Stones till Göteborg

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
gäst

Inlägg av gäst »

Ravens förmodligen...
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Jag fattade som vanligt och nej, jag var inte på Rolling Stones. Sorry, men jag tycker Lemmy har ett längre bästföredatum än Keef.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Johannes skrev:
Jag=rock, ni=fusionmuppar
..jag då...? :roll:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Stones=fusionmuppar

Har hört Keith spela med stallmicksljud. Darryl Jones är en gammal fusionbasist som spelar på ett basmärke som gör fusionbasar, ofta med nya strängar. Charlie Watts sitter ned när han spelar. Var och en kanske de inte är fusionmuppar men adderar man deras egenskaper så...
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Danne skrev:Sorry, men jag tycker Lemmy har ett längre bästföredatum än Keef.
kanske för att han är yngre?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
gäst

Inlägg av gäst »

Svensson skrev:
Johannes skrev:
Jag=rock, ni=fusionmuppar
..jag då...? :roll:
Ok, du också då men bara pga Peter Jezewski-looken.

Jag gillar både Motörhead och Stones men om jag måste välja så vinner Stones med wildhorseslängder...
Lemmy är förresten bara två år yngre än Keith. Han var ju faktiskt hela 30 år när han bildade Motörhead.
gäst

Inlägg av gäst »

Har hört Keith spela med stallmicksljud. Heter denna sajt pratagitarr? Darryl Jones är en gammal fusionbasist som spelar på ett basmärke som gör fusionbasar, ofta med nya strängar. Precis, jag håller med. Ut med Darryl och hans löjliga fusionbas, in med Bill. Charlie Watts sitter ned när han spelar. Heter denna sida pratatrummor?
Jaja, skämt åtsido, synd i alla fall att ingen annan var där, det hade varit kul att höra vad andra "icke-journalister" tyckte.

Till saken hör att jag faktiskt (hör och häpna) gillar en del fusion. Slim Jim står upp och spelar trummor, ascoolt. Han i Jellyfish också om jag inte minns fel. Grymt band förresten, kolla upp om ni inte redan gjort det, har svårt att tänka mig att någon blir besviken.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Johannes skrev:
Svensson skrev:
Johannes skrev:
Jag=rock, ni=fusionmuppar
..jag då...? :roll:
Ok, du också då men bara pga Peter Jezewski-looken.

Jag gillar både Motörhead och Stones men om jag måste välja så vinner Stones med wildhorseslängder...
Lemmy är förresten bara två år yngre än Keith. Han var ju faktiskt hela 30 år när han bildade Motörhead.
Haha! Okej, viktigt med image...

Lemmy lika gammal som stonesgubbarna coolt visste inte det. Allt snack om åldern i Stones så lirar Lemmy i samma division!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
trigger
Medlem
Inlägg: 158
Blev medlem: tis 24 jul 2007, 15:57
Ort: Oxelösund

Inlägg av trigger »

Jag var där och tyckte det var en otrolig upplevelse och en bra konsert, de spelade mest gammal skåpmat som åtminstone jag tycker bäst om.

Som parantes kan jag nämna att min yngsta son heter Keith-richard, bara så att ni försår vem och vilka som är mina största idoler ;)
gäst

Inlägg av gäst »

Svensson skrev: Lemmy lika gammal som stonesgubbarna coolt visste inte det. Allt snack om åldern i Stones så lirar Lemmy i samma division!
Precis. Lemmy är född -45, Keith -43. Fast Bill Wyman är född -36, han är alltså 71 i år...
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Johannes skrev:Bara jag som såg Stones alltså... Jaha, då fick det bekräftat, det jag länge misstänkt. Av 553 registrerade basister på forumet är alla fusionmuppar utom en, dvs jag. Jag=rock, ni=fusionmuppar. SKÄMS PÅ ER!
Detta ger ju dock en förklaring till varför ni alla gillar EBS och Warwick och har entolvor och sitter ned när ni spelar stallmicksbas med ping-pong-delay.

Jag=rock, ni=fusionmuppar
Jag=rock, ni=fusionmuppar
Jag=rock, ni=fusionmuppar
Jag=rock, ni=fusionmuppar
Jag=rock, ni=fusionmuppar

(Det där blev inte så snyggt som jag trodde det skulle bli...)

LUGN nu...

Jag såg Stones i Sthlm sist. Det bär emot lite att åka till Sveriges baksida för mig...


Då var det väldigt bra.

(Sen har du helt rätt i att det verkar vara fusionmupparna som är flitigast här på forumet, men det är ju bara att stå emot så gott det går!)
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

precision65 skrev: (Sen har du helt rätt i att det verkar vara fusionmupparna som är flitigast här på forumet, men det är ju bara att stå emot så gott det går!)
Som till exempel.... ? :roll:
gäst

Inlägg av gäst »

trigger skrev:Jag var där och tyckte det var en otrolig upplevelse och en bra konsert, de spelade mest gammal skåpmat som åtminstone jag tycker bäst om.

Som parantes kan jag nämna att min yngsta son heter Keith-richard, bara så att ni försår vem och vilka som är mina största idoler ;)
Aaaah, kul, äntligen.
Skåpmaten tycker jag är ett problem, inte att de spelar gamla låtar men att de nästan bara spelar de största hitsen som de ständigt spelat de senaste 25, det hade varit kul att höra andra låtar men radhuspubliken som bara köper samlingsplattor måste ju ha sitt också tyvärr. Men vi fick ju 11 minuter Midnight rambler, det var höjdpunkten tycker jag. Aftonbladet/Expressens panikrapporter om hur dålig Keith skulle ha varit förstår jag inte, han lät ju som han alltid gjort, ibland bra, ibland mindre bra. Den stora skillnaden tycker jag var att han inte såg glad ut, han log ju knappt. Den där kokosnötsmällen var nog hårdare än man fattade. Att Aftonbladet hade "Fylleskandalen på Ullevi" på löpsedeln och byggde detta på att Keith tydligen hade varit berusad några timmar innan giget är ju helt otroligt, hur kan det bli en nyhet? Han har ju varit full sedan 1962, trodde dom att han helt plötsligt skulle dyka upp nykter i Göteborg.
Utöver Keith så var Jagger fantastisk och sjöng precis hur bra som helst, det var bra ljud och grym ljusshow. Ron Wood är cool och håller ungefär samma ojämna standard som Keith, ibland lysande, ibland magplask. Charlie är Charlie, med den äran.
gäst

Inlägg av gäst »

200071 skrev:
precision65 skrev: (Sen har du helt rätt i att det verkar vara fusionmupparna som är flitigast här på forumet, men det är ju bara att stå emot så gott det går!)
Som till exempel.... ? :roll:
Vågar man hoppas på ännu en Warwick/Fender/EBS/Rörhäck-fight?
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Johannes skrev:
200071 skrev:
precision65 skrev: (Sen har du helt rätt i att det verkar vara fusionmupparna som är flitigast här på forumet, men det är ju bara att stå emot så gott det går!)
Som till exempel.... ? :roll:
Vågar man hoppas på ännu en Warwick/Fender/EBS/Rörhäck-fight?
Det verkar väl vara dags, eller vad säger du? BP pratar om Fender, EBS striden har lagt sig och alla ber om ursäkt. Så vad väntar vi på? Ska du eller jag?
gäst

Inlägg av gäst »

200071 skrev:
Johannes skrev:
200071 skrev:
precision65 skrev: (Sen har du helt rätt i att det verkar vara fusionmupparna som är flitigast här på forumet, men det är ju bara att stå emot så gott det går!)
Som till exempel.... ? :roll:
Vågar man hoppas på ännu en Warwick/Fender/EBS/Rörhäck-fight?
Det verkar väl vara dags, eller vad säger du? BP pratar om Fender, EBS striden har lagt sig och alla ber om ursäkt. Så vad väntar vi på? Ska du eller jag?
Kanske dags för ytterligare en EBS-tråd? Man kan aldrig ha för många EBS-trådar. Förresten så var det roligare på forumet på den tiden Parkas hatade Fender, those were the days. Jag tror förresten att EBS-striden snart flammar upp igen. Jag råkade posta ett par inlägg...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
200071 skrev:
Johannes skrev:
200071 skrev:
precision65 skrev: (Sen har du helt rätt i att det verkar vara fusionmupparna som är flitigast här på forumet, men det är ju bara att stå emot så gott det går!)
Som till exempel.... ? :roll:
Vågar man hoppas på ännu en Warwick/Fender/EBS/Rörhäck-fight?
Det verkar väl vara dags, eller vad säger du? BP pratar om Fender, EBS striden har lagt sig och alla ber om ursäkt. Så vad väntar vi på? Ska du eller jag?
Kanske dags för ytterligare en EBS-tråd? Man kan aldrig ha för många EBS-trådar. Förresten så var det roligare på forumet på den tiden Parkas hatade Fender, those were the days. Jag tror förresten att EBS-striden snart flammar upp igen. Jag råkade posta ett par inlägg...

Nåja.... jag är inte helt överens m Fender ÄN!
Efter gårdagens rep så finns det saker kvar att önska... och ändå är detta en Fender m många Spec:s som jag tycker är positivt, gentemot nå´n gammal sur-precision som låter som en ollad Arne Weise... ;)
SÅ... älskar Fender gör jag knappast... '
Men gå och reta Makten, det brukar alltid funka... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25747
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Skulle väl egentligen kunna tänkt mig att gå och se dem, men jag kan aldrig toppa förra gången jag såg dem så jag lever liksom hellre på det minnet än ersätter det med något som har alla möjligheter att bli mindre magiskt...

Tragiskt, men det sägs ju att man skall sluta på topp...

/Ff
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Haha!
Ja jag läste det där i morse!
Fantastiskt kul
Men man funderar lite ändå.... vad skickar de för folk att skriva?
Tittar man på han som skrivit om Stones så ser man ju, han skulle recensera Nordman och Tomas DiLeva istället... inget ont om de artisterna men.... jag tycker det verkar skumt ibland med krönikörer/recensenter...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:
Haha!
Ja jag läste det där i morse!
Fantastiskt kul
Men man funderar lite ändå.... vad skickar de för folk att skriva?
Tittar man på han som skrivit om Stones så ser man ju, han skulle recensera Nordman och Tomas DiLeva istället... inget ont om de artisterna men.... jag tycker det verkar skumt ibland med krönikörer/recensenter...
En sann historia berättad av en av de berörda artisterna för min bästa polare:
När Lili & Susie hade turnépremiär någonstans i Sverige någon gång på 80-talet så fick de ett minus eller om det var en mosad geting (minns ej om det var Aftonbladet eller Expressen) i betyg. Lägsta möjliga. Det var väl iofs väntat att en Dylan-recensent på någon av kvällstidningarna inte skulle ge Lili & Susie ett högt betyg MEN... just den här gången så hade en av tjejerna blivit sjuk och giget hade ställts in. Recensenten hade alltså inte ens bemödat sig att åka och se konserten. Ridå!
Något i Markus Larssons Aftonbladet-recension av Stones får mig att undra om inte samma sak hände den här gången också.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
blackparkas skrev:
Haha!
Ja jag läste det där i morse!
Fantastiskt kul
Men man funderar lite ändå.... vad skickar de för folk att skriva?
Tittar man på han som skrivit om Stones så ser man ju, han skulle recensera Nordman och Tomas DiLeva istället... inget ont om de artisterna men.... jag tycker det verkar skumt ibland med krönikörer/recensenter...
En sann historia berättad av en av de berörda artisterna för min bästa polare:
När Lili & Susie hade turnépremiär någonstans i Sverige någon gång på 80-talet så fick de ett minus eller om det var en mosad geting (minns ej om det var Aftonbladet eller Expressen) i betyg. Lägsta möjliga. Det var väl iofs väntat att en Dylan-recensent på någon av kvällstidningarna inte skulle ge Lili & Susie ett högt betyg MEN... just den här gången så hade en av tjejerna blivit sjuk och giget hade ställts in. Recensenten hade alltså inte ens bemödat sig att åka och se konserten. Ridå!
Något i Markus Larssons Aftonbladet-recension av Stones får mig att undra om inte samma sak hände den här gången också.
Han kanske trodde det var på stadion och stannade kvar i stockholm?
Se´n när han kom dit och såg att det var Dif-Malmö istället för Stones så... ja...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

blackparkas skrev:Han kanske trodde det var på stadion och stannade kvar i stockholm?
Se´n när han kom dit och såg att det var Dif-Malmö istället för Stones så... ja...
Självmål?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Svensson skrev:
blackparkas skrev:Han kanske trodde det var på stadion och stannade kvar i stockholm?
Se´n när han kom dit och såg att det var Dif-Malmö istället för Stones så... ja...
Självmål?
:D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst

Inlägg av Gäst »

Inte ovanligt, Kerstin Hallert fick ju sparken från Expressen förra året då hon sågat ett tv-program som skulle direktsändas men ställdes in i sista stund.

Sen känner jag till åtminstone två andra kvällstidningsrecensenter som missat konserter pga fylla och som recenserat ändå. Dock i positiva ordalag!
Skriv svar