte bort pm-funktionen. Den måste få finnas.
Ironi är inte riktigt din grej, va? :wink:
dereborn skrev:
wheelie87 skrev:Ta inte bort pm-funktionen. Den måste få finnas.

Om mods och admins får för mkt PM så behöver helt enkelt bli fler.

En variant är att ha en mod per forum/kategori. I de kategorierna där det pågår mer snack kan man ju kanske ha flera mods och vissa trådar kan man kanske lägga flera på samma person om det är lite trafik och/eller problem där.

Troligtvis är det här självklarhet som många reda känner till. Hoppas forumet blir finfint nu när vi slipar till det. =)
Jag skojade lite.

Jag känner ju inte er här och då är de svårare att urskilja ironi.
Det är ju lättare att se när det är nånting som är uppenbart fel eller uppenbart ljug. Med tanke på situationen här så trodde jag faktiskt att det skulle kunna finnas folk som på riktigt vill ta bort den funktionen.

Jag får helt enkelt lära känna er bättre... PB-träff i Väst snart? (Ni kanske inte bor där, men jag gör det.)
Klappar på min Yamaha TBRX174 genom Zoom B2 till Yamaha HS5.
Gärna med en kopp kaffe i närheten.
Användarvisningsbild
trestintas
Medlem+
Inlägg: 1399
Blev medlem: lör 24 okt 2009, 13:44
Ort: Qvibille ostkusten på västkusten

Inlägg av trestintas »

Tarzan08 skrev:Kanske ska skriva in "min" skolas ordningsregler i PRATABAS?!

01...kom i tid och respektera klockan
02...visa respekt mot material, lärare och kompisar
03...håll inte på
04...stäng av mobiltelefonen
04 blir jobbigt för de som loggar in från mobilen, men annars tycker jag vi för in reglerna istadgarna så fort som möjligt.
01 Vi kanske skulle reda ut vad "i tid" är. Men jag tycker det kan va en poäng med att alla är inloggade samtidigt så slipper man ställa klockan tidigt som f-n för att hinna logga in innan jobbet så man inte missar nåt.
02 och 03 är ju som gjorda för oss.
Mvh
Emanuel
http://www.myspace.se/578515318
Gott E D
Medlem nr: 2617
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

haha...
det var ju mest lite skämtsamt tänkt. Det är de reglerna vi kör på skolan.

Jag kan ju tycka att det där med att respektera varandra inte ens skulle behöva stå. Vi är ju fifan vuxna människor... vi är ju fifan basister!
(paradoxalt kanske?)

Men jag vidhåller benhårt att "Håll inte på" är en fantastisk regel...
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Håll inte på.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

:oops:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Liten skrev:Jag bryter på reglerna direkt, sorry trasan..

Till Sixpanbass eftersom hans tråd om Bootsys agerande togs bort.

Sixpanbass: Jag är osäker på om jag förstår det du skriver?
Du är medveten om att meddelandet du skriver är Intis "kompletta" svar är hans svar på mitt inlägg i debatten till Jan H?
Ett svar som visar att han inte förtått vad och hur jag menade, då han tror att det är JAG som hänvisar till att det bland annat kan vara kulturella skillnader som gör att vi inte förstår honom när det i själva verket är Jan som gör det.

Om du anser att 5 minutersregeln (ej den för mat på golvet) inte tillämpats på ett bra sätt så vill jag med bestämdhet påpeka att i ett såhär laddat läge skriver du inte vad för oplanerat, ogenomtänkt skit som helst - framför allt inte att vi som inte lyckats få barn ännu, till vår stora sorg, är sjuka.
Du tänker dig för och formulerar dig så du har en sportslig chans att få fram det du vill försöka säga.
Du går inte in i en saloon med dragna pistoler och hoppas att ingen skjuter tillbaka.

Jag har kanske missat eller missförtått vad du försökt säga, men jag ser inte hur Intis ogenomtänkta svar till mig är det kopmletta svaret till Bootsy.

Vi får se om jag nu lyckats låsa och radera tråden med samma namn. Är inte min avsikt. Jag aner inte heller att ett svar till sixpanbass i PM gör så stor nytta heller. Hann jag läsa tråden och bli fundersam, hann säkert fler bli det.
Radera gärna den här posten mod's men låt tråden fortgå. (om ni tycker jag gjort fel som postar mitt svar här)
Jag missade detta inlägg, men kan väl passa på att säga vad jag tycker i allmänhet.

I min värld funkar det så att man får stå för det man skriver, oavsett om det tas bort eller inte. Det innebär att man också får be om ursäkt om man "råkat" skriva något dumt.

I detta specifika fall hade jag gett honom hur många chanser som helst att både på FB och PB backa från sina uttalanden, men det hela eskalerade istället och slutade med det personliga påhopp som nog de flesta av er har sett. Att han redigerade inlägget senare (möjligen efter påpekande av någon annan) spelade bara viss roll, eftersom skadan redan var skedd och inlägget bara var en del i en lång rad kraftfulla övertramp.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Låst