PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Hallå där, det var inte alls jag som sa det. 8)
Lilldjuret
Medlem+
Inlägg: 1954
Blev medlem: ons 17 dec 2008, 10:23
Ort: Norberg

Inlägg av Lilldjuret »

Av en ren slump så har jag tappat 5kg på fyra veckor genom att dumpa socker och cola under veckorna och äta vegetariskt. En ren slump var det ja. Nåja, bara 5-6kg kvar tills man nått sin idealvikt.
Sen kommer man väl ut som anorektiker för att toppa av hela grejen rätt fint! :?
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Cuba »

Geddy_Lee skrev:Vi applåderar ju Califen som gått ner 37!!! kilo på några månader.
Sanslöst imponerande!

Vi är många som går och bär på lite kilon som vi gärna skulle slippa.
Därför tycker jag att vi tar tag i situationen!
Kan Califen gå ner 37 pannor så ska väl jag kunna bli av med några kilo?!

Jag utmanar er!!
Kan PrataBas bli ett halvt ton lättare?
Ingen aning....men jag frågar.

Jag ska iaf bli 10 kilo lättare!
Det vore roligt om vi kunde hjälpa till att sporra varandra.

Min tanke är att vi inte ska ha nåt bullshit i den här tråden.
Det du säger att du ska gå ner står du för. Inget önsketänkande, utan realistiska mål.

Det kostar också!!
För varje kilo du går ner betalar du 20 spänn.
Pengarna vi får ihop donerar vi till välgörande ändamål.
Jag tycker Barncancerfonden är är ett bra alternativ.

Går vi ner 500 kilo så skänker vi 10´000 kr.
Det är inte kattskit!

Vad sägs?
-13 kg.

Kom igen!!!!!
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Står fortfarande på samma vikt som efter två veckor med cambridge.

En fundering. Eftersom jag har haft ungefär denna vikt i tio år, kan det vara så att kroppen har svårt att släppa den vikten då? Dum fråga förmodligen, men då jag verkligen har gett allt för att tappa kilon sedan första oktober och jag har stått still i viktnedgång sedan mitten på oktober så börjar man ju fundera...
Användarvisningsbild
lill_frasse
Medlem+
Inlägg: 1113
Blev medlem: sön 15 jun 2008, 15:26
Ort: Lidköping

Inlägg av lill_frasse »

Hellish skrev:Står fortfarande på samma vikt som efter två veckor med cambridge.

En fundering. Eftersom jag har haft ungefär denna vikt i tio år, kan det vara så att kroppen har svårt att släppa den vikten då? Dum fråga förmodligen, men då jag verkligen har gett allt för att tappa kilon sedan första oktober och jag har stått still i viktnedgång sedan mitten på oktober så börjar man ju fundera...
Jag skulle rekomendera lchf till dig jag har tappat 14 kilo sen i september också slipper man gå hungrig vilket passar mig bättre än pulver/svält dieter. Sedan är det ju röra på sig som gäller.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

lill_frasse skrev:Jag skulle rekomendera lchf till dig jag har tappat 14 kilo sen i september också slipper man gå hungrig vilket passar mig bättre än pulver/svält dieter. Sedan är det ju röra på sig som gäller.
Lchf känns inte så aktuellt. Känns flottigt. :)
Och röra på sig ja. Snittar ungefär 14500 steg per dag vilket lär bli strax över en promenerad mil om dagen.
Användarvisningsbild
lill_frasse
Medlem+
Inlägg: 1113
Blev medlem: sön 15 jun 2008, 15:26
Ort: Lidköping

Inlägg av lill_frasse »

Hellish skrev:
lill_frasse skrev:Jag skulle rekomendera lchf till dig jag har tappat 14 kilo sen i september också slipper man gå hungrig vilket passar mig bättre än pulver/svält dieter. Sedan är det ju röra på sig som gäller.
Lchf känns inte så aktuellt. Känns flottigt. :)
Och röra på sig ja. Snittar ungefär 14500 steg per dag vilket lär bli strax över en promenerad mil om dagen.
Kändes fel från början. Men tänker man efter lite så har ju all kolhydrat rik kost kommit i mordern tid. Visst att det åts en del förr men då var det också mer kroppsarbete och inga lättprodukter.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Hellish skrev:
lill_frasse skrev:Jag skulle rekomendera lchf till dig jag har tappat 14 kilo sen i september också slipper man gå hungrig vilket passar mig bättre än pulver/svält dieter. Sedan är det ju röra på sig som gäller.
Lchf känns inte så aktuellt. Känns flottigt. :)
Och röra på sig ja. Snittar ungefär 14500 steg per dag vilket lär bli strax över en promenerad mil om dagen.
Att gå 14500 steg per dag är nog det bästa och sundaste man kan göra för att gå ner i vikt. Lägg till 5 % trappor också!

Jag är extremt lat men Cambridgekuren har trots det skrapat av 13 kg på min kropp. Jag kommer inte upp till 14500 steg/dag men ... näst intill.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Ja men grejen är ju att jag har snittat de stegen nu i mer än en månad, plus cambridge, men står lik förbannat kvar på samma vikt så man funderar ju på vad som egentligen krävs för att börja gå ner.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Hellish skrev:Ja men grejen är ju att jag har snittat de stegen nu i mer än en månad, plus cambridge, men står lik förbannat kvar på samma vikt så man funderar ju på vad som egentligen krävs för att börja gå ner.
Hur många steg gick du innan? Du kanske lägger på dig muskler nu?!?
Användarvisningsbild
Jeff
Medlem+
Inlägg: 835
Blev medlem: mån 12 nov 2007, 01:07
Ort: Borlänge

Inlägg av Jeff »

Man ska väl gå minst 10 000 steg per dag för att gå jämt ut vad jag fattar det som, men kör du cambridge så behövs det nog inte 10 000 steg, men det går fortare då. Håll tempot uppe!! :)
No Parole from Rock 'n' Roll
Användarvisningsbild
Jeff
Medlem+
Inlägg: 835
Blev medlem: mån 12 nov 2007, 01:07
Ort: Borlänge

Inlägg av Jeff »

Man ska väl gå minst 10 000 steg per dag för att gå jämt ut vad jag fattar det som, men kör du cambridge så behövs det nog inte 10 000 steg, men det går fortare då. Håll tempot uppe!! :)

Edit: Grym dubbelpost
No Parole from Rock 'n' Roll
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Cuba skrev:Hur många steg gick du innan? Du kanske lägger på dig muskler nu?!?
Kanske runt 9-10.000 om dan. är 7000 bara till och från jobbet.
Visst är väl en del muskler, men har mätt med måttband också och efter de där två första veckorna har det inte hänt något märkbart på måtten heller. Vill ju bli av me fläske! :)
Användarvisningsbild
lill_frasse
Medlem+
Inlägg: 1113
Blev medlem: sön 15 jun 2008, 15:26
Ort: Lidköping

Inlägg av lill_frasse »

Hellish skrev:Ja men grejen är ju att jag har snittat de stegen nu i mer än en månad, plus cambridge, men står lik förbannat kvar på samma vikt så man funderar ju på vad som egentligen krävs för att börja gå ner.
Det vill ju till att inte tappa modet när det är så. Häng i som fasen och kör på det kommer nog en dag så säger det kaaapooooow så har du tappat ett gäng kilo skall du se.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Skepp87 skrev:Man ska väl gå minst 10 000 steg per dag för att gå jämt ut vad jag fattar det som, men kör du cambridge så behövs det nog inte 10 000 steg, men det går fortare då. Håll tempot uppe!! :)

Edit: Grym dubbelpost
Vad menar du med "jämt ut"?

För mig är "jämt ut" att man gör av med samma energiintag som man gör av med varje dag. Vill man gå ner i vikt så sänker man energiintaget men behåller motionen. Det bästa man kan göra är att öka rörelse och sänka energiintaget samtidigt. Typ:

Skippa ölen - ta en promenad.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Oj, vad jag iggat den här tråden en lång tid!

Grattis Cuba!! Har alltid sett dig som en tunnis, men bevisligen har det funnits mer av dig att gilla tidigare. :P

Jag har kommit till läget att det inte är roligt längre. ELler rättare sagt för en månad sen.
Vågen visade på 105 pannor. :shock:

Jag har inte varit särskilt flitig gäst på gymmet jag betalt 200:- i månaden till i 2 år.
Men nu har det vänt. 2-3 ggr i veckan är jag där.
1 ggn i veckan kör jag 5km i roddmaskinen med ganska tung belastning och 1-2 ggr i veckan kör jag styrka.
Det är svårt att få tiden att räcka till, så jag siktar på 10ggr i månaden ungefär.
Man ska inte gråta över att man inte hinner, utan glädjas över den träningen som blir av.
Det är det som är den bästa träningen!
Det roliga är att jag ser resultat av träningen efter bara en månad.
Bulor på ställen där de faktiskt ska vara. Det är bara en bonus.

På måndag börjar vi en ny stegtävling på jobbet; jorden runt på 80 dagar.
Det blir ju inte till det sämre heller.
Ser jag inte de resultat jag vill så tar jag nog till lite Cambridge några veckor här och där.

Jag springer inte och väger mig, för det brukar vara det sämsta man kan göra för motivationen.
Det brukar ta tid innan det händer ngt. Speciellt när man tränar styrka.
Men målet är att gå under 100-kilostrecket innan semestern.
Då får jag räkna med att jag kommer att gå upp 1½-2 kg muskler oxå.

Jag är SÅ mycket piggare och gubbasover betydligt mindre.

Beach 2010; here i come! 8)
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Lycka till Geddan.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Cuba skrev:Lycka till Geddan.
Thanx! :wink:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Har fått gymkort betalt av jobbet så jag börjar så sakteliga att gymma. Har varit fullt upp på jobbet i januari och nu i början av februari, men jag räknar med att köra tre pass i veckan förhoppningsvis från och med nästa vecka. Blandar lite olika träningsformer också. Spinning, rodd, styrka, löpning, boxning (om jag hittar instruktören nån gång) och sådär. Sen försöka hålla mig till en träningsform varje pass så att det inte blir alltför blandat.

Idag var det 15 minuter uppvärming på löpband, lyfta skrot i 30 och sen 15 minuter på löpband igen. Bara för att skrämma liv i kroppen liksom. Tog kanske en tredjedel av vikten på styrketräningen för att inte ligga i träningsvärkskoma över helgen. :)
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Nä, det var svårt att ta tid till detta...

Jag ska komma igång med gymmandet i något slags skala, men tillsvidare är det hemmaövningar som gäller.

Provar just nu en kul metod att bli lite starkare som en kollega hade en teori om en gång:
Nästan alla klarar att göra 10 armhävningar, 10 situps och något slags ryggövning.
Första veckan gör man varje kväll 10 av varje.
Nästa vecka ökar man med 1 av varje övning. Efter en vecka klarar man 1 till.
Nästa vecka ökar man med 1 av varje övning. Efter en vecka klarar man 1 till.
Osv....

Med den metoden klarar man teoretiskt 60 armhävningar, situps, ryggövningar efter 1 år. Och det är ju inte kattskit...

Fast jag är otålig så jag ökar med 2 varje vecka. Bara uppe i 12 än så länge, men känner mig lite stadigare redan.

Gå ned i vikt av det - tveksamt...
Må lite bättre av det - troligen...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37751
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jag skiter i er jävla tråd! :x




Äh, man ska väl göra ett försök igen då.
Börjat simma en gång i veckan igen och ska göra ett tappert försök att ställa om kostvanorna. Gjorde närmare 20 pannor förra gången, så det går om man vill. Delmål 1 = 2-siffrigt. Sen får jag se.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

Det byggdes ett nytt gym 1 km från där jag bor i sommras.
Grannen tipsade och jag pallrade mej dit i september.
Köpte sex månader inkl personlig tränare 1/månaden. Kanon.
Bra träningsprogram och kontroll av tekniken. Dessutom är jag begåvad med ett kraschat högerben. Jag går ungefär som en amazon med punka på höger bak... Så jag fick lite specialövningar för det.
Märker samma sak som Geddan. Några bulor här och där som dyker upp.
Men viktminskningen blir inte så drastisk när man samtidigt bygger upp lite.
Fast nu är man i alla fall på tvåsiffrigt.
Bulgrim
Medlem
Inlägg: 312
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 23:19
Ort: Orsa

Inlägg av Bulgrim »

@fieldflower:
http://hundredpushups.com/
Riktigt bra upplägg faktiskt, går att översätta till liknande övningar för mage, rygg osv.
Spector NS2, OLP MM3 (bussemoddad), Cort Action V, Scanbass bandlös (spelande renovering), Coronado IV (mest i delar nu), 2 kortskalingar från forumet
gäst

Inlägg av gäst »

Bulgrim skrev:@fieldflower:
http://hundredpushups.com/
Riktigt bra upplägg faktiskt, går att översätta till liknande övningar för mage, rygg osv.
Rolig sida! Fan jag gjorde 30 och det var en nära döden upplevelse.

Att följa programmet för 30 push-ups på initial testen är nog för grymt för min stackars kropp så jag börjar med en lättare!
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

fieldflower skrev:Nä, det var svårt att ta tid till detta...

Jag ska komma igång med gymmandet i något slags skala, men tillsvidare är det hemmaövningar som gäller.

Provar just nu en kul metod att bli lite starkare som en kollega hade en teori om en gång:
Nästan alla klarar att göra 10 armhävningar, 10 situps och något slags ryggövning.
Första veckan gör man varje kväll 10 av varje.
Nästa vecka ökar man med 1 av varje övning. Efter en vecka klarar man 1 till.
Nästa vecka ökar man med 1 av varje övning. Efter en vecka klarar man 1 till.
Osv....

Med den metoden klarar man teoretiskt 60 armhävningar, situps, ryggövningar efter 1 år. Och det är ju inte kattskit...

Fast jag är otålig så jag ökar med 2 varje vecka. Bara uppe i 12 än så länge, men känner mig lite stadigare redan.

Gå ned i vikt av det - tveksamt...
Må lite bättre av det - troligen...
Du med din onda rygg borde göra Hitlers-hund varje morgon.
Skriv svar