Klassiska PrataBastrådar

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Gäst

Inlägg av Gäst »

En klassiker i min värld men som hamnat lite i skymundan:

Parkas pratar om sin kärlek till Stockholm och Ferm ger honom en lektion i geografi:
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=957
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

GrafZeppelin skrev:En klassiker i min värld men som hamnat lite i skymundan:

Parkas pratar om sin kärlek till Stockholm och Ferm ger honom en lektion i geografi:
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=957
+ 1.
Johannes kommer in och bara knäcker sönder som vanligt, vad hade vi gjort utan honom?
Hytseriskt kul :lol:
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
klegg
Medlem
Inlägg: 145
Blev medlem: tor 21 feb 2008, 19:15
Ort: lilleputtland

Inlägg av klegg »

Hihi, riktigt roliga trådar.
Oh brave new world.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Den här är också kul, där Califens och mitt gräl nästan pajar folks intresse för PrataBas-basen!

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=5345
Stallet liknar mest ett veteflak.
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Jäklar vilken tid det måste ha tagit för mojo att redigera varenda inlägg han gjort...
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Jag ska försöka leta upp tråden där Johannes började tjafsa med mig för att jag tyckte Adam Nitti var en cred-värdig basist...
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Samuel V skrev:Jag ska försöka leta upp tråden där Johannes började tjafsa med mig för att jag tyckte Adam Nitti var en cred-värdig basist...
O herre gud, den var inte tråkig!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

bootsy skrev:
Samuel V skrev:Jag ska försöka leta upp tråden där Johannes började tjafsa med mig för att jag tyckte Adam Nitti var en cred-värdig basist...
O herre gud, den var inte tråkig!
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t= ... &start=250

Här är den....gnabbandet finns på sida 11 och 12.
gäst

Inlägg av gäst »

Le Contrebasse skrev:Hehe, trodde aldrig jag skulle få se trådarna med mitt och Johannes gnabb.
En svunnen tid. Löjligt var det också, kan man säga så här i efterhand.
Otroligt löjligt såhär i efterhand. Ber om ursäkt för allt skitsnack. Jag funderade på att posta de länkarna, läste faktiskt en av trådarna i helgen, men det kändes lite fel. Det var ju någon tråd som försvann i serverkraschen och den tråden som finns kvar är en fortsättning på den försvunna tråden om jag inte minns fel så man får tyvärr inte hela storyn.

Jag väntar dock fortfarande på en förklaring ang. Smoke on the water och grundtonen. :D :D :D (Jag tar inga chanser här och kör smileys.)

Edit: Stavfel.
Senast redigerad av gäst den tis 02 sep 2008, 04:10, redigerad totalt 1 gånger.
gäst

Inlägg av gäst »

Samuel V skrev:Jäklar vilken tid det måste ha tagit för mojo att redigera varenda inlägg han gjort...
Har han gjort det? Coolt. Det skall jag också göra.

Något helt annat:
Anli, vore det inte en bra idé att samla alla länkar tillsammans med en rubrik per länk som talar om vilken tråd det är och posta det i ditt första inlägg? (Om du pallar...)
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Samuel V skrev:Jäklar vilken tid det måste ha tagit för mojo att redigera varenda inlägg han gjort...
Ja jävlar.. Mycket intressant! Tur det mesta han skrivit är quotat!
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: Klassiska PrataBastrådar

Inlägg av BB3000S »

Senast redigerad av BB3000S den tis 02 sep 2008, 15:46, redigerad totalt 2 gång.
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

gäst

Inlägg av gäst »

Bra jobbat, BB3000s.
gäst

Inlägg av gäst »

figgebass skrev:
anli skrev:Haha Kristen Tv.. en riktig klassiker! Men vad hette den där tråden där Parkas var i sitt esse och hatade Fenders :-D

Man kan begränsa de intressantaste deltagarna i de klassiska trådarna till:
Johannes, Parkas, Makten, Marcbass, Bassdude, Califen och Le Contrebasse.
Bubblare är Grafen och även vår nye talang på området Figge.

Grymt gäng... skulle Forumet bara bestå av typ gubbar som Ferm, Årnes, Mala och mig så blev det trist.

Nån jag glömt? :-D
Jag tycker att du glömt mannen som skulle kunnat gå under smeknamnen "smygande släggan"....;-)
Han sitter och håller sej och sen dunkar han till med sanningar sprungna ur ett oöverträffat kristallklart intellekt....
Nu ser iofs alla hans tidigare inlägg ut såhär :".." så jag vet inte om han är att räkna med längre....
Jag bugar djupt över att få räknas till en så illuster samling sanningssägare....;-)
Lite onödigt.
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev:
figgebass skrev:
anli skrev:Haha Kristen Tv.. en riktig klassiker! Men vad hette den där tråden där Parkas var i sitt esse och hatade Fenders :-D

Man kan begränsa de intressantaste deltagarna i de klassiska trådarna till:
Johannes, Parkas, Makten, Marcbass, Bassdude, Califen och Le Contrebasse.
Bubblare är Grafen och även vår nye talang på området Figge.

Grymt gäng... skulle Forumet bara bestå av typ gubbar som Ferm, Årnes, Mala och mig så blev det trist.

Nån jag glömt? :-D
Jag tycker att du glömt mannen som skulle kunnat gå under smeknamnen "smygande släggan"....;-)
Han sitter och håller sej och sen dunkar han till med sanningar sprungna ur ett oöverträffat kristallklart intellekt....
Nu ser iofs alla hans tidigare inlägg ut såhär :".." så jag vet inte om han är att räkna med längre....
Jag bugar djupt över att få räknas till en så illuster samling sanningssägare....;-)
Lite onödigt.
Varför det?
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Nu behöver vi inte ängna tråden till att hacka på folk som valt att hoppa va.
Poängen och tesen är att man kan ryka i hop på forum över både småsaker och stora världsfrågor. Och när krutröken lagt sig, så kan man bli polare igen eller åtminstånde respekter eller tolerera varandra. Helst om man har träffat varandra IRL.
Det är ju bara ett förbaskat underhållande forum på internet :-)
Fast... det får inte bli för mycket kramar heller, då blir det trist
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

:hug: :hug: :hug: :fullband:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Samuel V skrev:Jäklar vilken tid det måste ha tagit för mojo att redigera varenda inlägg han gjort...
Har han inte avreggat sig då?
Iofs så stod LeContre´s inlägg kvar...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

blackparkas skrev:
Samuel V skrev:Jäklar vilken tid det måste ha tagit för mojo att redigera varenda inlägg han gjort...
Har han inte avreggat sig då?
Iofs så stod LeContre´s inlägg kvar...
Nej, han verkar inte ha avreggat sig. Och han verkar mycket riktigt ha raderat en majoritet av sina inlägg...
Stallet liknar mest ett veteflak.
gäst

Inlägg av gäst »

anli skrev:Nu behöver vi inte ängna tråden till att hacka på folk som valt att hoppa va.
Poängen och tesen är att man kan ryka i hop på forum över både småsaker och stora världsfrågor. Och när krutröken lagt sig, så kan man bli polare igen eller åtminstånde respekter eller tolerera varandra. Helst om man har träffat varandra IRL.
Det är ju bara ett förbaskat underhållande forum på internet :-)
Fast... det får inte bli för mycket kramar heller, då blir det trist
Exakt det jag menade. I denna tråd skrattas det åt gamla holmgångar och gamla huliganer skakar hand. Varför inte låta det fortsätta så? Mojo har uppenbarligen dragit eftersom han verkligen lagt ned tid på att radera allt han skrivit vilket jag tycker är synd. Han har funnits här sedan forumets begynnelse. Jag hoppas i alla fall att han kommer tillbaks.

Fler klassiska trådar?
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

När Parkas dömde ut Fender var rätt kul, om jag inte minns fel, men hittar den inte.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

anli skrev:När Parkas dömde ut Fender var rätt kul, om jag inte minns fel, men hittar den inte.
Yep, och nu trakterar han stolt en P-bas från 70-talet...tror faktiskt det är en av trådarna listade...tyckte jag läste nåt sånt.
gäst

Inlägg av gäst »

En personlig favorit som börjar med att Svensson postar en bild tagen inifrån en bil på sidan 13 i Fototråden:

Makten lär Svensson köra bil i Norrland

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=1064 ... &start=300

Observera även mina bilder från det fruktansvärda snökaoset som rådde i Stockholm samtidigt som diskussionen rasade som värst.
gäst

Inlägg av gäst »

anli skrev:När Parkas dömde ut Fender var rätt kul, om jag inte minns fel, men hittar den inte.
I Parkas medlemspresenation finns lite av Fender-diskussionen men bara lite. Den riktiga holmgången har jag inte hittat. Kanske Parkas själv minns var den ligger?
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

hahaha... ja, den delen i den tråden är humor på riktigt..
Skriv svar