Stones till Göteborg

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
gäst

Inlägg av gäst »

GrafZeppelin skrev:Inte ovanligt, Kerstin Hallert fick ju sparken från Expressen förra året då hon sågat ett tv-program som skulle direktsändas men ställdes in i sista stund.

Sen känner jag till åtminstone två andra kvällstidningsrecensenter som missat konserter pga fylla och som recenserat ändå. Dock i positiva ordalag!
Visst var det någon ganska nyligen som recenserat en bok som inte släpps ännu?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det vet jag inte men jag skulle inte bli förvånad.

Mitt gamla band blev förresten recenserat en gång med orden "texter på svenska" och "många industriljudssamplingar" när vi sjöng på engelska och spelade gitarr bas och trummor! :D
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

GrafZeppelin skrev:Det vet jag inte men jag skulle inte bli förvånad.

Mitt gamla band blev förresten recenserat en gång med orden "texter på svenska" och "många industriljudssamplingar" när vi sjöng på engelska och spelade gitarr bas och trummor! :D
Uppenbarligen måste sångaren A R T I K U L E R A bättre... :wink:
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Johannes skrev:
GrafZeppelin skrev:Inte ovanligt, Kerstin Hallert fick ju sparken från Expressen förra året då hon sågat ett tv-program som skulle direktsändas men ställdes in i sista stund.

Sen känner jag till åtminstone två andra kvällstidningsrecensenter som missat konserter pga fylla och som recenserat ändå. Dock i positiva ordalag!
Visst var det någon ganska nyligen som recenserat en bok som inte släpps ännu?
Stämmer det. En Helsingborgstidning.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

GrafZeppelin skrev:Det vet jag inte men jag skulle inte bli förvånad.

Mitt gamla band blev förresten recenserat en gång med orden "texter på svenska" och "många industriljudssamplingar" när vi sjöng på engelska och spelade gitarr bas och trummor! :D
Katzen kapell fick en hyfsat positiv recension GP idag i alla fall.

(Eller var det igår?)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kul!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev:Han i Jellyfish också om jag inte minns fel. Grymt band förresten, kolla upp om ni inte redan gjort det, har svårt att tänka mig att någon blir besviken.
Ja, Jellyfish... vilken svinbra band det var! Bellybutton är väl bra men Spilt milk är en öde-ö-skiva. Vansinnigt fett basljud och baslir också i värsta Brian Wilson-tradition!
gäst

Inlägg av gäst »

GrafZeppelin skrev:
Johannes skrev:Han i Jellyfish också om jag inte minns fel. Grymt band förresten, kolla upp om ni inte redan gjort det, har svårt att tänka mig att någon blir besviken.
Ja, Jellyfish... vilken svinbra band det var! Bellybutton är väl bra men Spilt milk är en öde-ö-skiva. Vansinnigt fett basljud och baslir också i värsta Brian Wilson-tradition!
Lyssnar på Spilt milk nu, det är en av mina absoluta favoritplattor. Även trumsoundet är anmärkningsvärt bra. Undrar vad han kör på för bas? Låter som en Höfner ibland och en Precision med slipade strängar ibland.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev:Lyssnar på Spilt milk nu, det är en av mina absoluta favoritplattor. Även trumsoundet är anmärkningsvärt bra. Undrar vad han kör på för bas? Låter som en Höfner ibland och en Precision med slipade strängar ibland.
Ett rejält klonk i basen och ett lika rejält boff i baskaggen. Kanske det är nån slags fullstor hollowbody?

Djävulen så bra skiva! Jag är så förtjust i icke-solon och jag undrar om inte icke-solot i All is forgiven är ett av de bästa.
gäst

Inlägg av gäst »

GrafZeppelin skrev:
Johannes skrev:Lyssnar på Spilt milk nu, det är en av mina absoluta favoritplattor. Även trumsoundet är anmärkningsvärt bra. Undrar vad han kör på för bas? Låter som en Höfner ibland och en Precision med slipade strängar ibland.
Ett rejält klonk i basen och ett lika rejält boff i baskaggen. Kanske det är nån slags fullstor hollowbody?

Djävulen så bra skiva! Jag är så förtjust i icke-solon och jag undrar om inte icke-solot i All is forgiven är ett av de bästa.
Ick-solo? Jaha, är det så det heter? Jag brukar säga gnisselsolo. För du syftar på gitarrsolot gissar jag?
Skriv svar