ABF-stöd?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

ABF-stöd?

Inlägg av FreCKo »

Så, efter att ha repat på fritidsgårdar och massa såna ställen så har mitt band äntligen fått en egen replokal, en riktigt sjysst en som bara vi har.
Ett problem: Den är inte ABF-ansluten "automatiskt", utan det måste vi göra själva.

Eftersom dom utnämnt mig till ABF-ledare så ska jag ta reda på hur man får sånt här ABF-stöd för hyresreduktion osv. Deras hemsida är lite småflummig, så vet någon hur man går tillväga för att få ABF-stöd, eller iaf undersöker om dom ens är pigga på att ge ut det?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16198
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jag kan tyvärr inte sånt, men om du ska ta hand om det och har tid så tycker jag du ska fråga runt lite. Det finns ju mer än ABF. Vet inte vad de heter riktigt nu förtiden. Studiefrämjandet till exempel. Kolla Studieförbund på Eniro. (eller google)
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+
Inlägg: 2471
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 10:39
Ort: Skövde

Inlägg av Ahab »

Ring det lokala kontoret. De flesta studieförbund är riktigt kåta på nya medlemmar, och fyller man bara i deras närvarolistor duktigt så får man en slant till hyran eller vad det nu kan vara. Vi fick ett par tusen när vi ordnade en egen spelning med några andra band, hjälpte till för hyra av lokal och ljud.

ABF, Studiefrämjandet, Vuxenskolan, TBV och allt vad dom heter, bara att ringa på.
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Ahab skrev:Ring det lokala kontoret. De flesta studieförbund är riktigt kåta på nya medlemmar, och fyller man bara i deras närvarolistor duktigt så får man en slant till hyran eller vad det nu kan vara. Vi fick ett par tusen när vi ordnade en egen spelning med några andra band, hjälpte till för hyra av lokal och ljud.

ABF, Studiefrämjandet, Vuxenskolan, TBV och allt vad dom heter, bara att ringa på.
Ah, är det någon skillnad på typ ABF, Studiefrämjandet och alla dom där? Rent teoretiskt sett så borde man kunna tigga bidrag från alla ställen... :lol:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+
Inlägg: 2471
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 10:39
Ort: Skövde

Inlägg av Ahab »

FreCKo skrev: Ah, är det någon skillnad på typ ABF, Studiefrämjandet och alla dom där? Rent teoretiskt sett så borde man kunna tigga bidrag från alla ställen... :lol:
Det är det säkert. Olika studieförbund är väl bra på olika saker, men det beror säkert på vem som jobbar på just ditt kontor. De har säkert olika policy hur dom betalar ut stöd också, och vad de hjälper till med vid sidan av.

SFR tex bokar mycket band till demoscener på festivaler och kan låna ut PA till repan o sånt.
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Ahab skrev:
FreCKo skrev: Ah, är det någon skillnad på typ ABF, Studiefrämjandet och alla dom där? Rent teoretiskt sett så borde man kunna tigga bidrag från alla ställen... :lol:
Det är det säkert. Olika studieförbund är väl bra på olika saker, men det beror säkert på vem som jobbar på just ditt kontor. De har säkert olika policy hur dom betalar ut stöd också, och vad de hjälper till med vid sidan av.

SFR tex bokar mycket band till demoscener på festivaler och kan låna ut PA till repan o sånt.
Låna ut PA? Då var det löst! Vi behöver PA nämligen :lol:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Skriv svar