Njutningar

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Promenixa utan egentligt ärende i Uppsala stad är kanon. Tror jag skall försöka få till nåt sånt idag.

Ferm: Har letat febrilt i vinyhyllan, trodde jag hade en "HP Lovecraft" platta, emn hade blandat ihop det med "Bram Stoker". Men på samtida samlingsplatta (A phycedelic trip to the underground) hittade jag "Its about time"!
kanonbra med schysst sång vill jag minnas.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

anli skrev:Promenixa utan egentligt ärende i Uppsala stad är kanon. Tror jag skall försöka få till nåt sånt idag.

Ferm: Har letat febrilt i vinyhyllan, trodde jag hade en "HP Lovecraft" platta, emn hade blandat ihop det med "Bram Stoker". Men på samtida samlingsplatta (A phycedelic trip to the underground) hittade jag "Its about time"!
kanonbra med schysst sång vill jag minnas.
Den låten är med, och det är den bästa
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Svarte_Jack skrev:Snus och Harry Potter för tillfället. Och efter 13 månaders arbetslöshet... Mitt extrajobb på LIDL.
Nya Harry Potter på engelska?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Ja just fasen... Den skulle ju jag köpa. Måste ju ha koll på slutet innan nån kommer och förstör allt för mig. =)

Annars är böcker skön avslappning. Och att stå vid en grill med en iskall folkis i näven när det är fint aftonväder är inte dumt det heller. =)
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Hellish skrev:Ja just fasen... Den skulle ju jag köpa. Måste ju ha koll på slutet innan nån kommer och förstör allt för mig. =)

Annars är böcker skön avslappning. Och att stå vid en grill med en iskall folkis i näven när det är fint aftonväder är inte dumt det heller. =)
Man väntar till den kommer på svenska så man slipper tänka när man läser :)
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Tyvärr så missar man en hel del så fort en bok översätts. Rowling har ett otroligt bra berättarspråk som är underbart att läsa i originalspråk. Den svenska översättaren är inte lika språkglad.
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Hellish skrev:Tyvärr så missar man en hel del så fort en bok översätts. Rowling har ett otroligt bra berättarspråk som är underbart att läsa i originalspråk. Den svenska översättaren är inte lika språkglad.
Det är ju iof sant..

Får fan ta tummen ur och kanske läsa den då..

Men det är ett halvårsen som jag senast öppnade pärmarna ens på en bok..

Lyckades med att inte läsa en enda av böckerna som var obligatoriska under hela gymnasiet :)
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Att slippa planera och bara göra vad som faller en in. Skiter i om det regnar på semestern, sitta och läsa på terassen med en singlemalt eller ut och rulla men schysst musik, eller fotografera (klart underskattat). Jag jobbade som reklamfotograf under fem år och under den tiden tog jag inga privata bilder. Detta är faran när hobbyn blir jobb! Seriös men avslappnad diskussion med barnen eller bandpolarna om livet. Finns mycket, gäller bara att ta sig tiden att hinna njuta.
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25748
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

En fin kväll på balkongen med en Gin och Tonic och en fin cigarr (Cohiba, Davidoff, etc) med en god bok framför näsan (deckare eller WWII-historia). Det är grejer det!
Vilken som helst av ovan nämnda funkar var för sig också.

Min ålder till trots gillar jag att kasta bort en kväll eller två på nåt kul spel på PC'n.

Nu har jag den inte kvar längre, men en krokig väg med motorcykeln är också himmelrike (men närmare himlen än så kommer man knappt, vilket var varför jag sålde den.)

Men jag uppskattar även en sån där dag på jobbet då allt verkar lösa sig, alla dåliga samveten ordnas upp, planeringen bara funkar. En sån dag är också minnesvärd...

Gillar även stort att slappa.

Brukar alltid säga att med enkla nöjen har man roligt ofta...

/Ff
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

Snow Crash är en höjdare. Banks har jag missat
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

En biltur i Miatan i Rhendalen och prova viner och upptäcka att man blev lite yr och måste slagga över på något charmigt pensionat och passa på att käka en Schwein Haxe (stor tysk mör kött klump) och Sauerkraut med mera vin.

Kaffe och en snus på ett fik allena tillsammans med en bra bok.

Ett och annat PC spel, gärna flygsimulatorer. Har en där man kan bygga scenariona själv. Brukar flyga en F16 med unlimited ammo mot 50 Boeing 747 med piloter utan erfarenhet. Fast bara när jag är arg.... och det lättar upp :lol:
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Diesel skrev:
Svarte_Jack skrev:Snus och Harry Potter för tillfället. Och efter 13 månaders arbetslöshet... Mitt extrajobb på LIDL.
Nya Harry Potter på engelska?
Kan berätta att den börjar SJUKT spännande. Herregud! Köp. Läs. Njut.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Jag måste vara njutningsmästaren.
Köpte lite seriealbum av Richard Corben på stan och har myst i hängtmattan nu på eftermiddagen.
Hittade DEN 1 (anno tidigt 70-tal) och några andra alster... mycket kött och storbystat :D :P
Serier är underskattat tycker jag. Eller rättare sagt, så har jag återupptäckt dom snarare.
Tror jag skall kolla upp vad som har hänt på 30 år, älskade serier som tonåring men blev märkvärdig och växte i från det.
Typ när Conan blev alldeles för muskulös...

Anledningen till mitt nyvaknade intresse är en garagestädning senaste veckan då gamla (1967-73) serietidningar hittades: Chock, X-9, stålmannen, läderlappen, Spindelmannen, Fantatiska fyran, Demonen (DareDevil), Conan mm.
Tyvärr inte så många nummer av Seriemagasinet... skulle var fräckt att sitta och mysa med Steve Rooper och Mike Nomad.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

anli skrev:Jag måste vara njutningsmästaren.
Köpte lite seriealbum av Richard Corben på stan och har myst i hängtmattan nu på eftermiddagen.
Hittade DEN 1 (anno tidigt 70-tal) och några andra alster... mycket kött och storbystat :D :P
Serier är underskattat tycker jag. Eller rättare sagt, så har jag återupptäckt dom snarare.
Tror jag skall kolla upp vad som har hänt på 30 år, älskade serier som tonåring men blev märkvärdig och växte i från det.
Typ när Conan blev alldeles för muskulös...

Anledningen till mitt nyvaknade intresse är en garagestädning senaste veckan då gamla (1967-73) serietidningar hittades: Chock, X-9, stålmannen, läderlappen, Spindelmannen, Fantatiska fyran, Demonen (DareDevil), Conan mm.
Tyvärr inte så många nummer av Seriemagasinet... skulle var fräckt att sitta och mysa med Steve Rooper och Mike Nomad.
Modesty Blaise i X-9
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Modesty Blaise med den ursprungliga tecknaren, inte den gubbsjuke italienaren som kom sen.
"- Det måste ha varit en hel arme som dragit fram här?
- Ja, en arme med namn Willie Garvin!"
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

Jim Holdaway italienarn kom från spanien och heter Romero
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
albin
Medlem+
Inlägg: 832
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 11:55
Ort: Karlstad

Inlägg av albin »

mest blivit att man rest runt med en baspolare och kollat in musikaffärer runt omkring.
simpsonsfilmen blev det igår, den är ett hett tips!

men passa sig för alla recensioner, särskilt DN's! :evil:
Användarvisningsbild
durito
VIP medlem
Inlägg: 810
Blev medlem: tor 14 jun 2007, 09:34
Ort: el mundo

Inlägg av durito »

odla grönsaker och umgås med flickvännen är rätt prioriterat när man inte lirar 8)
Användarvisningsbild
TommyLove
Medlem
Inlägg: 489
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 07:42
Ort: Västerås

Inlägg av TommyLove »

Det verkar som om många här är inne på single malt och jag också. Och Chips. Och innan dess riktigt feta såser till en tjock bit död ko med tungt rödtjut och en kall bäsk.

(men det jag naturligtvis njuter mest av är min fru..)
www.myspace.com/tommylovesweden


Det är inte det att det var bättre förr, det är bara det att det är sämre nu.
Skriv svar