Vetgiriga baspratare?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Inlägg av Per »

Och jag ligger etta i div 1.
(Ja, jag vet, men det är ju bäst att skriva det nu. Det varar väl inte så länge.) :oops:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Geddan skrev:
Basare skrev:Ny säsong startar i natt, hoppas jag, annars nästa natt. Nu är det bredare ämnesområden än bara musik. Lycka till och må bäste chansare vinna.
Kändes ännu mer nu när det gick tillbaka, hur mycket tråkigare det är utan musikfrågorna.
Så jag lägger ner.
+1

Consider me WO for a while.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Nu är inte jag den som är den, men jisses vad svåra frågor!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
mackan
Medlem+
Inlägg: 1610
Blev medlem: tor 28 aug 2008, 08:19
Ort: Södertälje

Inlägg av mackan »

mikkejohansson skrev:
Geddan skrev:
Basare skrev:Ny säsong startar i natt, hoppas jag, annars nästa natt. Nu är det bredare ämnesområden än bara musik. Lycka till och må bäste chansare vinna.
Kändes ännu mer nu när det gick tillbaka, hur mycket tråkigare det är utan musikfrågorna.
Så jag lägger ner.
+1

Consider me WO for a while.
-1

Mycket roligare med blandade ämnen IMO, även om det är svårt.. ;)
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Gaaaahhh! f-n när man skriver rätt svar men inte skriver ut hela ordet så fåe man fel...!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Inlägg av joachime »

Jag fick inget mejl i natt men på vetgirig står det att jag har match mot enor. Hur får jag tag i länken till matchen?
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
Basare
Medlem+
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 23:57
Ort: Kiruna

Inlägg av Basare »

joachime skrev:Jag fick inget mejl i natt men på vetgirig står det att jag har match mot enor. Hur får jag tag i länken till matchen?
Jag har skickat den på nytt. Det finns möjlighet att via adminsidan skicka om matchlänk till de tre senaste matcherna om det skulle behövas.
dereborn

Inlägg av dereborn »

VAFAAN!

Jag har inte heller fått några mail!
Mitt senaste mail fick jag den 27 jan.

Om jag kollar tabellen ser jag att jag missat en massa, och 3 matcher som står o väntar.
Riktiogt surt.

Hur gör man?
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Inlägg av joachime »

Basare skrev:
joachime skrev:Jag fick inget mejl i natt men på vetgirig står det att jag har match mot enor. Hur får jag tag i länken till matchen?
Jag har skickat den på nytt. Det finns möjlighet att via adminsidan skicka om matchlänk till de tre senaste matcherna om det skulle behövas.
Tack!
Om det händer igen, föredrar du att man tar kontakt via PM eller i den här tråden?
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
Basare
Medlem+
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 23:57
Ort: Kiruna

Inlägg av Basare »

joachime skrev:
Basare skrev:
joachime skrev:Jag fick inget mejl i natt men på vetgirig står det att jag har match mot enor. Hur får jag tag i länken till matchen?
Jag har skickat den på nytt. Det finns möjlighet att via adminsidan skicka om matchlänk till de tre senaste matcherna om det skulle behövas.
Tack!
Om det händer igen, föredrar du att man tar kontakt via PM eller i den här tråden?
Vilket som.

dereborn, jag kikar och skickar på nytt det jag kan. Det är bara jag som admin för tävlingen som kan skicka om matchlänk.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Basare skrev:
joachime skrev:
Basare skrev:
joachime skrev:Jag fick inget mejl i natt men på vetgirig står det att jag har match mot enor. Hur får jag tag i länken till matchen?
Jag har skickat den på nytt. Det finns möjlighet att via adminsidan skicka om matchlänk till de tre senaste matcherna om det skulle behövas.
Tack!
Om det händer igen, föredrar du att man tar kontakt via PM eller i den här tråden?
Vilket som.

dereborn, jag kikar och skickar på nytt det jag kan. Det är bara jag som admin för tävlingen som kan skicka om matchlänk.
Ah, måste du sitta o skicka alla mail manuellt?
I så fall skärper jag mig gärna o håller koll själv.
Ursäkta den ilskna tonen, jag trodde det var nån autofunktion hos vetgirig som slutat funka.
Användarvisningsbild
Basare
Medlem+
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 23:57
Ort: Kiruna

Inlägg av Basare »

dereborn skrev:VAFAAN!

Jag har inte heller fått några mail!
Mitt senaste mail fick jag den 27 jan.

Om jag kollar tabellen ser jag att jag missat en massa, och 3 matcher som står o väntar.
Riktiogt surt.

Hur gör man?
Det är bara de tre senaste omgångarna som jag kan skicka om länken till. Jag ser att du har spelat dom så kan jag tyvärr inte göra något åt de tidigare matcherna.

Surt att matchmailen strular igen, det var någon för ett tag sedan som jag fick skicka om.
Användarvisningsbild
Basare
Medlem+
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 23:57
Ort: Kiruna

Inlägg av Basare »

dereborn skrev:
Basare skrev:
joachime skrev:
Basare skrev:
joachime skrev:Jag fick inget mejl i natt men på vetgirig står det att jag har match mot enor. Hur får jag tag i länken till matchen?
Jag har skickat den på nytt. Det finns möjlighet att via adminsidan skicka om matchlänk till de tre senaste matcherna om det skulle behövas.
Tack!
Om det händer igen, föredrar du att man tar kontakt via PM eller i den här tråden?
Vilket som.

dereborn, jag kikar och skickar på nytt det jag kan. Det är bara jag som admin för tävlingen som kan skicka om matchlänk.
Ah, måste du sitta o skicka alla mail manuellt?
I så fall skärper jag mig gärna o håller koll själv.
Ursäkta den ilskna tonen, jag trodde det var nån autofunktion hos vetgirig som slutat funka.
Alla mail går ut automatiskt, eller ska gå ut automatiskt. Det finns en funktion för att skicka ut mailen på nytt lite halvmanuellt. Det finns kanske en anledning varför dom har en sådan funktion. Här en bild på hur det ser ut :

Bild
Användarvisningsbild
mackan
Medlem+
Inlägg: 1610
Blev medlem: tor 28 aug 2008, 08:19
Ort: Södertälje

Inlägg av mackan »

Bara jag som tycker frågorna i pratabaschansningen är mycket svårare än de i vanliga vetligan?
Användarvisningsbild
Basare
Medlem+
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 23:57
Ort: Kiruna

Inlägg av Basare »

mackan skrev:Bara jag som tycker frågorna i pratabaschansningen är mycket svårare än de i vanliga vetligan?
Ibland är det väl så, omgång till omgång. Jag har just nu med alla kategorier med någon sorts kvalitetsurval. Jag vet inte hur Vetligans urval ser ut men det bör vara ganska lika.
Frågan är vad vi ska prova nästa säsong? Musikfrågorna var ju svåra, men jag tycker nu i efterhand att det var rätt kul ändå så vi får se vad nästa säsong har att erbjuda.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Basare skrev:
dereborn skrev:
Basare skrev:
joachime skrev:
Basare skrev:
joachime skrev:Jag fick inget mejl i natt men på vetgirig står det att jag har match mot enor. Hur får jag tag i länken till matchen?
Jag har skickat den på nytt. Det finns möjlighet att via adminsidan skicka om matchlänk till de tre senaste matcherna om det skulle behövas.
Tack!
Om det händer igen, föredrar du att man tar kontakt via PM eller i den här tråden?
Vilket som.

dereborn, jag kikar och skickar på nytt det jag kan. Det är bara jag som admin för tävlingen som kan skicka om matchlänk.
Ah, måste du sitta o skicka alla mail manuellt?
I så fall skärper jag mig gärna o håller koll själv.
Ursäkta den ilskna tonen, jag trodde det var nån autofunktion hos vetgirig som slutat funka.
Alla mail går ut automatiskt, eller ska gå ut automatiskt. Det finns en funktion för att skicka ut mailen på nytt lite halvmanuellt. Det finns kanske en anledning varför dom har en sådan funktion. Här en bild på hur det ser ut :

Bild
Hmmm, jag får inga mail från vetligan heller....
Användarvisningsbild
Berntsson
Medlem+
Inlägg: 742
Blev medlem: tor 31 jan 2008, 23:01
Ort: Göteborg

Inlägg av Berntsson »

Har du kollat så att de inte hamnat i spam-mappen (eller liknande)? Några av mina Vetgirig-mail har gått den vägen, av någon anledning (har Gmail)
Fender Custom Classic Jazz V
Squier Vintage Modified Jazz

When the circus came to town
Painted Oceans
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Oh, finns chans för uppflyttning!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
jimbeam
Medlem+
Inlägg: 2352
Blev medlem: ons 17 mar 2010, 15:06
Ort: Lindesberg

Inlägg av jimbeam »

kan man pausa sitt konto?
Ska upp till sälen i en vecka och kommer ha begränsad om ens någon tillgång till internet.
Jag vill ju inte förlora en massa matcher på WO och bli nedflyttad när jag är borta..
Användarvisningsbild
Basare
Medlem+
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 23:57
Ort: Kiruna

Inlägg av Basare »

jimbeam skrev:kan man pausa sitt konto?
Ska upp till sälen i en vecka och kommer ha begränsad om ens någon tillgång till internet.
Jag vill ju inte förlora en massa matcher på WO och bli nedflyttad när jag är borta..
Jag känner inte till någon pausfunktion utan du får nog skänka bort några wo:n under din vistelse. Blir det för många wo:n så kommer du automatiskt att slängas ut. Jag tror det var över hälften wo på två säsonger och det ska du väl ändå inte lyckas med.
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Inlägg av joachime »

Om jag förstått rätt kommer jag att göra studiebesök i högsta divisionen nästa säsong.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
jimbeam
Medlem+
Inlägg: 2352
Blev medlem: ons 17 mar 2010, 15:06
Ort: Lindesberg

Inlägg av jimbeam »

Basare skrev:
jimbeam skrev:kan man pausa sitt konto?
Ska upp till sälen i en vecka och kommer ha begränsad om ens någon tillgång till internet.
Jag vill ju inte förlora en massa matcher på WO och bli nedflyttad när jag är borta..
Jag känner inte till någon pausfunktion utan du får nog skänka bort några wo:n under din vistelse. Blir det för många wo:n så kommer du automatiskt att slängas ut. Jag tror det var över hälften wo på två säsonger och det ska du väl ändå inte lyckas med.
Okej. Men det har löst sig (teknikens under, laptop och mobilt-kontant-bredband)

Men jag har inte fått nåt mail. är omgången slut?
Användarvisningsbild
Basare
Medlem+
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 23:57
Ort: Kiruna

Inlägg av Basare »

Ny säsong startar kommande natt.
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8597
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

Skulle bara säga att Basmartin och engson kommer att gå upp i Div 1 nästa säsong!! 8)
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

engson skrev:Skulle bara säga att Basmartin och engson kommer att gå upp i Div 1 nästa säsong!! 8)
Äntligen! Jag startade ju från div 4, så det här känns ju bra.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar