PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++
Inlägg: 3039
Blev medlem: tor 01 nov 2007, 10:34
Ort: Eslöv/ Halden, Norge

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Tripod »

Geddan skrev:
Svensson skrev:Körde (återigen) 5/2 efter semestern och gick ner 6 kg till dec. Nu har jag gått upp fem.. :). Kickade igång LCHF den här veckan, ett par år sen sist får se hur det går...
Var och en blir salig....osv.
Men jag tycker inte 5-2 är en diet. Jag ser det som en livsstil.
Har inga planer på att sluta med det.

LCHF däremot, tror jag inte man kan köra för länge. Hjärnan behöver kolhydraterna.
Men givetvis effektivt som diet.

Gå ner i vikt är ju den lätta delen, skulle jag ändå säga.
Det svåra är att behålla vikten och där känns det för mig som att lösningen är 5-2 livet ut.
Nej.
Hjärnan behöver absolut inga kolhydrater. Visst, så länge man äter normalkost så går hjärnan på kolhydrater. Så långt stämmer det. Men om man inte tillför några kolhydrater så tillverkar kroppen precis vad som behövs i form av ketonkroppar. Ingen risk för överdosering. Kolhydrater är inte alls nödvändigt för någonting alls. Det är enbart skadligt. Och ofta tyvärr gott också. Men skaffar man sig lite vana och läser på så kan man ersätta dem med annat gott ganska bra, faktiskt.
Det finns många folk genom historien som har levt i princip helt utan kolhydrater och det utan att ta någon som helst skada. Går vi tillbaka lite i tiden så gäller det i princip alla. Det räcker att gå tillbaka till början av 1900-talet så åt folk ungefär lika mycket kolhydrater som vid liberal LCHF.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av gthyni »

Tripod skrev: Nej.
Hjärnan behöver absolut inga kolhydrater. Visst, så länge man äter normalkost så går hjärnan på kolhydrater. Så långt stämmer det. Men om man inte tillför några kolhydrater så tillverkar kroppen precis vad som behövs i form av ketonkroppar. Ingen risk för överdosering. Kolhydrater är inte alls nödvändigt för någonting alls. Det är enbart skadligt.
Ketoner är inte fullvärdigt bränsle och man blir gnällig, vilket bevisas av hur griniga och lättstötta vissa LCHF-anhängare är. :vinkar:
Tripod skrev: Det finns många folk genom historien som har levt i princip helt utan kolhydrater och det utan att ta någon som helst skada. Går vi tillbaka lite i tiden så gäller det i princip alla. Det räcker att gå tillbaka till början av 1900-talet så åt folk ungefär lika mycket kolhydrater som vid liberal LCHF.
Tvärtom så levde de flesta människor på potatis och bröd i huvudsak... och på den omhuldade stenålder så var jättegammal om man blev 40 år... :shock:
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++
Inlägg: 3039
Blev medlem: tor 01 nov 2007, 10:34
Ort: Eslöv/ Halden, Norge

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Tripod »

1 Det tror jag inte alls på. Källa? Om du tycker att det är jag som är grinig och lättstött så är det ett sk. anekdotiskt ”bevis” som inte bevisar någonting. Att LCHF får tusentals människor att bli friska och må bra brukar snarare göra dem mer nöjda och glada enligt min erfarenhet. Att vara svårt överviktig och sjuk brukar rätt ofta ha en dämpande effekt på humöret.

2 I Sverige var det säkert länge potatis och bröd som gällde, ja. Bröd som innehöll oerhört mycket mindre kolhydrater än idag. Och det totala kolhydratintaget var väldigt mycket mindre ändå. Potatis är förstås inte LCHF. Men det är heller inte den största synden. Så om man lever i en värld där det är ont om kolhydrater i övrigt så är det klart att man kan äta en del potatis. Särskilt om livet innebär ständigt hårt arbete. På stenåldern fanns det gott om livsförkortande faktorer som inte hade med kost att göra. Ingen sjukvård, massor av faror som man inte hade något skydd mot.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av gthyni »

Tripod skrev:1 Det tror jag inte alls på. Källa? Om du tycker att det är jag som är grinig och lättstött så är det ett sk. anekdotiskt ”bevis” som inte bevisar någonting. Att LCHF får tusentals människor att bli friska och må bra brukar snarare göra dem mer nöjda och glada enligt min erfarenhet. Att vara svårt överviktig och sjuk brukar rätt ofta ha en dämpande effekt på humöret.
http://www.news-medical.net/health/Keto ... fects.aspx
Tripod skrev: 2 I Sverige var det säkert länge potatis och bröd som gällde, ja. Bröd som innehöll oerhört mycket mindre kolhydrater än idag. Och det totala kolhydratintaget var väldigt mycket mindre ändå. Potatis är förstås inte LCHF. Men det är heller inte den största synden. Så om man lever i en värld där det är ont om kolhydrater i övrigt så är det klart att man kan äta en del potatis. Särskilt om livet innebär ständigt hårt arbete. På stenåldern fanns det gott om livsförkortande faktorer som inte hade med kost att göra. Ingen sjukvård, massor av faror som man inte hade något skydd mot.
Det där var inte ens anekdotiskt.. :P

Jag håller med om att man ska undvika onödigt socker och för mycket vitt bröd.
Lagoma portioner vällagad varierad kost är en sund och hållbar livsstil.
Om man har kraftig övervikt så får man köra hårdare med det som funkar för individen,
men sen gäller det att hitta en hållbar livsstil så att man kan hålla vikten, hälsan och livsglädjen.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av fieldflower »

fieldflower skrev:Semestern inleds på 101,7.
Får väl se om ölen eller aktiviteterna vinner matchen.
Ölen vann.
Men idag inleds träningsregimen...
Medlem i PB50+
pippolainen
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: tor 08 okt 2015, 22:17
Ort: Jönköping

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av pippolainen »

Hade svårt med semesterölen jag med... Men 129.3 är jag ändå förhållandevis nöjd med...
Glad amatör
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av fieldflower »

Jag hade 10 kg att gå ned innan sommaren, och nu är det bara 15 kg kvar..;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++
Inlägg: 3039
Blev medlem: tor 01 nov 2007, 10:34
Ort: Eslöv/ Halden, Norge

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Tripod »

gthyni skrev:
Tripod skrev:1 Det tror jag inte alls på. Källa? Om du tycker att det är jag som är grinig och lättstött så är det ett sk. anekdotiskt ”bevis” som inte bevisar någonting. Att LCHF får tusentals människor att bli friska och må bra brukar snarare göra dem mer nöjda och glada enligt min erfarenhet. Att vara svårt överviktig och sjuk brukar rätt ofta ha en dämpande effekt på humöret.
http://www.news-medical.net/health/Keto ... fects.aspx
Tripod skrev: 2 I Sverige var det säkert länge potatis och bröd som gällde, ja. Bröd som innehöll oerhört mycket mindre kolhydrater än idag. Och det totala kolhydratintaget var väldigt mycket mindre ändå. Potatis är förstås inte LCHF. Men det är heller inte den största synden. Så om man lever i en värld där det är ont om kolhydrater i övrigt så är det klart att man kan äta en del potatis. Särskilt om livet innebär ständigt hårt arbete. På stenåldern fanns det gott om livsförkortande faktorer som inte hade med kost att göra. Ingen sjukvård, massor av faror som man inte hade något skydd mot.
Det där var inte ens anekdotiskt.. :P

Jag håller med om att man ska undvika onödigt socker och för mycket vitt bröd.
Lagoma portioner vällagad varierad kost är en sund och hållbar livsstil.
Om man har kraftig övervikt så får man köra hårdare med det som funkar för individen,
men sen gäller det att hitta en hållbar livsstil så att man kan hålla vikten, hälsan och livsglädjen.

Jag förblir i vart fall opåverkad av http://www.news-medical.net" onclick="window.open(this.href);return false;. Ingen av dessa påstådda biverkningar känner jag igen, vare sig från egen erfarenhet eller från sex års deltagande i LCHF-grupper, både på Facebook och fristående sajter.
Däremot är det ständiga success stories, folk med allehanda hälsoproblem som de kämpat med i nästan hela sitt liv, och lätt och snabbt blivit av med så fort de skippat kolhydraterna. Folk som helt enkelt fått livet tillbaka och är överlyckliga.

News-medical.net är förstås en kommersiell aktör, ägd av AZoM.com, och det gör dem inte i sig automatiskt opålitliga, men jag frågar mig ändå vilka intressen AZoM.com har. De ekonomiska intressen som motsätter sig LCHF är oerhört mycket större än de som har intresse av LCHF själva. Nästan hela läkemedelsindustrin och större delen av livsmedelsindustrin är emot. Så risken att webbsajten (eller dess ägare) har ekonomiska skäl att vifta bort LCHF är ganska stor.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av BBQV »

fieldflower skrev:Jag hade 10 kg att gå ned innan sommaren, och nu är det bara 15 kg kvar..;)
:lol: :lol: :lol:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
pippolainen
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: tor 08 okt 2015, 22:17
Ort: Jönköping

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av pippolainen »

Funderar på om det går att motionera basrelaterat... Kanske 2.5km bascombosläp? =D
Glad amatör
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av gthyni »

Tripod skrev: Jag förblir i vart fall opåverkad av http://www.news-medical.net" onclick="window.open(this.href);return false;. Ingen av dessa påstådda biverkningar känner jag igen, vare sig från egen erfarenhet eller från sex års deltagande i LCHF-grupper, både på Facebook och fristående sajter.
Däremot är det ständiga success stories, folk med allehanda hälsoproblem som de kämpat med i nästan hela sitt liv, och lätt och snabbt blivit av med så fort de skippat kolhydraterna. Folk som helt enkelt fått livet tillbaka och är överlyckliga.
Just det som kallas anekdotiska bevis.
Jag tvivlar inte på det finns många som mår bättre men om det är kosten eller det faktum att man bestämt sig för att ta itu med problemen vet man inte.

Faktum är att protein minskar hungerkänslan mer än kolhydrater.
Faktum är att soppa ger mer och långvarigare mättnadskänsla än motsvarande portion som fast föda.

Man kan ta byggstenar och ta hjälp av dessa för att gå ner i vikt, men till syvende och sist så är det ingenjörsmetoden som gäller mer energi ut än in om man ska minska sin vikt. Normala (ofta mindre då) portioner av vällagad och varierad mat, undvika onödigt socker och snabba kolhydrater och ffa röra sig mer räcker gott för de flesta människor. En viktminskning på 0,5-1 kg i veckan är sunt och inte särskilt svårt att åstadkomma bara man bestämt sig.
Tripod skrev: News-medical.net är förstås en kommersiell aktör, ägd av AZoM.com, och det gör dem inte i sig automatiskt opålitliga, men jag frågar mig ändå vilka intressen AZoM.com har. De ekonomiska intressen som motsätter sig LCHF är oerhört mycket större än de som har intresse av LCHF själva. Nästan hela läkemedelsindustrin och större delen av livsmedelsindustrin är emot. Så risken att webbsajten (eller dess ägare) har ekonomiska skäl att vifta bort LCHF är ganska stor.
Det här är just det stora problemet: konspirationsteorierna. Lägg ner. LCHF är också en industri och det finns många som lever gott på att predika om det och sälja produkter.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Svensson »

Finns få saker som väcker såna känslor som religion och kosthållning ;).
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av fieldflower »

Svensson skrev:Finns få saker som väcker såna känslor som religion och kosthållning ;).
Relic!! :twisted:

Jag känner mig lätt relicad. :hmm:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++
Inlägg: 3039
Blev medlem: tor 01 nov 2007, 10:34
Ort: Eslöv/ Halden, Norge

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Tripod »

gthyni skrev:
Tripod skrev: Jag förblir i vart fall opåverkad av http://www.news-medical.net" onclick="window.open(this.href);return false;. Ingen av dessa påstådda biverkningar känner jag igen, vare sig från egen erfarenhet eller från sex års deltagande i LCHF-grupper, både på Facebook och fristående sajter.
Däremot är det ständiga success stories, folk med allehanda hälsoproblem som de kämpat med i nästan hela sitt liv, och lätt och snabbt blivit av med så fort de skippat kolhydraterna. Folk som helt enkelt fått livet tillbaka och är överlyckliga.
Just det som kallas anekdotiska bevis.
Jag tvivlar inte på det finns många som mår bättre men om det är kosten eller det faktum att man bestämt sig för att ta itu med problemen vet man inte.

Faktum är att protein minskar hungerkänslan mer än kolhydrater.
Faktum är att soppa ger mer och långvarigare mättnadskänsla än motsvarande portion som fast föda.

Man kan ta byggstenar och ta hjälp av dessa för att gå ner i vikt, men till syvende och sist så är det ingenjörsmetoden som gäller mer energi ut än in om man ska minska sin vikt. Normala (ofta mindre då) portioner av vällagad och varierad mat, undvika onödigt socker och snabba kolhydrater och ffa röra sig mer räcker gott för de flesta människor. En viktminskning på 0,5-1 kg i veckan är sunt och inte särskilt svårt att åstadkomma bara man bestämt sig.
Tripod skrev: News-medical.net är förstås en kommersiell aktör, ägd av AZoM.com, och det gör dem inte i sig automatiskt opålitliga, men jag frågar mig ändå vilka intressen AZoM.com har. De ekonomiska intressen som motsätter sig LCHF är oerhört mycket större än de som har intresse av LCHF själva. Nästan hela läkemedelsindustrin och större delen av livsmedelsindustrin är emot. Så risken att webbsajten (eller dess ägare) har ekonomiska skäl att vifta bort LCHF är ganska stor.
Det här är just det stora problemet: konspirationsteorierna. Lägg ner. LCHF är också en industri och det finns många som lever gott på att predika om det och sälja produkter.

Ja, självklart är det anekdotiska bevis. En stor slumpad inventionsundersökning har jag inte råd med. Och tyvärr är det inte många andra som har råd med det heller.

Att avskriva det som psykosomatiskt är att stoppa huvudet i sanden. Det finns trots allt en hel del ny vetenskap som stödjer LCHF. För den intresserade finns här många länkar http://www.kostdoktorn.se/vetenskap

Emellanåt dyker det också upp enstaka studier som pekar på motsatsen. Dessa brukar slås upp stort av svensk press, men visar sig vid en närmare granskning vrida på resultaten genom att t ex notera omställningsbesvären som alltid kommer i början när man ställer om kroppen till lågkolhydratskost, och resonera som om det är permanenta problem. Eller så jämför de t ex lågfettkost mot något som de kallar lågkolhydratskost, men som egentligen är hög på både kolhydrater och fett, vilket är allra sämsta kombinationen. Detta kan vara orsakat av okunnighet. Men om man samtidigt ser att studien är bekostad av en konstig bokstavskombination som visar sig vara en organisation innehållande Coca Cola, Kraft Foods, Unilever m fl så misstänker i alla fall jag att missförståndet är avsiktligt.

För visst måste man inse att dessa företag generellt är motståndare till LCHF. Och självklart agerar de MOT det de inser är ett hot mot deras verksamhet. Det är väl inte konstigt? Inte konstigare än att tobaksindustrin på 60-talet försökte få oss att tro att tobak var ofarligt. De delar av livsmedelsindustrin och läkemedelsindustrin som har intresse av att vi tror att socker är ofarligt är oerhört mycket större och starkare än de som har intressen i motsatsen.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
norton
Medlem+
Inlägg: 1219
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 11:13
Ort: Falun

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av norton »

ÄT lite!!!!! av allt och motionera ....det är det enkla som är så jävla svårt........Båda sidor är lika halleluja för sitt sätt att gå ner i vikt
Själv är jag snyggt fet........ :wink:
7ender JV P 82 Tokai Hp
Marshall Super bass -73 Marshall 1552/1520
Orange Ad 200 Mk1/PPC 412 HP8
pippolainen
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: tor 08 okt 2015, 22:17
Ort: Jönköping

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av pippolainen »

norton skrev: Själv är jag snyggt fet........ :wink:
Önska att jag kunde säga desamma :(
Glad amatör
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Geddan »

Svensson skrev:Finns få saker som väcker såna känslor som religion och kosthållning ;).
Fast det är alltid LCHF-arna som blir arga. Säger du till ngn som går på en annan diet att deras metod suger, så säger de "ok, men testa nå't annat då" =)
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++
Inlägg: 3039
Blev medlem: tor 01 nov 2007, 10:34
Ort: Eslöv/ Halden, Norge

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Tripod »

Geddan skrev:
Svensson skrev:Finns få saker som väcker såna känslor som religion och kosthållning ;).
Fast det är alltid LCHF-arna som blir arga. Säger du till ngn som går på en annan diet att deras metod suger, så säger de "ok, men testa nå't annat då" =)
Uppfattar du det som att jag har blivit arg?
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Geddan »

Du går i affekt.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++
Inlägg: 3039
Blev medlem: tor 01 nov 2007, 10:34
Ort: Eslöv/ Halden, Norge

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Tripod »

Jaså? För min del känner jag det inte så. Men om du tolkar det så, då beklagar jag. Men jag kan möjligen bli affekterad av när du stavar svenska ord på engelska...

EDIT. Så där ja!
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
pippolainen
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: tor 08 okt 2015, 22:17
Ort: Jönköping

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av pippolainen »

pippolainen skrev:Har nu börjat ta tag i det stora problemet och ska börja viktminska.
Första vägningen var 27/6 på 133

...

Har satt upp ett par mål:
27/8 123Kg
27/10 118
27/12 113
(sen lite lösaktighet under nyår och tid att formulera en ny plan)

....

Målet är att hamna runt ca 100-105 någon gång i framtiden och hålla mig där....
Dags för en liten avraportering:
Har lyckats gå ner hälften av vad jag hade satt upp som mål, alltså 5kg.
Måste ändå säga att jag är rätt nöjd med resultatet.
Jag hade inte beräknat in semestern när jag satte mina mål men efter en bra början så gick det lite långsammare.
Vad jag är mest nöjd med är att jag tror att jag har hittat en livsstil där jag ibland kan avnjuta en pizza eller ett par öl men ändå minska i vikt sakta men säkert.
Jag ska försöka fortsätta på samma sätt och mitt nya mål är att jag ska ner till 123 (från nuvarande 128.1) tills den 27/10.
Glad amatör
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Geddan »

Testar drick-lunch idag.
Någon mer som vill bli av med ett par cm efter helgerna? Jag har köpt kurer förr som varit så äckliga att jag kastat kartongen efter en portion. Glöm sån't det här smakar riktigt bra!
Finns i vanilj, jordgubb, cappuccino, choklad och kokos.
Byt ut 1 mål om dagen i 10 dagar.
30,50 per portion.
Någon som vill hänga på, så gör vi det tillsammans?

Bild
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Svensson »

Geddan skrev:Testar drick-lunch idag.
Någon mer som vill bli av med ett par cm efter helgerna? Jag har köpt kurer förr som varit så äckliga att jag kastat kartongen efter en portion. Glöm sån't det här smakar riktigt bra!
Finns i vanilj, jordgubb, cappuccino, choklad och kokos.
Byt ut 1 mål om dagen i 10 dagar.
30,50 per portion.
Någon som vill hänga på, så gör vi det tillsammans?

Bild
Vad hände med 5:2? ;)
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Geddan »

Det körs också.
Ska boosta lite bara.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Hellish »

Det har gått sisådär med nedgången. Mest p.g.a. motivationsproblem när nedgången helt enkelt har stannat, trots att man har ökat träningsdosen (promenera/cykla/ro ca 20km per dag + 50 minuter styrketräning på lunchen) och redan haft ett lågt kaloriintag (runt 1000 kalorier om dagen). När man trots det står helt stilla så tär det efter några månader.

Vid jul fick jag dock veta av min syster att hon och andra släktingar har fått veta att de har alldeles för låga sköldkörtelvärden, vilket gör att ämnesomsättningen ligger under det normala. Hon tipsade mig att besöka vårdcentralen och prata med läkaren. Sagt och gjort, läkarsnack + blodprov och efter ett par dagar fick jag brev där det konstaterades att jag har alldeles för låga värden.

Så jag fick en medicin utskriven som ska hjälpa ämnesomsättningen att komma upp i normala nivåer. Det ska bli intressant att se hur det påverkar vikten framöver också.
Skriv svar