Jag har sökt nytt jobb!!!!!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Jaha, ja. Liten update. Hellborg ringde igår och föreslog en fika kl 19:00 på Shellmacken i Sandsjöbacka mellan GBG och Kungsbacka. Jag bor ju i faggorna och han skulle komma körandes söderut i en för dagen importerad Rolls Roys -67.

Jag åker dit och strax efter 19 så ringer han, stressad som bara den och säger att det är strul med bilen. Den startar inte och rutan på förarsidan har trillat ner i dörren. Fikat blev skjutet till nästa vecka:? :cry:

Idag ringde han och vi snackade en halvtimme runt jobbet. Även om han bara konsultar åt Warwick så har han världens insyn i firman. Han håller bland annat på att bygga upp en elektronikavdelning på fabriken. Även om han är bosatt i New York så tillbringar han ca 80 % av sin tid i Markeneukirchen med 8000 invånare

Jobbet skulle innebära utveckling och design på accessories som Rockstand, Rockbag, förstärkardetaljer, pick-up covers, rattar samt förpackningarna runt dom. Mesta produktionen ligger i Kina. Jobbet låter ganska snarlikt det jag gör just nu med skithuspapper.

Jag skickar iallafall in ett ordentligt CV och konkreta krav men tittar jag på förutsättningarna som H.P. Wilfer listade upp så kommer det nog att bli ganska tufft att komma överens.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Fifan patrik.. stenhårt!

Hoppas att du efter ha håvat in jobbet är öppen för förslag på produkt-utv... pickupcovers framförallt!
något som kan täcka hela pizzan och är format som en jazzbas! :mrhappy:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

:lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+
Inlägg: 2438
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 12:05
Ort: Landskrona

Inlägg av Kale »

Scuba skrev: ...importerad Rolls Roys -67... strax efter 19 så ringer han, stressad som bara den och säger att det är strul med bilen. Den startar inte och rutan på förarsidan har trillat ner i dörren.
Som min gamla opel från -90. Fast med stil...
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Kalebas skrev:
Scuba skrev: ...importerad Rolls Roys -67... strax efter 19 så ringer han, stressad som bara den och säger att det är strul med bilen. Den startar inte och rutan på förarsidan har trillat ner i dörren.
Som min gamla opel från -90. Fast med stil...
Han körde tydligen GBG-HBG igår kväll utan ruta. Det regnade lite igårkväll eller :shock: :shock:
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Scuba skrev:
Kalebas skrev:
Scuba skrev: ...importerad Rolls Roys -67... strax efter 19 så ringer han, stressad som bara den och säger att det är strul med bilen. Den startar inte och rutan på förarsidan har trillat ner i dörren.
Som min gamla opel från -90. Fast med stil...
Han körde tydligen GBG-HBG igår kväll utan ruta. Det regnade lite igårkväll eller :shock: :shock:
who cares.. it's a fuckin rolls man!!

Bild
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+
Inlägg: 2438
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 12:05
Ort: Landskrona

Inlägg av Kale »

Liten skrev:
Scuba skrev:
Kalebas skrev:
Scuba skrev: ...importerad Rolls Roys -67... strax efter 19 så ringer han, stressad som bara den och säger att det är strul med bilen. Den startar inte och rutan på förarsidan har trillat ner i dörren.
Som min gamla opel från -90. Fast med stil...
Han körde tydligen GBG-HBG igår kväll utan ruta. Det regnade lite igårkväll eller :shock: :shock:
who cares.. it's a fuckin rolls man!!

Bild
Undrar om han körde barfota.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Helt sjukt.
Efter att jag läst om Hellborg och hans Rolls så åkte jag och köpte Salt och Vinäger-chips på Coop.
Mötte då en Silver Shadow....!
Hur ofta ser man en Rolls, i Bollnäs?
Och så har man precis läst om Hellborgs Rolls....
Nåja... ville bara inflika detta...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

vad händer?
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

the_great_alfonzo skrev:vad händer?
Scuba putsar på ett nytt lick...stör honom inte...
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

..så att eehh..
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Funkade inte!

Erbjudandet som H.P Wilfer ställde upp med funkar inte. Det var tufft. Hade jag varit singel och fortfarande bott i Tyskland så skulle jag gjort det.

Jag har inte "balls enough" just nu. Slita upp, nytt jobb för mig och damen, lägenhetsköp... tillbax till Tyskland :roll: .

Näpp!
Användarvisningsbild
Jonaz
Medlem+
Inlägg: 746
Blev medlem: tor 24 jul 2008, 02:53
Ort: Göteborg

Inlägg av Jonaz »

Precis läst igenom tråden & säger grattis samt trist att det inte klickade.
Jobbar just nu min sista månad på mitt jobb & vet inte riktigt vad jag skall hitta på efteråt. Men, det kommer att lösa sig såklart.
beware of the boogie monster...

Spector | T-bass | Jake | Yamaha | Warwick | Trace elliot |

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Grattis och grattis! Kul att du iaf fick chansen!
Skriv svar