YABT (Yet Another Bussgods Tråd)

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

micro skrev:Dom förväntar sig en handelsfaktura som styrker värdet, hur ska man lösa det när det är ett begagnat instrument, marknadsvärde på begagnat är ju svårare att styrka?
Det finns ju en och annan handlare på forumet som KAN ha ägt den precis innan och har en kopia på den fakturan... :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
DeepThoughts
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: lör 30 maj 2009, 22:44
Ort: Piteå

Inlägg av DeepThoughts »

micro the man, the myth, the concept has made it happen. :D

Idag fick jag samtalet jag inte trodde jag skulle få. Bussgods ringde och sa att paketet hade kommit fram. :D

Efter att ha hämtat ut paketet och kännt på basen i 5 minuter så känns det som att den och jag kommer att komma överens väääääldigt bra. Min enda fråga är om den verkligen är begagnad??? Den är ju asfin!

Så nu blir det att sätta sig ner efter jobbet i lugn och ro och se till att pengaöverföringen blir jävlat rätt. Jag vill inte ha något mer strul i det här nu. :(
Stefan Nitsche
stefan_at_nitsche_dot_se
Användarvisningsbild
Will
Medlem++
Inlägg: 4065
Blev medlem: lör 30 aug 2008, 13:33

Inlägg av Will »

Sist jag fick ett paket med bussgods tog det lite över ett dygn från Åmål till toppen av Värmland :D
Gibson Thunderbird IV
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

Har väldigt goda erfarenheter av bussgods, har alltid funkat fint, gått snabbt och prylarna har kommit fram helskinnade.
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
micro
Medlem
Inlägg: 485
Blev medlem: sön 12 nov 2006, 13:37
Ort: Skummeslövsstrand

Inlägg av micro »

Bussgods är en jävla klantfirma där man lägger ner mer energi på att slippa göra nåt eller ta ansvar, än på att serva sina kunder!!

Man ska inte behöva röja runt som jag fått göra bara för att folk inte gör sitt jobb, uppenbarligen har paketet varit tillgängligt hela tiden eftersom det gick så snabbt att få fram det.

Jag är glad att det ordnat sig och du är nöjd med basen, det får vara min tröst.

Har lite bonusmaterial som jag glömde skicka med, det kommer med posten 8)

Bussgods - aldrig mer!!
man får vara glad att man får vara tacksam
Medlem av PrataBas gubbklubb 40++
Användarvisningsbild
olabola
Medlem++
Inlägg: 2723
Blev medlem: fre 09 maj 2008, 20:51
Ort: Nynäshamn

Inlägg av olabola »

Har alltid funkat med bussgods för mig, åtminstone ca 10 ggr än så länge. Brukar ta 1 till 3 dagar. Jag kanske bara haft tur iofs..
MEN...för å göra en kort historia lång:
Ska bara räkna upp inblandade parametrar.
Jag bor i Nynäshamn, Jobbar i Västerhaninge, närmaste bussgods finns i Farsta och DSV godsterminal ligger i Länna..
Till historien. Jag skulle få skickat en stor Leslie-klon på 117 kg från Varberg. Bussgods fick mitt mobilnummer och två addresser, hem å till jobbet. Lesliet var för stort så dom i sin tur anlitade DSV. Där föll hela konceptet eftersom jobbaddressen och mobilnumret försvann.
Efter ca en vecka så ringde jag upp DSV och fick till svar : Vi har ju sökt dig på telefon i en vecka nu plus att vi skickat avi.
Jag: Ppå vilket nummer då?
DSV: Vi letade på Eniro och hittade ditt hemnummer.( som jag bara har för Internetabbonemangets skull) Men vad bra att Du ringde för då kan vi ju köra ut det på fredag mellan 8.00 å 16.00.
Jag: Ehh men då jobbar jag ju. Kan ni inte köra ut det till mitt jobb då? Eftersom det är mycket närmare för Er plus att jag skrev den addressen också. ( den som försvann)
DSV: Nej! Det är omöjligt. Vi kör bara till leveransaddressen! :( (trots dom hade tjänat 7 mils resa)
Jag: (sur) Jaha..Men om jag kommer och hämtar hos Er då?
DSV: Ja det går bra, det kostar 50 kronor i expeditionsavgift...
well tur var det ju att truckchaffisen inte körde gafflarna genom högtalaren för ha nkörde dom rakt igenom kartongen men missade hjulen på lådan med en centimeter..
Sorry för att ha upptagit eran tid med detta men kände att jag behövde få ur mig detta :)
Daions, Arias, Hammonds, Massor.
Skriv svar