Lyssna på musik

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!

Var lyssnar ni helst på musik?

Överallt hela tiden!
8
32%
I bilen
7
28%
I sovrummet
1
4%
I köket
1
4%
På krogen
0
Inga röster
Utomhus
2
8%
I musikrummet/studion
3
12%
På jobbet
1
4%
I Globen
0
Inga röster
Nå'n annanstans
2
8%
 
Antal röster: 25

Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17235
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Lyssna på musik

Inlägg av BBQV »

Jag är en aktiv musiklyssnare, d.v.s. jag vill helst inte göra nå't annat samtidigt, då stänger jag hellre av. Min dotter är min raka motsats, hon har musik i bakgrunden oavsett vad hon gör.

Mina favoritställen för musiklyssning är i köket när jag lagar mat (varje dag) och när jag kör bil ensam. Är hela familjen med så blir det oftast nå't ointressant skval i bakgrunden, tillräckligt lågt för att ignoreras.

Är jag ensam i huset så blir det också hög musik, oftast med en extra basgång eller två från mig :D

Var och när lyssnar ni på musik?
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Det var ju svårt att välja bara ett alternativ men det får bli bilen. Ensam i bilen när man kan krana på hur mycket man vill helt befriad från andra sysslor!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Everywhere! Förut kunde jag inte somna utan musik. Bland andra så har Totalt Jävla Mörker och Deicide nattat mig.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Jag skulle så gärna vilja välja "musikrummet/studion", men jag HAR ju inget - än!

Får bli "utomhus", då jag nog får lyssna mest "i fred" på promenad med hörlurar, antingen med barnvagnen (ju äldre grabben blir desto mer gillar han att sova i vagnen...hmmm) eller ensam.

Annars är ju bilen ett bra tillfälle.

Har inte ens en stereoanläggning uppkopplad hemma längre, håller på att flytta så smått.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

jag lyssnar överallt och när som helst, men favoriten är med mp3-spelare ute på en promenad när solen skiner och livet leker.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17235
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Svarte_Jack skrev:Everywhere! Förut kunde jag inte somna utan musik. Bland andra så har Totalt Jävla Mörker och Deicide nattat mig.
Att somna till Totalt Jävla Mörker skulle ge mig mardrömmar! :lol:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Vee-Eight
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: tis 06 feb 2007, 21:50
Ort: Trollhättan

Inlägg av Vee-Eight »

Har lyssningsrum (med lite biomöjligheter), men det används också som skvalkälla när jag gör annat. Sitter gärna och lyssnar aktivt, gärna med en bok eller blaska. Just nu lyssnas mkt jazz, bluesrock och skum elektronika. det som läses är Stieg Larsson, Herman Hedning och Stereophile. 8)
Jag har >255 tecken skrot i gömmorna.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hade velat svara Globen, då live är det klart hetaste alternativet egentligen.
Dock så är det så dåligt ljud oftast i Globen så det gick bort...

Valde iofs "I bilen", där jag heller inte har något spektakulärt ljud men där får man lyssna på precis vad man vill hur högt man vill.... ingen kollega el. fru/barn som kommer och klagar, inte när jag är själv i bilen iaf...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Musik är bäst med cd/vinyl vid HI-FI anläggningen (skönt uttryck!) eller dvd konsert i källaren med projje. Har svårt för att skvala musik. Måste lyssna aktivt liksom.
Har en ipod (trots min avsmak för mp3 formatet) och den funkar väl sådär... gillar inte att lyssna i hörlurar. I bilen kan det vara mysigt med en del musik, men tillbringar ytterst lite tid där.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Skriv svar