CD-tips - Gillan

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
gäst

CD-tips - Gillan

Inlägg av gäst »

Två plattor med Ian Gillan som absolut är varda att lägga pengarna är Glory Road (1980) och Magic (1982) som är utgivna under bandnamnet Gillan. Han har gjort massor av plattor men det är just dessa två som jag har hört och dom är hur bra som helst båda två. Fetaste basen på planeten från John McCoy. Båda är nyligen nyutgivna på cd och enligt Sweden Rock Magazine är det just nyutgåvorna man skall köpa eftersom den tidigare cd-utgåvan inte låter bra alls.
Anli, detta är något för dig. Särskilt Glory Road.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Nix dom soloplattorna har jag missat (eller struntat i på den triden) Får väl checka upp.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Hade förr i tiden skivan Double Trouble på kassett och bror min hade någon E.P (tidigt 80-tal). Gillan som solo/band är ett spöke från det förflutna som nog bör återupplivas. Tack för påminnelsen.
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

John McCoy ja!

Jag har en cd-ep med "tjock-rockarna" Mammoth, där han var med också. Låten "Fatman" är riktigt cool.
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
gäst

Inlägg av gäst »

Bean skrev:John McCoy ja!

Jag har en cd-ep med "tjock-rockarna" Mammoth, där han var med också. Låten "Fatman" är riktigt cool.
De hade ett special thanks till The eat as much as toy want restaurant på en av sina plattor. Och SJU bastrummor!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Senaste Gillan-plattan är väl lite back to the roots?!
Har inte hunnit lyssna så massor, men efter en kort scanning tyckte jag det verkade så.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Skriv svar