Stones till Göteborg

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
micro
Medlem
Inlägg: 485
Blev medlem: sön 12 nov 2006, 13:37
Ort: Skummeslövsstrand

Stones till Göteborg

Inlägg av micro »

Kan ju vara någon som missat det, 3/8 på Ullevi

Biljetterna släpps på måndag 26/3
man får vara glad att man får vara tacksam
Medlem av PrataBas gubbklubb 40++
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Vet inte ens om jag orkar försöka få biljetter...
Stones vill jag iofs egentligen hinna se... känns som att det kanske börjar bli sista svängen snart nu för de där grabbarna...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Hmmm, kunde de inte bokat en arena i Sverige istället... :evil:
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hehehehe....
Tycker det är sunt att ni stockholmare får ut och röra på er också! Se något annat än betongen ;)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Du kan få skjutsa mig i Camaron, Parkas, om Du lovar att det inte blir några mekarbrejk på vägen. Då kan jag passa på att hjärntvätta dig att gilla Fenderbasar istället för Warwick. Win - win situation på yuppiespråk...
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17242
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Äh, jag har redan sett Stones i Gbg... -89?
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

blackparkas skrev:känns som att det kanske börjar bli sista svängen snart nu för de där grabbarna...
jo, det har man väl sagt i 20 år nu....
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
gäst

Inlägg av gäst »

Redan när Stones spelade i Göteborg 1982 så gnälldes det om hur gamla de var och att det nog var sista chansen. Jag hade biljetter till senaste konserten som ställdes in när Keith hade bytt gitarren mot en karriär som kokosnötplockare. Då var det min styvfar som fixat plåtar. Jag kommer dessvärre aldrig att få tummen ur och fixa biljetter själv så det blir nog aldrig någon Stones-konsert för mig. Synd, det är ju ändå ett av världens absolut bästa band. Håller ni inte med så har ni fel!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

precision65 skrev:Du kan få skjutsa mig i Camaron, Parkas, om Du lovar att det inte blir några mekarbrejk på vägen. Då kan jag passa på att hjärntvätta dig att gilla Fenderbasar istället för Warwick. Win - win situation på yuppiespråk...
Haha!
Kan nästan lova att det blir utan mekbreak.
Och desutom så kan jag lova att vi inte kommer längre än typ 25 mil, se´n är soppapengarna slut :D

Men... vill minnas att du kör Lakland precision? Det är väl ingen Fender?
:D

Är fast beslutsam att man kan gilla både vintage och Hi-tech..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

blackparkas skrev:
precision65 skrev:Du kan få skjutsa mig i Camaron, Parkas, om Du lovar att det inte blir några mekarbrejk på vägen. Då kan jag passa på att hjärntvätta dig att gilla Fenderbasar istället för Warwick. Win - win situation på yuppiespråk...
Haha!
Kan nästan lova att det blir utan mekbreak.
Och desutom så kan jag lova att vi inte kommer längre än typ 25 mil, se´n är soppapengarna slut :D

Men... vill minnas att du kör Lakland precision? Det är väl ingen Fender?
:D

Är fast beslutsam att man kan gilla både vintage och Hi-tech..
Visst, min Lakland är från 2003, men det borde vägas upp av resten:

P-bas 65
P-bas 66
J-bas 69
Höfner 65

Dessutom är Laklandbasen en Darryl Jones signature, modellerad efter hans favorit Fender Jazz 1966.
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
gäst

Inlägg av gäst »

JAG HAR PLÅTAR!!!
gäst

Inlägg av gäst »

Drygt 2 månader kvar...
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

precision65 skrev:Hmmm, kunde de inte bokat en arena i Sverige istället... :evil:
HAHAHAHA!!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
gäst

Inlägg av gäst »

Göteborg är en grym stad. Testa!
gäst

Inlägg av gäst »

Nu får ni väl ändå skärpa er? Bara för att jag inte är här på forumet så mycket för tillfället så måste väl det inte betyda att Stones-konserten skall ignoreras totalt? Det var 57.000 pers där, åtminstone några av er måste ju ha varit där. Seså, sätt igång och skriv nu.




Helt otroligt, att jag ens behöver säga till... Era hopplösa Billy Sheehan-puckon.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:Nu får ni väl ändå skärpa er? Bara för att jag inte är här på forumet så mycket för tillfället så måste väl det inte betyda att Stones-konserten skall ignoreras totalt? Det var 57.000 pers där, åtminstone några av er måste ju ha varit där. Seså, sätt igång och skriv nu.




Helt otroligt, att jag ens behöver säga till... Era hopplösa Billy Sheehan-puckon.

Hahaaa!!
Men du hade ju biljetter, då borde du väl veta om det var bra eller ej!?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Johannes skrev:Nu får ni väl ändå skärpa er? Bara för att jag inte är här på forumet så mycket för tillfället så måste väl det inte betyda att Stones-konserten skall ignoreras totalt? Det var 57.000 pers där, åtminstone några av er måste ju ha varit där. Seså, sätt igång och skriv nu.




Helt otroligt, att jag ens behöver säga till... Era hopplösa Billy Sheehan-puckon.
:lol: :lol: :lol:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:
Johannes skrev:Nu får ni väl ändå skärpa er? Bara för att jag inte är här på forumet så mycket för tillfället så måste väl det inte betyda att Stones-konserten skall ignoreras totalt? Det var 57.000 pers där, åtminstone några av er måste ju ha varit där. Seså, sätt igång och skriv nu.




Helt otroligt, att jag ens behöver säga till... Era hopplösa Billy Sheehan-puckon.

Hahaaa!!
Men du hade ju biljetter, då borde du väl veta om det var bra eller ej!?
Klart jag vet men dels så har jag ju tjänstledigt, dels så vill jag veta vad andra tyckte. Helt otroligt att världens största rock-cirkus kan landa i Sverige och ingen skriver ett ord om det. Skall man behöva göra allt själv?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
blackparkas skrev:
Johannes skrev:Nu får ni väl ändå skärpa er? Bara för att jag inte är här på forumet så mycket för tillfället så måste väl det inte betyda att Stones-konserten skall ignoreras totalt? Det var 57.000 pers där, åtminstone några av er måste ju ha varit där. Seså, sätt igång och skriv nu.




Helt otroligt, att jag ens behöver säga till... Era hopplösa Billy Sheehan-puckon.

Hahaaa!!
Men du hade ju biljetter, då borde du väl veta om det var bra eller ej!?
Klart jag vet men dels så har jag ju tjänstledigt, dels så vill jag veta vad andra tyckte. Helt otroligt att världens största rock-cirkus kan landa i Sverige och ingen skriver ett ord om det. Skall man behöva göra allt själv?
Ja, det verkar så...

Expressen och Aftonbladet skrev en hel del...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Stockholms-pressen sågade, 2-or i både Expressen och Aftonbladet. Göteborgsposten gav en 4:a och Borås Tidning skrev att Stones aldrig varit bättre...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Och vad tyckte du?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Min åsikt kommer tids nog. Först vill jag se vad andra tycker, för det kan ju inte vara så att INGEN härifrån var på konserten. I så fall blir min tjänstledighet permanent.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:Min åsikt kommer tids nog. Först vill jag se vad andra tycker, för det kan ju inte vara så att INGEN härifrån var på konserten. I så fall blir min tjänstledighet permanent.
Tack och adjö då.
För nog borde vi hört nå´t om någon varit där?!?!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Bara jag som såg Stones alltså... Jaha, då fick det bekräftat, det jag länge misstänkt. Av 553 registrerade basister på forumet är alla fusionmuppar utom en, dvs jag. Jag=rock, ni=fusionmuppar. SKÄMS PÅ ER!
Detta ger ju dock en förklaring till varför ni alla gillar EBS och Warwick och har entolvor och sitter ned när ni spelar stallmicksbas med ping-pong-delay.

Jag=rock, ni=fusionmuppar
Jag=rock, ni=fusionmuppar
Jag=rock, ni=fusionmuppar
Jag=rock, ni=fusionmuppar
Jag=rock, ni=fusionmuppar

(Det där blev inte så snyggt som jag trodde det skulle bli...)
gäst

Inlägg av gäst »

Vem fattade INTE att jag nyss var ironisk trots frånvaron av smileys?
Skriv svar