"Det finns bara en väg till himlen"

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Johannes skrev:Det måste vara sjukt jobbigt att vara en muslim som inte stöder heliga krig och terrorism men ändå ständigt beskyllas för att vara just krigshetsande terrorist.
Ja, om man som muslim inte tydligt tar avstånd från skiten inom islam så blir det ju jobbigt att vara muslim eftersom man då med all rätt blir ihopbuntad med den onda skaran. Var var de muslimska protesterna mot de som mordhotade Lars Wilks? Var var de muslimska protesterna under terrordåden den elfte september? Var var de muslimska protesterna när... eller vänta, det sker ju självmordsbombande varje dag i Irak. Protesterar muslimer mot detta i största allmänhet? När då? Var?
figgebass skrev:Ja fan...jag är inte klok....själv är du oskyldig som ett barn.
Johannes har aldrig startat några bråk, det förstår du väl. Han är forumets ängel.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Lars Wilks?
Var det fjanten som som satte sig över byggnadslovet och förpestade stränderna med sin obegripliga (i mina ögon) konst?

Appropå forumänglar Makten, kvalar du och jag in som dylika?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

figgebass skrev:
Klopper skrev:
figgebass skrev:
Geddy_Lee skrev:Kan inte se klippet pga att jag saknar ngn plug-in i datorn.
Har heller inte lusläst tråden för jag orkar bara inte med vissa människors arrogans och respektlöshet.

Men jag, precis som Parkas, kan bara inte fatta att vi i ett land som ska kallas kristet
har blivit så fullkomligt sekulariserade att det anses fullständigt befängt och perverterat att tro på Gud.
Det har gått upp för mig efter 2 år här inne på PrataBas och det är vad som skrämmer mig lite.

Det är allt jag har att tillägga i den här debatten.
Jag frutsätter att den arrogans du talar om är minst lika starkt lysande i andra frågor där folk har starka åsikter eller är det bara här i religionsfrågan som det känns extra illa?
Jag blir inte helt klok på vad du syftar på med Geddans inlägg.
Förtydliga gärna. :D
Jag förstår inte vad jag skulle kunna förtydliga.....Tycker han att det är värre än vanligt i just den här tråden eller är det samma i alla trådar där det hettar till? Är han extra känslig när det kommer till just kristendom eller vad menar karln...=)
Jag inbillar mig och tror att Geddan är lätt pissed på trådar som han upplever som tasksparkar på sin övertygelse. Jag delar på intet sätt denna övertygelse. Må hända att det är en lätt överreaktion från Geddan, vad vet jag, men det är väl inte märkligt att man reagerar och kanske överreagerar i frågot som ligger en varmt om hjärtat.
Och vad gäller Geddan respons i andra trådar så är det bara att läsa.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

figgebass skrev:Nu har du ju storstilat talat om att du lämnat forumet för denna gång men jag kan inte låta bli att skriva iaf...
Du dum-tolkar Parkas bara för att få in en poäng eller trodde du verkligen att han menade att han har problem med alla som bekänner sej till den muslimska tron?
Om inte DET är att mucka så vet jag inte vad....sen anklagar du mej för att mucka när jag bara belyser det faktum att du gillar att jävlas med folk för jävlandets skull(och gillar att "rätta in folk i ledet" som inte håller sej till vad DU anser vara god ton...)...det är väl för fan inget påhopp? Det kan du ju bara inte undgå att hålla med om?! Jag erkänner rakt av att jag ibland kan hälla bensin på en diskussion för att jag gillar att gaffla om typ ingenting så jag förstår inte vad problemet skulle vara för dej som så uppenbart gör precis det just här och nu...
Med risk för att bli uppfattad som en muckare, men ställ dig framför en spegel och läs högt det jag har markerat i fetstil och lyssna på hur det låter.

Om du och Johannes av någon anledning är okontanta så tar det över en pilsner istället.
Det är (tror jag) mycket lättare att begripa sig på varandra IRL.

Vi har olika åsikter och det tycker jag är bra, det driver forumet och samhället framåt. Finns bara respekten för varandra med i bilden lär vi få det rätt mysigt.

Och det sista var inte en smäll till dig Figge utan en allmän betraktelse.
Lev gott kollegor!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:Jag ska från och med nu börja gå mot rött istället för att trycka på knappen. Stackars, stackars hjärntvättade dårar.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag trodde du visste bättre Johannes...
Varför ska man alltid behöva vara övertydlig på detta forum?

Iofs, alla drar ju kristna över samma kam och generaliserar hej vilt, så varför skulle inte jag kunna göra det egentligen?


Naturligtvis så förstår jag att det finns de som tar avstånd till allt elände, men jag tror att det är få som går till handling.
Gör de nå´t för att förhindra så blir de dödade av sina egna.


Jag tror, och ser på de andras inlägg, att de flesta förstod att jag inte menade alla muslimer i hela världen. Det finns underförstått i mitt inlägg att det faktiskt är de som gör illdåd jag menar, eller?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

blackparkas skrev:Jag trodde du visste bättre Johannes...
Varför ska man alltid behöva vara övertydlig på detta forum?

Iofs, alla drar ju kristna över samma kam och generaliserar hej vilt, så varför skulle inte jag kunna göra det egentligen?


Naturligtvis så förstår jag att det finns de som tar avstånd till allt elände, men jag tror att det är få som går till handling.
Gör de nå´t för att förhindra så blir de dödade av sina egna.


Jag tror, och ser på de andras inlägg, att de flesta förstod att jag inte menade alla muslimer i hela världen. Det finns underförstått i mitt inlägg att det faktiskt är de som gör illdåd jag menar, eller?
Låter kanske som jag svarar i Johannes ställe.
Men du vet förhoppningsvis vad jag står i muslimfrågan Parky.

Jag är rätt övertygad om att det är bättre att vara en smula övertydlig än tvärtom. Risken att bli missförstådd tror jag minskar markant.

Att dra kristna över en kam är lika illa som att dra muslimer eller andra troende över en kam och där är jag övertygad om att både du, jag mfl är överens.

Att jag och Johannes gjorde olika tolkningar av ditt inlägg ger väl en viss inblick i hur olika vi människor fungerar.
Nu är väl jag och Johannes inte representativa för mänskligheten i stort men jag tror du hajar. :D
Vad gäller muslimer så tror jag att det finns lika många yttringar som inom den kristna världen ( eller buddistiska eller vad man nu vill) och tyvärr är det för det mesta "nötterna" som märks.
Frid broder!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Klopper skrev:Lars Wilks?
Var det fjanten som som satte sig över byggnadslovet och förpestade stränderna med sin obegripliga (i mina ögon) konst?
Jo, precis. Men det som han blev mordhotad för och bannlyst i hela den muslimska världen var hans otroligt provocerande (?) teckningar som föreställde profeten Muhammed som rondellhund.
Jag har läst en hel del av vad han själv anser om saken och jag håller med honom på samtliga punkter. Islam måste kunna kritiseras, vilket han med största möjliga tydlighet visade är omöjligt utan att dra på sig dödshot och orsaka kravaller. Att ta illa upp av en galen konstnärs teckning av profeten är så otroligt patetiskt och pinsamt. Det visar verkligen vilken dårskap som religion kan orsaka. Friheten att uttrycka sina åsikter måste vara mer värd än tokstollars vilja att kväsa oliktänkande med hot om våld och död.

Förresten stavade jag tydligen fel. Lars Vilks heter han och inget annat.

Tillägg: En bra artikel om vansinnet: http://www.na.se/artikel.asp?intId=1209627
Appropå forumänglar Makten, kvalar du och jag in som dylika?
Jag är nog forumdjävulen möjligen. :lol:
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Johannes skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]
Johannes skrev:
fieldflower skrev:Skämt åsido - vi lär oss med tiden skriva vad vi tycker genom att bli missförstådda och få förklara oss.
Självklart och efter Parkas 11-12 000 inlägg så borde han ju känna till det, det var så jag tänkte. Förhoppningsvis är det som du skrev, d.v.s. att jag missuppfattade men jag tyckte allt att det var ganska tydligt skrivet. Whatever.

Det måste vara sjukt jobbigt att vara en muslim som inte stöder heliga krig och terrorism men ändå ständigt beskyllas för att vara just krigshetsande terrorist.
På samma sätt som det måste vara djävligt jobbigt att vara kristen och alltid få höra hur man försöker påverka sin omgivning, skadar barn för hela deras liv och att alla alltid ska berätta att de har någon "olustig upplevelse med någon troende flourtant" som skadat dem för livet och gör dem djävligt skeptiska mot troende...trots att du inte gjort annat än att vara troende...

Men vad vet jag, jag är ju ateist och tycker att det skall vara lika för alla?
Självklart skall det vara lika för alla. Dock så är jag ganska säker på att kristna inte är lika utsatta som muslimer här i Sverige.[/quote]

Du måste skoja?!
Läs den här tråden från början. Vem tror du har mest särställning i Sverige anno 2008?
Det startas en tråd om, vad jag greppat, en fundamentalistiskt kristen företagare. (ingen känga till trådskaparen)
Ett 10-tal personer ondgör sig över hur sjukt det är;
Detta "fanstyg" sak bekämpas. Dessa oupplysta människor som tror på "tomtar och troll"
Det gör en "förbannad" etc etc.

Plötsligt skriver någon ngt negativt om muslimer, dvs nämner ordet "Jehova" so to speak.
And all hell breaks loose.

Jag kan hålla med om att det var generaliserande och plumpt uttryckt av Parkas, det är inte det jag är ute efter.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Makten skrev:
Geddy_Lee skrev:Men jag, precis som Parkas, kan bara inte fatta att vi i ett land som ska kallas kristet
Det ska inte kallas kristet längre. Kyrka och stat är skilda.
Det beror givetvis på vad man menar med "kristet". Visst är kyrka och stat åtskilda, men jul, påsk, och andra kristna högtider är fortfarande röda dagar (till skillnad från dagar som ingår i Ramadan, eller Chanuka, t.ex.). Svensk lag är fortfarande i någon mån baserad på en mosaisk värdegrund, kristen teologi, av den sort som kan leda till prästexamen, kan studeras på skattefinansierade universitet (som för övrigt är en institution med kristen idéhistoria i hela Europa), vårt statsöverhuvud monarken får inte konvertera från lutheranismen, väldigt många som gifter sig gör det i kyrkan i enlighet med kristen ritual, o.s.v. Så visst är Sverige fortfarande ett kristet land - vad skulle det annars vara, hinduiskt? ;) - precis som alla andra europeiska länder. Att Sverige sedan är ett av de mest sekulariserade länderna i världen enligt vissa, eller att det inte finns någon statskyrka, spelar inte så stor roll, då den moral de flesta omfattar och som är upplyft till samhällelig norm fortfarande bygger på en kristen värdegrund.

Det är därför jag ibland kallar mig "kristen ateist".
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

peter_s skrev:Det beror givetvis på vad man menar med "kristet". Visst är kyrka och stat åtskilda, men jul, påsk, och andra kristna högtider är fortfarande röda dagar (till skillnad från dagar som ingår i Ramadan, eller Chanuka, t.ex.).
Vilket handlar om tradition, inte religion. För övrigt är julen inte en kristen högtid från början, vilket jag påpekat förut.
Svensk lag är fortfarande i någon mån baserad på en mosaisk värdegrund, kristen teologi, av den sort som kan leda till prästexamen, kan studeras på skattefinansierade universitet (som för övrigt är en institution med kristen idéhistoria i hela Europa), vårt statsöverhuvud monarken får inte konvertera från lutheranismen, väldigt många som gifter sig gör det i kyrkan i enlighet med kristen ritual, o.s.v. Så visst är Sverige fortfarande ett kristet land - vad skulle det annars vara, hinduiskt? ;) - precis som alla andra europeiska länder. Att Sverige sedan är ett av de mest sekulariserade länderna i världen enligt vissa, eller att det inte finns någon statskyrka, spelar inte så stor roll, då den moral de flesta omfattar och som är upplyft till samhällelig norm fortfarande bygger på en kristen värdegrund.
Detta handlar också mer om tradition än religion. Bara för att landet sekulariseras så kan vi ju inte bara skrota våra högtider, lagar och annat. Däremot finns det fortfarande en massa som borde revideras eftersom den kristna värdegrunden inte har i ett sekulärt samhälle att göra. Dessutom anser jag inte att den normalt rådande moralen i Sverige är just kristen.
Det är därför jag ibland kallar mig "kristen ateist".
Det skulle jag däremot aldrig göra.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Så var vi där igen, ;) och som vanligt tror jag att våra meningsskiljaktigheter har en hel del att göra med att vi definierar saker och ting lite olika. Ska försöka förklara mig närmare nedan.
Makten skrev: Vilket handlar om tradition, inte religion.

Exakt! En icke-troende och gudsförnekande muslim, som firar muslimska högtider i enlighet med vad som är tradition, som är omskuren, och som kanske undviker griskött ses fortfarande som muslim, om än "kulturell" muslim. Religion - åtminstone ur ett religionshistoriskt/-antrolpologiskt perspektiv - handlar om vad man gör, inte vad man tror. Samma sak som gäller för den kulturella muslimen ovan gäller alltså för en kulturell kristen. Bor du i ett samhälle där det firas påsk, och där dina föräldrar, eller åtminstone några av dina kompisars föräldrar, gift sig i kyrkan, och där många av dina bekanta är döpta och/eller konfirmerade, ja då finns det all anledning att se dig som kulturell kristen, oavsett om du tror på den heliga treenighetens existens eller inte. Och bor du i ett land där kristna helgdagar är röda dagar, ja då finns det all anledning att tro att du bor i ett, i någon mån, kristet land.

Och visst är det väl svårt att kalla ett land något annat än just kristet, om dess statsöverhuvud enligt lag inte har rätt att konvertera, utan måste vara medlem i ett kristet samfund?
Makten skrev:För övrigt är julen inte en kristen högtid från början, vilket jag påpekat förut.
Förvisso. Att vi firar jul när vi gör det på året beror på att det romerska imperiet ville försöka få hedningarna att acceptera den nya statsreligionen kristendom, och därför placerade de firandet av Jesu födelse vid den tid på året då hedningarna firade en av sina viktigaste högtider (både inom och utanför imperiets gränser). Så visst går det bra att hävda att julen inte är en kristen högtid från början - på samma sätt som den kristna nattvarden bär spår av olika former av antik mysteriekult o.s.v., kristendomen är historiskt sett betydligt mer synkretistisk än vad många vill tro - men det är knappast relevant idag. Julen har numer ett kristet innehåll (även om det håller på att utarmas och julen idag i mångt och mycket har blivit en konsumistisk högtid), och hade inte firats så som den firas idag om det inte varit för den kristna traditionen. För att göra en någorlunda forumrelaterad allegori för att förklara hur jag menar: Fender Bassman introducerades som en basförstärkare på 1950-talet, men ganska snart upptäckte gitarrister att den passade ypperligt bra till att förstärka elgitarrer, samtidigt som basister inte tyckte att den riktigt räckte till som basförstärkare. Och när sedan Fender på 90-talet började tillverka en re-issue av tweedmodellen av Bassman så låg fokus på att göra en bra gitarrförstärkare, inte en som passade den moderne basisten. Visst, det är fortfarande en basförstärkare till namnet, och en och annan basist använder den som en sådan - men i huvudsak är det en förstärkare för den sortens människor som gillar Stratocasters mer än Precisions - både om du frågar tillverkare och instrumentalister.
Makten skrev: Detta handlar också mer om tradition än religion. Bara för att landet sekulariseras så kan vi ju inte bara skrota våra högtider, lagar och annat.
Det skulle vara hyfsat enkelt att skrota religiösa högtider som inte har bred folklig förankring. Julen skulle nog inte kunna tas bort - det är den för populär för - men jag ser ingen anledning till att den som vill fira påsk och pingst ska få göra det på röda dagar, då den som vill fira Ramadan och Chanuka måste ta ut semesterdagar för att få göra det. Det är orättvist och ojämlikt, och tyder inte alls på sekularism.
Makten skrev:Däremot finns det fortfarande en massa som borde revideras eftersom den kristna värdegrunden inte har i ett sekulärt samhälle att göra.
Må så vara, och revidering av gamla förgivettagna idéer och värderingar är en del av ett samhälles utveckling. Men, den kristna värdegrunden kommer inte försvinna i första taget. Den är så pass djupt rotad i hela Västvärlden att vi kommer då leva med den länge än.
Makten skrev:Dessutom anser jag inte att den normalt rådande moralen i Sverige är just kristen.
Intressant. Vad menar du att den är då? Eller snarare, förnekar du helt att den har kristna rötter, rent traditionsmässigt och idéhistoriskt sett?
Makten skrev: Det skulle jag däremot aldrig göra.
Det är lugnt, du behöver inte. (men håll med om att jag har en poäng!) ;)
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

daionsavage skrev:
Rabiata ateister är lite jobbiga de med...
Ja hjälpars... att man orkar...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

Helt rätt i min mening. Bra att någon slår tillbaks.
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Le Contrebasse skrev:
Helt rätt i min mening. Bra att någon slår tillbaks.
Ja verkligen.
Vi måste bekämpa den där idiotin. Lägg alla medel på detta.
Lägg några miljarder också på att byta ut varende låda...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev:
Le Contrebasse skrev:
Helt rätt i min mening. Bra att någon slår tillbaks.
Ja verkligen.
Vi måste bekämpa den där idiotin. Lägg alla medel på detta.
Lägg några miljarder också på att byta ut varende låda...
HAHA!! Ja det vore verkligen väl investerade pengar....kanske skicka ut ett gäng arbetslösa på att måla över händerna...;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

NU börjar vi prata infrastruktur!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

TDHP skrev:NU börjar vi prata infrastruktur!
eller är detta teostruktur?;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Bara för att väcka den björn som sover...

Läste i AB i söndags att killen som har designat den här trycklådan har protesterat! Han säger att handen inte alls har någon koppling till högre makt utan helt enkelt är en hand som pekar på knappen man ska trycka på för att gå över gatan! Den är utformad som en hand för att likna peksymbolen på internet för att det är en välkänd symbol!

End of story! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

TDHP skrev:Bara för att väcka den björn som sover...

Läste i AB i söndags att killen som har designat den här trycklådan har protesterat! Han säger att handen inte alls har någon koppling till högre makt utan helt enkelt är en hand som pekar på knappen man ska trycka på för att gå över gatan! Den är utformad som en hand för att likna peksymbolen på internet för att det är en välkänd symbol!

End of story! :D
11 sidor...
:lol:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Men det var lite kul också... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

blackparkas skrev:
Le Contrebasse skrev:
Helt rätt i min mening. Bra att någon slår tillbaks.
Ja verkligen.
Vi måste bekämpa den där idiotin. Lägg alla medel på detta.
Lägg några miljarder också på att byta ut varende låda...
Nej, men låt företaget i Tibro fixa det för hand...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bild
Skriv svar