Lägenhetsköpsstress....

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

broder blues skrev:
200071 skrev:Grattis!!
Krypavstånd till Gitarrmässan till våren?
Efterfest!!!! :wink:
Givet!!!!
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Ser nice ut! Grattis!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem
Inlägg: 3148
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 22:42
Ort: Vejbystrand (Ängelholm)

Inlägg av straightedge79 »

Verkar hur fin som helst Scuba!!!

Jag gillar analvitt, hela vårt hus är också vitt! ;)
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Re: Lägenhetsköpsstress....

Inlägg av Cuba »

Jaha, då var det dags igen. Frugan och jag skiljes oss och säljer vår bostadsrätt för att kunna köpa egna separata bostadsrätter. Bilderna från köpet av den analvite lägenheten, då mäklaren tagit bort annonsen.

Lägenheten som vi säljer finns här t.o.m slutet av kommande vecka:

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt ... 3-10242356" onclick="window.open(this.href);return false;

och här:

http://www.svenskfast.se/bostadsratt/va ... n-3/148217" onclick="window.open(this.href);return false;

Cuba
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Lägenhetsköpsstress....

Inlägg av AlbinH »

Cuba skrev:Jaha, då var det dags igen. Frugan och jag skiljes oss och säljer vår bostadsrätt för att kunna köpa egna separata bostadsrätter.
Jaha. Jävla skit åt helvete då!!! Mög! som det heter på skånska.

Den där låten har jag också spelat. Skilde mig för typ 12 år sedan och SVOR på att aldrig i Hetaste Helvete skulle jag upprepa samma idioti. Det har också blivit min nya livsfilosofi.

För ett antal veckor sedan råkade jag, bara i förbifarten, träffa en kvinna som fick den livsfilosofin att upplösas i tunn blå rök. Började till och med fundera på hur jag skulle lägga upp jakten...

Livet bjuder sannerligen oss på överraskningar.
Senast redigerad av AlbinH den lör 22 okt 2016, 21:02, redigerad totalt 1 gånger.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25681
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Lägenhetsköpsstress....

Inlägg av fieldflower »

Jättetråkigt att höra, Cuba! :cry:
Stor kram på sig! :hug:

Hoppas lägenhetsförsäljningen går bra!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Re: Lägenhetsköpsstress....

Inlägg av Cuba »

AlbinH skrev:
Cuba skrev:Jaha, då var det dags igen. Frugan och jag skiljes oss och säljer vår bostadsrätt för att kunna köpa egna separata bostadsrätter.
Jaha. Jävla skit åt helvete då!!! Mög! som det heter på skånska.

Den där låten har jag också spelat. Skiljde mig för typ 12 år sedan och SVOR på att aldrig i Hetaste Helvete skulle jag upprepa samma idioti. Det har också blivit min nya livsfilosofi.

För ett antal veckor sedan råkade jag, bara i förbifarten, träffa en kvinna som fick den livsfilosofin att upplösas i tunn blå rök. Började till och med fundera på hur jag skulle lägga upp jakten...

Livet bjuder sannerligen oss på överraskningar.
fieldflower skrev:Jättetråkigt att höra, Cuba! :cry:
Stor kram på sig! :hug:

Hoppas lägenhetsförsäljningen går bra!
Det är faktiskt inte så illa som det låter, för vår del. Vi är överens om det mesta. Vi har inga barn, vi har 50/50 i insats på lägenheten och samma gäller lånen. Det vi tog med oss in i det gemensamma boendet behåller vi separat och det vi köpt ihop delar vi på eller säljer. På så sätt så blir det en smidig skilsmässa, tror jag. Det enda som vi fräser och hugger om är hunden Lisa. En hund är i detta fallet ett lösöre som ska tillfalla en av oss eller delas lika. Knepigt.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Lägenhetsköpsstress....

Inlägg av AlbinH »

Cuba skrev: Det enda som vi fräser och hugger om är hunden Lisa. En hund är i detta fallet ett lösöre som ska tillfalla en av oss eller delas lika. Knepigt.
Vi hade också hund. Hon gick hädan ett par månader innan den akuta separationen. Ibland undrar jag om inte hunden var den sista gemenskapen vi hade. Visst kan man väl få delad vårdnad?

Skönt att höra att ni är på talande fot med varandra. Min bästa vän är mitt i det och där behöver det finnas advokater och annat folk när de "träffas" för att det inte skall övergå till handgemäng. På fullt allvar alltså. Skitsorgligt.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25681
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Lägenhetsköpsstress....

Inlägg av fieldflower »

Bra att ta det med lugn och fattning.:tummenupp:
Mitt ex och jag hade delad vårdnad om katterna - det kan ni ha om hunden.
Det lindrar också efter själva separationen på nåt vis.
Man kan behålla varann som vänner bättre. Annars är det risk att man driver isär helt iom att man inte har nåt som drar ihop.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Lägenhetsköpsstress....

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:Bra att ta det med lugn och fattning.:tummenupp:
Mitt ex och jag hade delad vårdnad om katterna - det kan ni ha om hunden.
Det lindrar också efter själva separationen på nåt vis.
Man kan behålla varann som vänner bättre. Annars är det risk att man driver isär helt iom att man inte har nåt som drar ihop.
Kloka ord, ff.

FAN! Jag bara måste hänga på nästa "Glanshammar". Det finns alltför många lirare jag vill skaka hand med..
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Skriv svar