youtubekanal förPratabas?

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+
Inlägg: 1919
Blev medlem: ons 20 okt 2010, 19:52
Ort: Fagersta

youtubekanal förPratabas?

Inlägg av Phear »

Fick för mig att det kanske skulle vara en kul ide med en gemensam youtubekanal för alla pratabasare. Där skulle man kunna lägga upp ljud & filmklipp i samband med t.ex säljestrådar eller recensioner. Kan väl erkänna att jag inte försökt tänka igenom alla aspekter av vad som skulle krävas för att dra igång ett sånt projekt och om det ens går... Slänger ut frågan här för att iaf kolla ev intresse :-)
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Re: youtubekanal förPratabas?

Inlägg av cub »

Då måste vi väl ha ett gemensamt konto där alla har lösenordet? Känns som att det blir svårt att styra upp. :)
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+
Inlägg: 1919
Blev medlem: ons 20 okt 2010, 19:52
Ort: Fagersta

Re: youtubekanal förPratabas?

Inlägg av Phear »

Jo d e väl lite så jag funderat också. Risken är väl ifall nån blir sur & sabbar det hela... D e inte säkert Youtube gillar upplägget heller. MEN, inget e helt omöjligt om bara intresset finns :). En PrataBas-kanal ger ju lite extra reklam åt forumet, + att d kanske går att styra upp med reklam på kanalen som kanske kan ge intäkter till forumet (om det blir lite fart på det hela)...
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Re: youtubekanal förPratabas?

Inlägg av cub »

Ett alternativ för att kunna ha styr på det skulle kunna vara att moderatorer har hand om kanalen och att man skapar playlists som länkar in själva videon som ligger på respektive egen användares kanal. Det blir dock merjobb för moderatorer...
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Sv: youtubekanal förPratabas?

Inlägg av RolleHarris »

Vi utser helt enkelt Phear till moderator för youtube kanalen?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skriv svar