"Det finns bara en väg till himlen"

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

figgebass skrev:
Geddy_Lee skrev:Kan inte se klippet pga att jag saknar ngn plug-in i datorn.
Har heller inte lusläst tråden för jag orkar bara inte med vissa människors arrogans och respektlöshet.

Men jag, precis som Parkas, kan bara inte fatta att vi i ett land som ska kallas kristet
har blivit så fullkomligt sekulariserade att det anses fullständigt befängt och perverterat att tro på Gud.
Det har gått upp för mig efter 2 år här inne på PrataBas och det är vad som skrämmer mig lite.

Det är allt jag har att tillägga i den här debatten.
Jag frutsätter att den arrogans du talar om är minst lika starkt lysande i andra frågor där folk har starka åsikter eller är det bara här i religionsfrågan som det känns extra illa?
Jag blir inte helt klok på vad du syftar på med Geddans inlägg.
Förtydliga gärna. :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:
BB5000 skrev:
blackparkas skrev:
Blir lite nyfiken, är det så att du tycker någon i den här tråden anser sig vara lite "förmer"?

För övrigt håller jag med dig absolut.
"Jag är bättre än dig för att bla bla bla...." är inget som hör hemma i något samfund enl. mig.
Nej...tänkte närmast på Livets Ord, Jehovas, alla extremistiska muslimer mfl som överdriver det här med religion
Ah!
Då är jag med!

Jag har problem med muslimer faktiskt.
Deras övertygelse går utöver 1000-tals människor varje år tycker jag det känns som. Människor som får sätta livet till i deras heliga krig utan att ens bli tillfrågade.
Men Parkas, nu har du väl ännu en gång trampat i det berömda dragspelet? Efter att du har raljerat i snart ett par år här på forumet om hur ni kristna blir förföljda och förlöjligade så buntar du ihop 1 500 000 000 muslimer och lägger dom i en enda stor hög och drar alla över en kam. Snacka om att kasta sten i glashus. Ibland undrar jag om du har problem med impulskontrollen.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Klopper skrev:
figgebass skrev:
Geddy_Lee skrev:Kan inte se klippet pga att jag saknar ngn plug-in i datorn.
Har heller inte lusläst tråden för jag orkar bara inte med vissa människors arrogans och respektlöshet.

Men jag, precis som Parkas, kan bara inte fatta att vi i ett land som ska kallas kristet
har blivit så fullkomligt sekulariserade att det anses fullständigt befängt och perverterat att tro på Gud.
Det har gått upp för mig efter 2 år här inne på PrataBas och det är vad som skrämmer mig lite.

Det är allt jag har att tillägga i den här debatten.
Jag frutsätter att den arrogans du talar om är minst lika starkt lysande i andra frågor där folk har starka åsikter eller är det bara här i religionsfrågan som det känns extra illa?
Jag blir inte helt klok på vad du syftar på med Geddans inlägg.
Förtydliga gärna. :D
Jag förstår inte vad jag skulle kunna förtydliga.....Tycker han att det är värre än vanligt i just den här tråden eller är det samma i alla trådar där det hettar till? Är han extra känslig när det kommer till just kristendom eller vad menar karln...=)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Voine!
Det drar ihop sig till WW3!
Fan att snacksen är slut.
Tur att jag har lite vitt blask att fukta strupen med.

Jag tror dock inte att Parkas syftar samtliga muslimer på vårat klot utan den lilla minoritet som skitar ner för den stora massan.

Det kan i min värld en smula svårt att i text vara övertydlig.
Det tycker jag är mänskligt.

Är vi på samma bana JK?
Eller surrar jag som vanligt i mössan? :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
gäst

Inlägg av gäst »

Klopper skrev:Voine!
Det drar ihop sig till WW3!
Fan att snacksen är slut.
Tur att jag har lite vitt blask att fukta strupen med.

Jag tror dock inte att Parkas syftar samtliga muslimer på vårat klot utan den lilla minoritet som skitar ner för den stora massan.

Det kan i min värld en smula svårt att i text vara övertydlig.
Det tycker jag är mänskligt.

Är vi på samma bana JK?
Eller surrar jag som vanligt i mössan? :D
Nej, vi är inte på samma bana. Om man syftar på "den lilla minoritet som skitar ner för den stora massan" så skriver man inte "Jag har problem med muslimer", man skriver i stället att man har problem med vissa muslimer eller så skriver man att man har problem med just den lilla minoritet som ställer till det för alla andra. Det som Parkas skrev kan inte misstolkas, han skriver klart och tydligt att det är muslimer han har problem med, inte bara den minirotet du beskriver. Om han sedan menar det han skriver eller inte kan bara Parkas själv svara på.

Varför detta skulle resultera i ett världskrig har jag svårt att förstå och SNÄLLA, kan någon ge det trötta gamla popcorn-skämtet ett nådaskott snart.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Gå över till chips...? :D

Invänta Parkas så får vi förklaring.
Även jag tror att han uttryckt sig slarvigt och att det han menar ligger närmare vad Klopper säger.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

fieldflower skrev:Gå över till chips...? :D

Invänta Parkas så får vi förklaring.
Även jag tror att han uttryckt sig slarvigt och att det han menar ligger närmare vad Klopper säger.
S J Ä L V K L A R T är det så.
Jag antar att du tycker att det är kul att dunka till med brännbollsträet, Johannes, men det är ju sånt som du klagar på när andra gör...hur ska du ha det?
Här väljer du ju att slänga en dunk t-röd på brasan bara för att det är kul med bråk, eller hur?
Eller också har du helt rätt i dina farhågor att Parkas skulle vilja se en muslimfri jord och det ska helst ske medelst väpnad revolution...precis som kommunisterna...;-)
Jag betvivlar det å det starkaste...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
gäst

Inlägg av gäst »

fieldflower skrev:Gå över till chips...? :D

Invänta Parkas så får vi förklaring.
Även jag tror att han uttryckt sig slarvigt och att det han menar ligger närmare vad Klopper säger.
Det kan mycket väl vara så men det kan man ju inte ta med i berökningarna varje gång man svarar på ett inlägg, eller hur? Skriver jag i en tråd att jag t.ex. tycker att Hartke är världens sämsta förstärkare och p.g.a. det får på nöten av ett gäng uppretade Hartke-fans så kan jag ju knappast i efterhand hävda att Hartke är världens sämsta förstärkare egentligen betyder Hartke är helt ok och jag funderar på att köpa en. Men som du skriver, vi inväntar Parkas så kommer säkert förklaringen.
gäst

Inlägg av gäst »

figgebass skrev:
fieldflower skrev:Gå över till chips...? :D

Invänta Parkas så får vi förklaring.
Även jag tror att han uttryckt sig slarvigt och att det han menar ligger närmare vad Klopper säger.
S J Ä L V K L A R T är det så.
Jag antar att du tycker att det är kul att dunka till med brännbollsträet, Johannes, men det är ju sånt som du klagar på när andra gör...hur ska du ha det?
Här väljer du ju att slänga en dunk t-röd på brasan bara för att det är kul med bråk, eller hur?
Eller också har du helt rätt i dina farhågor att Parkas skulle vilja se en muslimfri jord och det ska helst ske medelst väpnad revolution...precis som kommunisterna...;-)
Jag betvivlar det å det starkaste...
Jag märker att du är lite upprörd nu, ta ett djupt andetag, vänta en stund och skriv om ditt inlägg så att det inte är lika otrevligt så skall jag gärna svara på dina frågor.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Johannes skrev:
fieldflower skrev:Gå över till chips...? :D

Invänta Parkas så får vi förklaring.
Även jag tror att han uttryckt sig slarvigt och att det han menar ligger närmare vad Klopper säger.
Det kan mycket väl vara så men det kan man ju inte ta med i berökningarna varje gång man svarar på ett inlägg, eller hur? Skriver jag i en tråd att jag t.ex. tycker att Hartke är världens sämsta förstärkare och p.g.a. det får på nöten av ett gäng uppretade Hartke-fans så kan jag ju knappast i efterhand hävda att Hartke är världens sämsta förstärkare egentligen betyder Hartke är helt ok och jag funderar på att köpa en. Men som du skriver, vi inväntar Parkas så kommer säkert förklaringen.
Nä nu ##¤#%¤&%%%¤¤#!
Inte prata hårt om Hartke! Då blir den ledsen... :D
Bild

Skämt åsido - vi lär oss med tiden skriva vad vi tycker genom att bli missförstådda och få förklara oss.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Johannes skrev:
Klopper skrev:Voine!
Det drar ihop sig till WW3!
Fan att snacksen är slut.
Tur att jag har lite vitt blask att fukta strupen med.

Jag tror dock inte att Parkas syftar samtliga muslimer på vårat klot utan den lilla minoritet som skitar ner för den stora massan.

Det kan i min värld en smula svårt att i text vara övertydlig.
Det tycker jag är mänskligt.

Är vi på samma bana JK?
Eller surrar jag som vanligt i mössan? :D
Nej, vi är inte på samma bana. Om man syftar på "den lilla minoritet som skitar ner för den stora massan" så skriver man inte "Jag har problem med muslimer", man skriver i stället att man har problem med vissa muslimer eller så skriver man att man har problem med just den lilla minoritet som ställer till det för alla andra. Det som Parkas skrev kan inte misstolkas, han skriver klart och tydligt att det är muslimer han har problem med, inte bara den minirotet du beskriver. Om han sedan menar det han skriver eller inte kan bara Parkas själv svara på.

Varför detta skulle resultera i ett världskrig har jag svårt att förstå och SNÄLLA, kan någon ge det trötta gamla popcorn-skämtet ett nådaskott snart.
Det är lugnt för mig Johannes.
Det jag syftade på var att "man" ibland kan vara en smula otydlig.
Och du har helt rätt i att bara Parkas kan svara på vad han menade.
Det jag for efter var att man kan i affekt uttrycka sig lite väl generaliserande. Detta oavsett vad man kan ha för tro eller ej.
Det var inte min mening att försöka banka på dig, tolka det inte så kollega!
Jag tror i min bleka enfald att det i dagens "media samhälle" är väldigt lätt att sätta et likhetstecken mellan muslimer och inte fullt så trevliga individer, vilket jag anser är åt helvete fel.

Och min formulering med snacksen var just ett försök att ge popcornen ett nådaskott.
Sorry om det missförstods pga fippel på tangentbordet och allmän otydlighet.

Vad gäller WW3 var just grejen att det på inte sätt är svårt att gå igång på något som man upplever som en spark på fel ställe.

Misstänker att Parkas rättar till sin eventuella otydlighet.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
gäst

Inlägg av gäst »

fieldflower skrev:Skämt åsido - vi lär oss med tiden skriva vad vi tycker genom att bli missförstådda och få förklara oss.
Självklart och efter Parkas 11-12 000 inlägg så borde han ju känna till det, det var så jag tänkte. Förhoppningsvis är det som du skrev, d.v.s. att jag missuppfattade men jag tyckte allt att det var ganska tydligt skrivet. Whatever.

Det måste vara sjukt jobbigt att vara en muslim som inte stöder heliga krig och terrorism men ändå ständigt beskyllas för att vara just krigshetsande terrorist.
gäst

Inlägg av gäst »

Visst hade det varit fantastiskt kul om Parkas nästa inlägg innehåller en bild på honom själv i korsfarardräkt, spjut och häst.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Johannes skrev: Det måste vara sjukt jobbigt att vara en muslim som inte stöder heliga krig och terrorism men ändå ständigt beskyllas för att vara just krigshetsande terrorist.
Håller helt med dig.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev:
fieldflower skrev:Skämt åsido - vi lär oss med tiden skriva vad vi tycker genom att bli missförstådda och få förklara oss.
Självklart och efter Parkas 11-12 000 inlägg så borde han ju känna till det, det var så jag tänkte. Förhoppningsvis är det som du skrev, d.v.s. att jag missuppfattade men jag tyckte allt att det var ganska tydligt skrivet. Whatever.

Det måste vara sjukt jobbigt att vara en muslim som inte stöder heliga krig och terrorism men ändå ständigt beskyllas för att vara just krigshetsande terrorist.
På samma sätt som det måste vara djävligt jobbigt att vara kristen och alltid få höra hur man försöker påverka sin omgivning, skadar barn för hela deras liv och att alla alltid ska berätta att de har någon "olustig upplevelse med någon troende flourtant" som skadat dem för livet och gör dem djävligt skeptiska mot troende...trots att du inte gjort annat än att vara troende...

Men vad vet jag, jag är ju ateist och tycker att det skall vara lika för alla?
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Inlägg av Fernan »

ja, religioner och ideologier är farliga i sina extremaste former tyvärr...

Själv så tror jag på Robert Lind i Kramfors...
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

BB5000 skrev:Själv så tror jag på Robert Lind i Kramfors...
Tror att han har flyttad nu! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Inlägg av Fernan »

Klopper skrev:
BB5000 skrev:Själv så tror jag på Robert Lind i Kramfors...
Tror att han har flyttad nu! :lol:
Jag tror på Honom i alla fall
gäst

Inlägg av gäst »

[quote="Randy "SilverBack&"]
Johannes skrev:
fieldflower skrev:Skämt åsido - vi lär oss med tiden skriva vad vi tycker genom att bli missförstådda och få förklara oss.
Självklart och efter Parkas 11-12 000 inlägg så borde han ju känna till det, det var så jag tänkte. Förhoppningsvis är det som du skrev, d.v.s. att jag missuppfattade men jag tyckte allt att det var ganska tydligt skrivet. Whatever.

Det måste vara sjukt jobbigt att vara en muslim som inte stöder heliga krig och terrorism men ändå ständigt beskyllas för att vara just krigshetsande terrorist.
På samma sätt som det måste vara djävligt jobbigt att vara kristen och alltid få höra hur man försöker påverka sin omgivning, skadar barn för hela deras liv och att alla alltid ska berätta att de har någon "olustig upplevelse med någon troende flourtant" som skadat dem för livet och gör dem djävligt skeptiska mot troende...trots att du inte gjort annat än att vara troende...

Men vad vet jag, jag är ju ateist och tycker att det skall vara lika för alla?[/quote]
Självklart skall det vara lika för alla. Dock så är jag ganska säker på att kristna inte är lika utsatta som muslimer här i Sverige.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Johannes skrev:Dock så är jag ganska säker på att kristna inte är lika utsatta som muslimer här i Sverige.
Tyvärr har du förmodligen rätt.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
gäst

Inlägg av gäst »

Fan vilken tråkig diskussion och fan vilken puckad sysselsättning det är att diskutera sådant här på nätet, särskilt när snillen som Figge bara är ute efter att mucka. Sjukt tröttsamt. Jag tar en lång semester från det här. Tja!
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Johannes skrev:
figgebass skrev:
fieldflower skrev:Gå över till chips...? :D

Invänta Parkas så får vi förklaring.
Även jag tror att han uttryckt sig slarvigt och att det han menar ligger närmare vad Klopper säger.
S J Ä L V K L A R T är det så.
Jag antar att du tycker att det är kul att dunka till med brännbollsträet, Johannes, men det är ju sånt som du klagar på när andra gör...hur ska du ha det?
Här väljer du ju att slänga en dunk t-röd på brasan bara för att det är kul med bråk, eller hur?
Eller också har du helt rätt i dina farhågor att Parkas skulle vilja se en muslimfri jord och det ska helst ske medelst väpnad revolution...precis som kommunisterna...;-)
Jag betvivlar det å det starkaste...
Jag märker att du är lite upprörd nu, ta ett djupt andetag, vänta en stund och skriv om ditt inlägg så att det inte är lika otrevligt så skall jag gärna svara på dina frågor.
Haha....du är för rolig du....;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Johannes skrev:Fan vilken tråkig diskussion och fan vilken puckad sysselsättning det är att diskutera sådant här på nätet, särskilt när snillen som Figge bara är ute efter att mucka. Sjukt tröttsamt. Jag tar en lång semester från det här. Tja!
Gör inte det är du snäll!
Alla åsikter behövs, så även din!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Johannes skrev:Fan vilken tråkig diskussion och fan vilken puckad sysselsättning det är att diskutera sådant här på nätet, särskilt när snillen som Figge bara är ute efter att mucka. Sjukt tröttsamt. Jag tar en lång semester från det här. Tja!
Ja fan...jag är inte klok....själv är du oskyldig som ett barn.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Nu har du ju storstilat talat om att du lämnat forumet för denna gång men jag kan inte låta bli att skriva iaf...
Du dum-tolkar Parkas bara för att få in en poäng eller trodde du verkligen att han menade att han har problem med alla som bekänner sej till den muslimska tron?
Om inte DET är att mucka så vet jag inte vad....sen anklagar du mej för att mucka när jag bara belyser det faktum att du gillar att jävlas med folk för jävlandets skull(och gillar att "rätta in folk i ledet" som inte håller sej till vad DU anser vara god ton...)...det är väl för fan inget påhopp? Det kan du ju bara inte undgå att hålla med om?! Jag erkänner rakt av att jag ibland kan hälla bensin på en diskussion för att jag gillar att gaffla om typ ingenting så jag förstår inte vad problemet skulle vara för dej som så uppenbart gör precis det just här och nu...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar