"Det finns bara en väg till himlen"

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

Pust, jag blir så jävla trött.
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Le Contrebasse skrev:Pust, jag blir så jävla trött.
På vad? :wink: :roll:

Röd gubbe? :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

Klopper skrev:
Le Contrebasse skrev:Pust, jag blir så jävla trött.
På vad? :wink: :roll:
Sry om jag var otydlig, på freaksen i klippet.
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Le Contrebasse skrev:
Klopper skrev:
Le Contrebasse skrev:Pust, jag blir så jävla trött.
På vad? :wink: :roll:
Sry om jag var otydlig, på freaksen i klippet.
Du var min själ snabb som en iller!
Han ju inte göra min snabbeditering innan du högg till! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

*gäsp*


Vad fåniga ni är ibland...

Det är verkligen att "sälja" sin religion när de haft den förbaskade handen i hundra år utan att nå´n vetat om det....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

blackparkas skrev:*gäsp*


Vad fåniga ni är ibland...

Det är verkligen att "sälja" sin religion när de haft den förbaskade handen i hundra år utan att nå´n vetat om det....
T-forden lanserades 1908.
Fanns det rödljus för fotgängare då? :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:Det är verkligen att "sälja" sin religion när de haft den förbaskade handen i hundra år utan att nå´n vetat om det....
Nä, men det är fascinerande hur man kan vara så intorkad, såhär 2008 år efter Kristus. :wink:
Tro får man väl göra om man tycker att det är kul, men det känns lite konstigt att försöka göra osynlig propaganda. Jag undrar starkt om inte hela klabbet är ett skämt. Handen är ju en given symbol för "tryck här". Var är kopplingen till Jesus? Har jag missat något?
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
kanifflesmannen
Medlem+
Inlägg: 1834
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 16:59
Ort: Sundsvall

Inlägg av kanifflesmannen »

:roll: Är det första april eller? :roll:
Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212


http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

kanifflesmannen skrev::roll: Är det första april eller? :roll:
I Tibro är det alltid första april! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
kanifflesmannen
Medlem+
Inlägg: 1834
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 16:59
Ort: Sundsvall

Inlägg av kanifflesmannen »

Ja det var min första tanke iaf.
Men de såg ju så allvarliga ut. :roll:
Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212


http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Makten skrev:
blackparkas skrev:Det är verkligen att "sälja" sin religion när de haft den förbaskade handen i hundra år utan att nå´n vetat om det....
Nä, men det är fascinerande hur man kan vara så intorkad, såhär 2008 år efter Kristus. :wink:
Tro får man väl göra om man tycker att det är kul, men det känns lite konstigt att försöka göra osynlig propaganda. Jag undrar starkt om inte hela klabbet är ett skämt. Handen är ju en given symbol för "tryck här". Var är kopplingen till Jesus? Har jag missat något?
Bra sagt Makten, det är precis så jag känner också.

I filmen menade de att handen pekade mot himlen, och jag tycker den liknar "välsignelsegesten" som kyrkan använder än idag, vilken härstammar från Jesus (?).
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Äh... hemma ftån det rär rackarns microbeerfest stället! BEEEERFEEEST

Har ni ingen fantasi alls era fanatiska stackare... varenda pryl som gör vardagen mer mystisk är cool för mig.
Om det så är mystiska inskriptioner på pyramider eller tossiga tecken på stolpar, så förgyller det en i mina ögon prosaisk och lite grå värld. Mer sådana bustag.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

blackparkas skrev:*gäsp*


Vad fåniga ni är ibland...

Det är verkligen att "sälja" sin religion när de haft den förbaskade handen i hundra år utan att nå´n vetat om det....
Handen är väl skit samma det var det där lilla sektliknande företaget som jag reagerade på. Det hade kunnat vara en sketch i ett humorprogram, otroligt komisk VD egentligen men det ger en dålig eftersmak imo. Jag trodde inte att nåt sånt existerade.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Prata Bas Stal Min Fritid
Medlem+
Inlägg: 1226
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 19:10
Ort: Göteborg

Inlägg av Prata Bas Stal Min Fritid »

kanifflesmannen skrev::roll: Är det första april eller? :roll:
+100
Ja, men precis? Det är ju faktiskt helt jävla out inslag, ju...

Jag går alltid mot rött så mig kvittar det...orkar inte vänta på gubbe grön här i stan...

Och förresten så vet ni väl alla vart zebraränderna kommer i från från början...det var ju en frikyrkoförsamling från Öcklebo som... :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Svensson skrev:Handen är väl skit samma det var det där lilla sektliknande företaget som jag reagerade på. Det hade kunnat vara en sketch i ett humorprogram, otroligt komisk VD egentligen men det ger en dålig eftersmak imo. Jag trodde inte att nåt sånt existerade.
Många företag har en tendens att bli sekter oavsett om det är Gud eller mammon som tjänas.
anli skrev:Äh... hemma ftån det rär rackarns microbeerfest stället! BEEEERFEEEST

Har ni ingen fantasi alls era fanatiska stackare... varenda pryl som gör vardagen mer mystisk är cool för mig.
Om det så är mystiska inskriptioner på pyramider eller tossiga tecken på stolpar, så förgyller det en i mina ögon prosaisk och lite grå värld. Mer sådana bustag.
Dina inlägg förgyller min gråa värld! :D
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

GrafZeppelin skrev:
Svensson skrev:Handen är väl skit samma det var det där lilla sektliknande företaget som jag reagerade på. Det hade kunnat vara en sketch i ett humorprogram, otroligt komisk VD egentligen men det ger en dålig eftersmak imo. Jag trodde inte att nåt sånt existerade.
Många företag har en tendens att bli sekter oavsett om det är Gud eller mammon som tjänas.
Sant, jag är medlem i järnmalms-sekten men vi slipper i alla fall morgonbön och förbön. Fast det är klart, LK-loggan hade förstås kunnat ha ett dolt budskap med pilen som pekar upp mot himlen...
Bild
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Denna tråds sponsorlänkar:

Hartke
Jämför priser från Hartke. Spara tid och pengar, sök här.
http://www.prisjakt.nu

Förändra ditt liv
Vi ger dig grunderna i kristen tro. Utvecklas med bibelns verktyg!
http://www.inlife.nu

Upptäck den kristna tron
Välkommen att testa en samtalkurs om den kristna tron på dina villkor
http://www.soderhojdskyrkan.se/alpha

Hur kom Hartke in i det här sammanhanget? :D
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Svensson skrev: Sant, jag är medlem i järnmalms-sekten men vi slipper i alla fall morgonbön och förbön. Fast det är klart, LK-loggan hade förstås kunnat ha ett dolt budskap med pilen som pekar upp mot himlen...
Bild
Yeah!
Oa, Dm3 och Iore rules! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25810
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Svensson skrev:
blackparkas skrev:*gäsp*


Vad fåniga ni är ibland...

Det är verkligen att "sälja" sin religion när de haft den förbaskade handen i hundra år utan att nå´n vetat om det....
Handen är väl skit samma det var det där lilla sektliknande företaget som jag reagerade på. Det hade kunnat vara en sketch i ett humorprogram, otroligt komisk VD egentligen men det ger en dålig eftersmak imo. Jag trodde inte att nåt sånt existerade.
Nilegård goes christian va...
Bild
Du kan ju dra dina egna slutsatser va...
Medlem i PB50+
Gäst

Inlägg av Gäst »

Svensson skrev:Bild
Ljesus Kristus AB?
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

GrafZeppelin skrev:
Svensson skrev:Bild
Ljesus Kristus AB?
:lol:
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

De är ju inte riktigt friska. Jag ska aldrig mer röra en sån där "dosa".
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

Inte riktigt friska är en utmärkt analys.
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Le Contrebasse skrev:Inte riktigt friska är en utmärkt analys.
Haha! :clappy:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Svensson skrev:
Handen är väl skit samma det var det där lilla sektliknande företaget som jag reagerade på. Det hade kunnat vara en sketch i ett humorprogram, otroligt komisk VD egentligen men det ger en dålig eftersmak imo. Jag trodde inte att nåt sånt existerade.
Trodde du inte att det existerade "kristna" företag?

Och låt mig se om jag tolkar dig rätt.
Om ett företag har morgonbön på kontoret så är det en sekt?
Förstår inte hur ett kristet företag (som det verkar vara...) kan störa er så mycket. Hade det varit ett liknande inslag, men det var buddister som hade "gömda" symboler på alla Toyota-bilar så hade det aldrig blivit en tråd här på forumet...

Bara för att stilla min nyfikenhet:
Är alla kyrkor i era ögon sekter?!?
Vad anser ni kännetecknar en sekt?

Jag tycker nästan det är ni som är lite intorkade, intorkade på att ständigt racka ner på kristna...

I mean... kom på nå´t nytt.
Det här gnällandet på kristna och kristendomen och sekter hit och dit har man hört sedan lågstadiet.


Synd att det inte var muslimbudhistzenistmohamedaner, då hade det varit fina fisken och hur grönt som helst...


Visste ni att Apple-symbolen symboliserar Äpplet i lustgården förresten och att Mac alltså kommer från djävulen och alla som använder det komer brinna i helvetet?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar