Låta Pratabas ta sommarlov?

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Re: Låta Pratabas ta sommarlov?

Inlägg av Mike »

Det har i vissa fall gått så långt att en del inblandade har fått oväntade telefonsamtal.
Det ligger mycket bakom som inte syns på forumet…
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4720
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Sv: Låta Pratabas ta sommarlov?

Inlägg av strummer »

Mike skrev:Det har i vissa fall gått så långt att en del inblandade har fått oväntade telefonsamtal.
Det ligger mycket bakom som inte syns på forumet…
Oj.
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Sv: Låta Pratabas ta sommarlov?

Inlägg av Mungi »

strummer skrev:
Mike skrev:Det har i vissa fall gått så långt att en del inblandade har fått oväntade telefonsamtal.
Det ligger mycket bakom som inte syns på forumet…
Oj.
Precis. Oj. Låter som vissa kanske skulle må bra av att skaffa sig ett liv.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Re: Låta Pratabas ta sommarlov?

Inlägg av Grafen »

alexon skrev:
Grafen skrev:
Dan the Man skrev:det känns nästan som det är ett litet fåtal "ur-PB-ianer" som ligger/legat i luven på varandra, och så beskrivs det som ett problem som rör alla och att hela PB är i upplösningstillstånd och det refereras hit och dit till forummedlemmar och gamla uppgörelser och man känner inte igen något. Tror majoriteten på PB undrar vad som pågår.
Det är exakt så det ligger till.
Är det något som pågår? Att man alltid missar när det händer något.
Nja, det jag ville understryka var alltså att det rör sig om ett väldigt litet fåtal deltagare men för övriga 99,99% av deltagarna påverkar det ingenting och är dessutom fruktansvärt ointressant både gällande sakfrågor eller händelseutveckling. PB är inte ens i närheten av att gå under.

/mod (alternativt vvs-arbetare)
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
klasextas
VIP medlem
Inlägg: 1617
Blev medlem: mån 18 aug 2008, 12:49
Ort: Stockholm

Re: Sv: Låta Pratabas ta sommarlov?

Inlägg av klasextas »

Ja vad kan man säga som inte redan är sagt? Jag är inte ett dugg avis på moderatorerna i alla fall men glad för att de orkar. Heja!
@-}--
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4720
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Sv: Låta Pratabas ta sommarlov?

Inlägg av strummer »

klasextas skrev:Jag är inte ett dugg avis på moderatorerna i alla fall men glad för att de orkar. Heja!
@-}--
+1
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Sv: Låta Pratabas ta sommarlov?

Inlägg av eeakga »

strummer skrev:
klasextas skrev:Jag är inte ett dugg avis på moderatorerna i alla fall men glad för att de orkar. Heja!
@-}--
+1

+1000

Det är ett grisgöra. Moderatorerna ska ha massor av cred!
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Sv: Låta Pratabas ta sommarlov?

Inlägg av bootsy »

eeakga skrev:
strummer skrev:
klasextas skrev:Jag är inte ett dugg avis på moderatorerna i alla fall men glad för att de orkar. Heja!
@-}--
+1

+1000

Det är ett grisgöra. Moderatorerna ska ha massor av cred!

Alla moderatorer förtjänar ett glas champagne. Grafen ska dessutom få sig någonting svettigt.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Ingemar Sundström
Medlem+
Inlägg: 2322
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 14:45
Ort: Hedesunda, Gävle

Re: Låta Pratabas ta sommarlov?

Inlägg av Ingemar Sundström »

Mungi skrev:
Dan the Man skrev:
jimbeam skrev:Jag tycker att jag är ganska aktiv här på forat (kikar in flera ggr om dagen) men jag har helt missat det här tjafset som alla snackar om.
Jag kanske är blind men tycker att det är väldigt tråkigt att flera medlemmar aviserat sina avhopp/semestrar/kalladetvadduvill på PB.
Vart kommer alla dessa tråkigheter ifrån? Jag fattar noll..
Jag håller med. Är inne flera gånger om dagen och läser och kollar i trådar men har missat vad allt bråk och tjafs som det hänvisas till egentligen handlar om. Missförstå mig inte; jag försöker inte förminska problemen och det som drabbat olika personer, men det känns nästan som det är ett litet fåtal "ur-PB-ianer" som ligger/legat i luven på varandra, och så beskrivs det som ett problem som rör alla och att hela PB är i upplösningstillstånd och det refereras hit och dit till forummedlemmar och gamla uppgörelser och man känner inte igen något. Tror majoriteten på PB undrar vad som pågår.

Nu tycker jag vi sjunger We Shall Overcome...
Håller med. Eller, inte på sjungandet kanske, men det andra. Vissa gruff har man väl sett men det som nu föranlett mängder med avhopp har jag missat helt. Har faktiskt lite svårt att förstå hur man kan tillåta sig själv att låta sånt bli så stort och infekterat. Internet är en väldigt klumpig form av social interaktion. Det måste man förstå och acceptera. Sen finns det rötägg, men man måste inte bry sig. Då drar man bara ner sig själv på deras nivå. Personligen har jag bara haft problem på talkbass, aldrig här, men jag får nog erkänna att jag trampat över här en gång (förlåt Ingemar!).
Om det är mig du menar Mungi så är det ingen fara. Folk uppfattar mig som en sur gubbe för att jag ställer frågor som jag vill ha svar på när jag i själva verket tänker framåt en liten bit och inte häver ur mig vad som helst i alla lägen.
Trevlig sommar alla glada basister. :vinkar:
Ingemar
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Låta Pratabas ta sommarlov?

Inlägg av Mungi »

Ingemar Sundström skrev:
Mungi skrev:
Dan the Man skrev:
jimbeam skrev:Jag tycker att jag är ganska aktiv här på forat (kikar in flera ggr om dagen) men jag har helt missat det här tjafset som alla snackar om.
Jag kanske är blind men tycker att det är väldigt tråkigt att flera medlemmar aviserat sina avhopp/semestrar/kalladetvadduvill på PB.
Vart kommer alla dessa tråkigheter ifrån? Jag fattar noll..
Jag håller med. Är inne flera gånger om dagen och läser och kollar i trådar men har missat vad allt bråk och tjafs som det hänvisas till egentligen handlar om. Missförstå mig inte; jag försöker inte förminska problemen och det som drabbat olika personer, men det känns nästan som det är ett litet fåtal "ur-PB-ianer" som ligger/legat i luven på varandra, och så beskrivs det som ett problem som rör alla och att hela PB är i upplösningstillstånd och det refereras hit och dit till forummedlemmar och gamla uppgörelser och man känner inte igen något. Tror majoriteten på PB undrar vad som pågår.

Nu tycker jag vi sjunger We Shall Overcome...
Håller med. Eller, inte på sjungandet kanske, men det andra. Vissa gruff har man väl sett men det som nu föranlett mängder med avhopp har jag missat helt. Har faktiskt lite svårt att förstå hur man kan tillåta sig själv att låta sånt bli så stort och infekterat. Internet är en väldigt klumpig form av social interaktion. Det måste man förstå och acceptera. Sen finns det rötägg, men man måste inte bry sig. Då drar man bara ner sig själv på deras nivå. Personligen har jag bara haft problem på talkbass, aldrig här, men jag får nog erkänna att jag trampat över här en gång (förlåt Ingemar!).
Om det är mig du menar Mungi så är det ingen fara. Folk uppfattar mig som en sur gubbe för att jag ställer frågor som jag vill ha svar på när jag i själva verket tänker framåt en liten bit och inte häver ur mig vad som helst i alla lägen.
Trevlig sommar alla glada basister. :vinkar:
Ingemar
:tummenupp: :vinkar: :nickar: Trevlig sommar på dig med, Ingemar!
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem
Inlägg: 2801
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:14
Ort: Stockholm

Re: Låta Pratabas ta sommarlov?

Inlägg av inber »

eeakga skrev:
strummer skrev:
klasextas skrev:Jag är inte ett dugg avis på moderatorerna i alla fall men glad för att de orkar. Heja!
@-}--
+1

+1000

Det är ett grisgöra. Moderatorerna ska ha massor av cred!
+1
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Skriv svar