JV strata?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Användarvisningsbild
RUSHing
Medlem
Inlägg: 142
Blev medlem: ons 23 maj 2007, 13:55
Ort: Kalmar

JV strata?

Inlägg av RUSHing »

Bild



Är det en JV jag har funnit?? :roll:
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Re: JV strata?

Inlägg av Matte »

RUSHing skrev:Bild



Är det en JV jag har funnit?? :roll:
Nej, Troligen inte. Om du hade kollat på halsplattan hade u fått svar på en gång. Börjar serienumret med JV så är det (suprice) en JV! :shock:

Konstig bas det där. 6 strängar och den skallen?! :wink:
Användarvisningsbild
RUSHing
Medlem
Inlägg: 142
Blev medlem: ons 23 maj 2007, 13:55
Ort: Kalmar

Re: JV strata?

Inlägg av RUSHing »

Matte skrev:
RUSHing skrev:Bild



Är det en JV jag har funnit?? :roll:
Nej, Troligen inte. Om du hade kollat på halsplattan hade u fått svar på en gång. Börjar serienumret med JV så är det (suprice) en JV! :shock:

Konstig bas det där. 6 strängar och den skallen?! :wink:

hehe, jag vet att forumet är till för elbasar, därav OT, men jag var tvungen att veta om det var en JV för isåfall hade det ju varit ett jäkla kap för 2700:- inte sant? kanske sälja den vidare för att köpa en Rick 4001?? :roll:
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Re: JV strata?

Inlägg av Matte »

RUSHing skrev: hehe, jag vet att forumet är till för elbasar, därav OT, men jag var tvungen att veta om det var en JV för isåfall hade det ju varit ett jäkla kap för 2700:- inte sant? kanske sälja den vidare för att köpa en Rick 4001?? :roll:
Jo visst hade det varit ett kap, men det är sällan man ser sådana kap i en musikaffär.
Användarvisningsbild
RUSHing
Medlem
Inlägg: 142
Blev medlem: ons 23 maj 2007, 13:55
Ort: Kalmar

Re: JV strata?

Inlägg av RUSHing »

Matte skrev:
RUSHing skrev: hehe, jag vet att forumet är till för elbasar, därav OT, men jag var tvungen att veta om det var en JV för isåfall hade det ju varit ett jäkla kap för 2700:- inte sant? kanske sälja den vidare för att köpa en Rick 4001?? :roll:
Jo visst hade det varit ett kap, men det är sällan man ser sådana kap i en musikaffär.
nej sant, men dessa har ingen koll alls! tror väl att alla squier är skit!:)
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Ser ut att kunna vara en Silver Series.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
RUSHing
Medlem
Inlägg: 142
Blev medlem: ons 23 maj 2007, 13:55
Ort: Kalmar

Inlägg av RUSHing »

knedy skrev:Ser ut att kunna vara en Silver Series.
which means? :shock:
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Re: JV strata?

Inlägg av Matte »

RUSHing skrev:
Matte skrev:
RUSHing skrev: hehe, jag vet att forumet är till för elbasar, därav OT, men jag var tvungen att veta om det var en JV för isåfall hade det ju varit ett jäkla kap för 2700:- inte sant? kanske sälja den vidare för att köpa en Rick 4001?? :roll:
Jo visst hade det varit ett kap, men det är sällan man ser sådana kap i en musikaffär.
nej sant, men dessa har ingen koll alls! tror väl att alla squier är skit!:)
Det finns fortfarande sådana lokala nasare alltså. Trodde de var ett utdött släkte.
Användarvisningsbild
RUSHing
Medlem
Inlägg: 142
Blev medlem: ons 23 maj 2007, 13:55
Ort: Kalmar

Re: JV strata?

Inlägg av RUSHing »

Matte skrev:
RUSHing skrev:
Matte skrev:
RUSHing skrev: hehe, jag vet att forumet är till för elbasar, därav OT, men jag var tvungen att veta om det var en JV för isåfall hade det ju varit ett jäkla kap för 2700:- inte sant? kanske sälja den vidare för att köpa en Rick 4001?? :roll:
Jo visst hade det varit ett kap, men det är sällan man ser sådana kap i en musikaffär.
nej sant, men dessa har ingen koll alls! tror väl att alla squier är skit!:)
Det finns fortfarande sådana lokala nasare alltså. Trodde de var ett utdött släkte.
ska kolla den imorn igen.. så får jag se om det kanske är en JV isåfall slår jag till.. vad tror ni man kan få för en silver series om det skulle vara så?
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Re: JV strata?

Inlägg av Matte »

RUSHing skrev: ska kolla den imorn igen.. så får jag se om det kanske är en JV isåfall slår jag till.. vad tror ni man kan få för en silver series om det skulle vara så?
Ingen aning, Kanske en tuenlapp mer än de begär. Kanske mer om man hittar rätt köpare. Det är bara JV som är hypade och en del inser kvaliteten i SQ, men i övrigt så går de inte för några större pengar.
Användarvisningsbild
RUSHing
Medlem
Inlägg: 142
Blev medlem: ons 23 maj 2007, 13:55
Ort: Kalmar

Re: JV strata?

Inlägg av RUSHing »

Matte skrev:
RUSHing skrev: ska kolla den imorn igen.. så får jag se om det kanske är en JV isåfall slår jag till.. vad tror ni man kan få för en silver series om det skulle vara så?
Ingen aning, Kanske en tuenlapp mer än de begär. Kanske mer om man hittar rätt köpare. Det är bara JV som är hypade och en del inser kvaliteten i SQ, men i övrigt så går de inte för några större pengar.
trodde man kunde få kanske 5000 för dem.. :roll: är det värt att köpa den om det är en Silver Series då?
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

nja, inget direkt värde i dom. 2700kr tycker jag nästan är i högsta laget, säkert en ok gitarr dock.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
RUSHing
Medlem
Inlägg: 142
Blev medlem: ons 23 maj 2007, 13:55
Ort: Kalmar

Inlägg av RUSHing »

knedy skrev:nja, inget direkt värde i dom. 2700kr tycker jag nästan är i högsta laget, säkert en ok gitarr dock.

fan va synd. jag hade behövt ett litet tillskott i min taskiga gymnasie ekonomi...
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

RUSHing skrev:
knedy skrev:nja, inget direkt värde i dom. 2700kr tycker jag nästan är i högsta laget, säkert en ok gitarr dock.

fan va synd. jag hade behövt ett litet tillskott i min taskiga gymnasie ekonomi...
Då ska du nog spekulera i annat än budgetgitarrer. :wink:
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Det är definitivt inte en JV, och antagligen inte en Silver Series heller, utan en helt vanlig "standard". JV har serienumret på halsplattan, och huvudet ser ganska annorlunda ut. Den på bilden ser ut att ha riktigt ruttna Kluson-kopior till stämmisar som varken JV eller Silver Series har. Ej heller SQ, som också ser annorlunda ut.
Men som vanligt; är den bra så är den bra, oavsett vad det står på huvudet. Köp den inte i något spekulativt syfte bara, för då går du på en nit.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Makten skrev:Det är definitivt inte en JV, och antagligen inte en Silver Series heller, utan en helt vanlig "standard". JV har serienumret på halsplattan, och huvudet ser ganska annorlunda ut. Den på bilden ser ut att ha riktigt ruttna Kluson-kopior till stämmisar som varken JV eller Silver Series har. Ej heller SQ, som också ser annorlunda ut.
Men som vanligt; är den bra så är den bra, oavsett vad det står på huvudet. Köp den inte i något spekulativt syfte bara, för då går du på en nit.
Ser ut att stå Made In Japan på den. :oops:
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Re: JV strata?

Inlägg av calif de funk »

RUSHing skrev:
Matte skrev:
RUSHing skrev:Bild



Är det en JV jag har funnit?? :roll:
Nej, Troligen inte. Om du hade kollat på halsplattan hade u fått svar på en gång. Börjar serienumret med JV så är det (suprice) en JV! :shock:

Konstig bas det där. 6 strängar och den skallen?! :wink:

hehe, jag vet att forumet är till för elbasar, därav OT, men jag var tvungen att veta om det var en JV för isåfall hade det ju varit ett jäkla kap för 2700:- inte sant? kanske sälja den vidare för att köpa en Rick 4001?? :roll:
Om min moster hade haft hjul, hade hon varit en lokomotiv :D

Men för de pengarna är det ett kap i allafall :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

knedy skrev:Ser ut att stå Made In Japan på den. :oops:
Ja, men det finns "standard" Squier som är gjorda i Japan. Jag har haft en själv, dock har de inte såna där stämmisar. Men de behöver ju inte vara original förstås.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Skriv svar