Motörhead

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Motörhead

Inlägg av hosse »

jag såg Motörhead igår. det var så jäävla bra.

Där skulle du varit, Anli :wink:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Motörhead

Inlägg av anli »

hosse skrev:jag såg Motörhead igår. det var så jäävla bra.

Där skulle du varit, Anli :wink:
Japp det skulle jag ha varit. Men de var bra på metaltown förra sommaren också. Lemmy och grabbarna levererar oftast!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Jag såg dom på Peace and Love för några år sen. Jävlar vilken volym!
Användarvisningsbild
Vibe
Medlem+
Inlägg: 518
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 18:32
Ort: Norrköping

Inlägg av Vibe »

Motörhead är ett av få band som man kan se 6 gånger utan att känna att det blir tråkigt...
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Spelar de mer i sverige i år?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
gäst

Inlägg av gäst »

Diesel skrev:Spelar de mer i sverige i år?
De spelar på Lilla Paris i Fruängen på lördag. 3 x 45 min blandade partycovers, allt från Ledin till Metallica. Lemmy kommer att ha sin klappmössa som vanligt, Phil har köpt Line 6 med 600 förprogrammerade ljud så att allt låter så likt originalet som möjligt.
Användarvisningsbild
Vibe
Medlem+
Inlägg: 518
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 18:32
Ort: Norrköping

Inlägg av Vibe »

HAHAhA
Gäst

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev: De spelar på Lilla Paris i Fruängen på lördag. 3 x 45 min blandade partycovers, allt från Ledin till Metallica. Lemmy kommer att ha sin klappmössa som vanligt, Phil har köpt Line 6 med 600 förprogrammerade ljud så att allt låter så likt originalet som möjligt.
Vet du om dom har med sig bombplanet då?
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Mr Dee har väl synttrumsetet, så då blir det drag.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Måste ärligt säga att jag aldrig riktigt varit förtjust i Motörhead...
Hörde dem en gång när de var i Söderhamn och det var inte bra då heller... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

blackparkas skrev:Måste ärligt säga att jag aldrig riktigt varit förtjust i Motörhead...
Hörde dem en gång när de var i Söderhamn och det var inte bra då heller... :D
Det är bäst om du raderar ditt inlägg. Trodde du var drogfri.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Gäst

Inlägg av Gäst »

blackparkas skrev:Måste ärligt säga att jag aldrig riktigt varit förtjust i Motörhead...
Hörde dem en gång när de var i Söderhamn och det var inte bra då heller... :D
Synd, för det är ett jäkla tacksamt band att gilla!
gäst

Inlägg av gäst »

GrafZeppelin skrev:
Johannes skrev: De spelar på Lilla Paris i Fruängen på lördag. 3 x 45 min blandade partycovers, allt från Ledin till Metallica. Lemmy kommer att ha sin klappmössa som vanligt, Phil har köpt Line 6 med 600 förprogrammerade ljud så att allt låter så likt originalet som möjligt.
Vet du om dom har med sig bombplanet då?
De har med sig Line 6 Stealth, ett digitalt plan som kan simulera alla bombplan som finns.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

GrafZeppelin skrev:
blackparkas skrev:Måste ärligt säga att jag aldrig riktigt varit förtjust i Motörhead...
Hörde dem en gång när de var i Söderhamn och det var inte bra då heller... :D
Synd, för det är ett jäkla tacksamt band att gilla!
Hm... hur menar du nu?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Johannes skrev:
GrafZeppelin skrev:
Johannes skrev: De spelar på Lilla Paris i Fruängen på lördag. 3 x 45 min blandade partycovers, allt från Ledin till Metallica. Lemmy kommer att ha sin klappmössa som vanligt, Phil har köpt Line 6 med 600 förprogrammerade ljud så att allt låter så likt originalet som möjligt.
Vet du om dom har med sig bombplanet då?
De har med sig Line 6 Stealth, ett digitalt plan som kan simulera alla bombplan som finns.
fränt.. är det lite som en transformer?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Gäst

Inlägg av Gäst »

blackparkas skrev:
GrafZeppelin skrev: Synd, för det är ett jäkla tacksamt band att gilla!
Hm... hur menar du nu?
Många plattor att välja på som är bra, det fortsätter komma nytt material. De är ett bra liveband som dessutom ofta turnerar. Dessutom är de sköna karaktärer som det känns ok att stödja ekonomiskt.

Att jämföra t.ex med om man skulle idolisera Kiss som inte släppt nåt vettigt sen anno dazumal, låter skit live och sällan turnerar. Och vars publika personligheter känns lika spännande som Peter Wallenberg... :roll:
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Sympatiskt, jordnära, ärligt, konsekvent.
Inget trams.
Inte alltid toppform men aldrig kass.
Jämn karriär utan rktiga bottnar.
Inget med metall att göra utan ren enkel rock... utrotningshotad art. Turnerar, turnerar...
Lemmy har världens ballaste basljud och vacker sensitiv sångröst med lagom omfång.
Inga långa låtar eller gitarrsolon.

Det är OMÖJLIGT att inte gilla dom.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Motörhead har aldrig gjort mig besviken. Har sett dem minst sex ggr och det är alltid bra. Tror att när jag såg dem senast för två år sedan var det den bästa konserten, mao de blir knappast tröttare med åren. Och dessutom, de hade bombplansljusriggen med sig. Efter en Motörhead-konsert känner man sig överkörd, dock på ett skönt sätt.
gäst

Inlägg av gäst »

Lemmy är ju verkligen skitbra på bas, jag tycker han har grym feeling och det gäller även sången, sedan får alla säga vad de vill. Jag tillhör dessutom den lilla skaran som tycker att Another Perfect Day är en av de vassare plattorna.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev:Lemmy är ju verkligen skitbra på bas, jag tycker han har grym feeling och det gäller även sången, sedan får alla säga vad de vill.


Broder!
Johannes skrev:Jag tillhör dessutom den lilla skaran som tycker att Another Perfect Day är en av de vassare plattorna.
Broder!
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Johannes skrev:Lemmy är ju verkligen skitbra på bas, jag tycker han har grym feeling och det gäller även sången, sedan får alla säga vad de vill. Jag tillhör dessutom den lilla skaran som tycker att Another Perfect Day är en av de vassare plattorna.
Shine e en höjdare! Grymmaste poplåten.
Å Lemmy har nästan der grymmaste basljudet på den "Another perfect day".
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
gäst

Inlägg av gäst »

anli skrev:
Johannes skrev:Lemmy är ju verkligen skitbra på bas, jag tycker han har grym feeling och det gäller även sången, sedan får alla säga vad de vill. Jag tillhör dessutom den lilla skaran som tycker att Another Perfect Day är en av de vassare plattorna.
Shine e en höjdare! Grymmaste poplåten.
Å Lemmy har nästan der grymmaste basljudet på den "Another perfect day".
Den är verkligen helt sjukt bra. Dancing on your grave och Back at the funny farm är andra juveler.
Gäst

Inlägg av Gäst »

I got mine!
Trodde aaaaldrig jag skull få höra den live men den borstades ju av under turnen 2004.
gäst

Inlägg av gäst »

GrafZeppelin skrev:I got mine!
Trodde aaaaldrig jag skull få höra den live men den borstades ju av under turnen 2004.
Den med.
Måste tillägga att jag också gillar Iron fist väldigt mycket. Har förstått att den inte är så uppskattad av die hard-fansen...
Fast No sleep ´til Hammersmith är väl ändå bäst? Bara omslaget är ju värt pengarna.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev: Måste tillägga att jag också gillar Iron fist väldigt mycket. Har förstått att den inte är så uppskattad av die hard-fansen...
Det är väl främst de själva som avskyr den?
Skriv svar