Mattias Windemo

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Mattias Windemo

Inlägg av mikkejohansson »

På förekommen anledning efter diskussion i "chat"-delen skriver jag vidare här...

Mattias Windemo, som bland annat undervisat på Bolnäs fhs och andra ställen plus gjort några riktigt bra skivor, verkar vara en bra och lite rolig kille.

Denna historia fick jag berättad för mig av en kompis som gått på Bollnäs fhs, vet inte om den är sann men om den är det är Windemo typ den tuffaste jag vet :)



Det är sökningar för hoppfulla aspiranter till Bollnäs fhs. Windemo siiter i juryn. Det kommer in en nervös elgitarrist, han lutar sin gitarr mot förstärkaren och börjar fumla med några pedaler han ska koppla in. Eftersom han är så nervös går det inte så bra. Efter en stund, gitarristen svettas och fumlar vidare, tar Windemo till orda; "-Behöver du hjälp med det där?". Gitarristen stammar fram; "-eeh..jo, jo kanske det", varvid Windemo kliver upp från sitt bord, går fram, tar killens gitarr och stoppar den i papperskorgen. Sedan går han och sätter sig ner igen bakom sitt bord.

:)
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Re: Mattias Windemo

Inlägg av Matte »

:D :lol: :lol: :D

Klockrent!
Användarvisningsbild
Semborg
Administratör
Inlägg: 1153
Blev medlem: lör 15 jul 2006, 11:09
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Semborg »

Stackars grabb
Musik är oändlig
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Hade varit tuffare om han tagit instrumentkabeln, pluggat den rätt i stärkaren och sagt att; "Inte behöver du gömma dig bakom en massa effekter".
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Jag tror man ska ta det som ett skämt från Windemos sida. Fast kanske lite grymt i den situationen.

Enligt historien fick killen spela sina låtar, men den förtäljer inte ifall han kom in. :)
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

har mkt svårt att tro att det där är sant med tanke på hur ödmjuk och vettig mattias är. skulle tro att historien är mer som Dannes inlägg, fast nån uttråkad student ville att det skulle låta roligare och hittade på det där med guran.

jag vet inte sanningen, men som sagt... har väldigt svårt att tro att han skulle göra så, även om det var menat som skämt.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

OK, som sagt braskade jag ju att det kunde vara påhitt. Oavsett vilket tycker jag Windemo verkar vara en kul snubbe, sådär som ökar på ångern att man aldrig gått folkis :(

Jag ville vara "vuxen" och hakade på musikhögskola direkt efter gymnasiet...var ju kul på sitt sätt, men ett eller ett par år på nån folkis eller två hade nog vart ännu skojigare :)
Skriv svar