Det här börjar bli roligt...

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Gamba
Medlem++
Inlägg: 3035
Blev medlem: tis 10 feb 2009, 04:32

Inlägg av Gamba »

Keep away from people who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great make you feel that you, too, can become great.
Mark Twain
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

leffe!!
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

Varför blir man automatiskt en basvirtuos så fort man lirar bortom tolfte bandet? Det är väl de som fixar de låga tonerna ordentligt som är de riktiga basgudarna?

No offense till dig Ale som också lirar höga toner, men jag tycker det låter överspelat och ointressant. Som en såpopera.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Han menar att spelandet, skapandet inte sitter i prylarna. Man kan inte kompensera dåligt spel med dyra/mycket prylar. Människor med gott om pengar kommer elltid att köpa det de vill ha oavsett om de "förjtänat" det eller inte. Världen är orättvis! Och? Är det en nyhet? Slå in öppna dörrar?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

Trollets konto är numera likviderat.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

The Marshall skrev:Trollets konto är numera likviderat.
På hans egen begäran eller?




Jag hävdar absolut att bra och dyra prylar VISST kan hjälpa en medlemåtta eller råsopa att bli bättre...
För det första så blir det som redan nämnts roligare att spela om man har riktiga grejer och för det andra, och mer viktigt så ser det ut som att man kan om man har riktiga prylar, och det är ju det som räknas....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Markooo
Medlem++
Inlägg: 3101
Blev medlem: lör 16 aug 2008, 23:34
Ort: Malmö

Inlägg av Markooo »

blackparkas skrev:
The Marshall skrev:Trollets konto är numera likviderat.
På hans egen begäran eller?




Jag hävdar absolut att bra och dyra prylar VISST kan hjälpa en medlemåtta eller råsopa att bli bättre...
För det första så blir det som redan nämnts roligare att spela om man har riktiga grejer och för det andra, och mer viktigt så ser det ut som att man kan om man har riktiga prylar, och det är ju det som räknas....
+1 på den Parkas :tummenupp:

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

... och jag har missat allt av detta .....

Nu känner jag mig åsidosatt och kränkt igen ..... :(
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

blackparkas skrev:
The Marshall skrev:Trollets konto är numera likviderat.
På hans egen begäran eller?
Tror jag knappast...

Om man bara har som egenuppgift att förolämpa och förlöjliga andra har man inte här att göra.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Det är inte borta vad jag kan se.
Men isf bör det ju vara på egen begäran, han har väl inte gjort nåt värre än andra som inte åkt ut.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25748
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Cuba skrev:... och jag har missat allt av detta .....

Nu känner jag mig åsidosatt och kränkt igen ..... :(
Om du vill kan jag förolämpa dig lite i ett par PM så du känner att du får vara med i gemenskapen... :?:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

fieldflower skrev:
Cuba skrev:... och jag har missat allt av detta .....

Nu känner jag mig åsidosatt och kränkt igen ..... :(
Om du vill kan jag förolämpa dig lite i ett par PM så du känner att du får vara med i gemenskapen... :?:
Inget du kan säga skulle förolämpa mig.

:hug:
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

daionsavage skrev:
The Marshall skrev:Trollets konto är numera likviderat.
Det var väl ändå djävligt onödigt? Jag uppfattar honom inte som ett troll.

Kommer ni ihåg när Makten dök upp hur ilskna folk var då för att han påpekade att dyra basar inte nödvändigtvis var bättre än billiga. Han tyckte säkert att det var roligt att folk blev vansinniga över det, men inte fan var/är han något troll för det. Jag tycker att det här är lite av samma sak.
Fast han har ju alltid respekterat andras åsikter, så det är ju inte alls samma sak.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Äh jag hade ju nästan glömt tokerierna, så forsätter ni och tjatar.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

daionsavage skrev:
funkys**t skrev:
daionsavage skrev:
The Marshall skrev:Trollets konto är numera likviderat.
Det var väl ändå djävligt onödigt? Jag uppfattar honom inte som ett troll.

Kommer ni ihåg när Makten dök upp hur ilskna folk var då för att han påpekade att dyra basar inte nödvändigtvis var bättre än billiga. Han tyckte säkert att det var roligt att folk blev vansinniga över det, men inte fan var/är han något troll för det. Jag tycker att det här är lite av samma sak.
Fast han har ju alltid respekterat andras åsikter, så det är ju inte alls samma sak.
Och du tycker att vi har behandlat honom med respekt? Han har fått så mycket skit att det kommer att gå till historien. När han öppnade en ny säljtråd eftersom hans gamla ballade ur så var det första svaret han fick en gliring om att ingen här skulle kunna köpa basen eftersom vi inte förtjänade den. Respekt????

Har han hoppat in i någon annans tråd och trashat den (som det förra trollet med massor av alias gjorde) så har jag missat det. Men jag läser inte alla trådar.

Lite handlar det väl om hur man själv svarar? Jag fick ett juste svar av honom, och då hade jag bara avstått från att vräka ur mig invektiv av typen "Du är en pretentiös konstnärsfjärt med hybris". Klart att han blev sur när folk vägrade att ens försöka förstå vad han ville säga utan hängde upp sig på hur klantigt han uttryckte sig. Skall han bannas för att han påpekar att många av oss verkar vara prylbögar (vilket inte direkt är någon lögn) tycker jag att det är pinsamt i kubik.
Jag pratar om Makten. Vem pratar du om?
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ulfern
Medlem+
Inlägg: 558
Blev medlem: ons 13 aug 2008, 22:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Ulfern »

Jag tror det kan vara som så att det är enklare att prata om basprylar på ett forum som detta än att prata om vad musik.

Musik är ju så olika för alla; vad gäller ambitionsnivå, musikstil, kunnande osv. Att där hitta en nivå som engagerar många på ett brett forum är svårt. Att ha objektiva åsikter vad gäller musik är ju ännu svårare än att ha det om instrument, pedaler och förstärkare.

Prylar, dvs en gitarr, behöver ju däremot alla oavsett vilken nivå etc man ligger på. En person som spelar dansband kan här utbyta relevanta erfarenheter med en som spelar death metal som exempel.
http://digressionassassins.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25748
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

daionsavage skrev:
funkys**t skrev:
daionsavage skrev:
funkys**t skrev:
daionsavage skrev:
The Marshall skrev:Trollets konto är numera likviderat.
Det var väl ändå djävligt onödigt? Jag uppfattar honom inte som ett troll.

Kommer ni ihåg när Makten dök upp hur ilskna folk var då för att han påpekade att dyra basar inte nödvändigtvis var bättre än billiga. Han tyckte säkert att det var roligt att folk blev vansinniga över det, men inte fan var/är han något troll för det. Jag tycker att det här är lite av samma sak.
Fast han har ju alltid respekterat andras åsikter, så det är ju inte alls samma sak.
Och du tycker att vi har behandlat honom med respekt? Han har fått så mycket skit att det kommer att gå till historien. När han öppnade en ny säljtråd eftersom hans gamla ballade ur så var det första svaret han fick en gliring om att ingen här skulle kunna köpa basen eftersom vi inte förtjänade den. Respekt????

Har han hoppat in i någon annans tråd och trashat den (som det förra trollet med massor av alias gjorde) så har jag missat det. Men jag läser inte alla trådar.

Lite handlar det väl om hur man själv svarar? Jag fick ett juste svar av honom, och då hade jag bara avstått från att vräka ur mig invektiv av typen "Du är en pretentiös konstnärsfjärt med hybris". Klart att han blev sur när folk vägrade att ens försöka förstå vad han ville säga utan hängde upp sig på hur klantigt han uttryckte sig. Skall han bannas för att han påpekar att många av oss verkar vara prylbögar (vilket inte direkt är någon lögn) tycker jag att det är pinsamt i kubik.
Jag pratar om Makten. Vem pratar du om?
Jag pratar om Intoyarzun, förstod du verkligen inte det?
Makten retade gallfeber på folk i början, precis som intoyarzun gör nu, men det var aldrig tal om att banna Makten för den skull så jag tycker inte att det finns någon vettig anledning att sparka ut intoyarzun nu.
Jag tror du får läsa igenom vad inti egentligen skrev i sina trådar - speciellt i de senare delarna av dem.
Han skriver helt öppet att han lade upp trådarna i enda syfte att reta och peta och studera reaktioner för att kunna reta lite till. Det är EXAKT vad ett troll är. Det som gör det lite svårare är att snubben uppenbarligen är basist (och tekniskt duktig sådan), men om man beter sig som ett troll så ÄR man ett troll.
Han har skrivit enormt mycket nedlåtande och generaliserande saker om oss som grupp och individer. Hans "avskedstal" är synnerligen förolämpande. Återigen ett beteende som är synonymt med trolleri.

Eftersom han också är basist tycker jag han kan vara välkommen tillbaka om han lägger ned trollbeteendet, men är han inte kapabel att vistas bland virtuellt folk utan att köra med sån skit hör han inte hemma här och gör sig bäst annorstädes.
Noll-tolerans känns inte bra, men Ett-tolerans tycker jag funkar (trots att detta var grovt).

Hade inte sett det där med säljestråden tidigare och det kanske var lite onödigt. Men sett i det stora hela är det en helt förståelig fis i rymden mot hans påhopp. Han kan ju ändå inte sälja nåt här om han inte kan bete sig bra nog för att vistas här...

Eftersom jag sett de första diskussionerna Makten hade då han joinade kan jag hålla med om att det kanske skulle närmat sig bannings-snack då om forumet hade haft lika många medlemmar och ämnen per dag som det har nu. Men tack och lov att klimatet var mycket enklare då så att Makten stannade kvar, och att alla andra (någorlunda :wink:) vant sig vid hans argumentationsteknik så vi kan läsa och uppskatta hans åsikter och kunnande vad gäller basar och foto och annat.
Men Makten har aldrig kört trolltyg såsom den här snubben gjorde - det är en väldig skillnad på att stå för åsikter oavsett om det retar någon och på att framföra åsikter i främsta syfte att reta.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

+100
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25748
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Cuba skrev:
fieldflower skrev:
Cuba skrev:... och jag har missat allt av detta .....

Nu känner jag mig åsidosatt och kränkt igen ..... :(
Om du vill kan jag förolämpa dig lite i ett par PM så du känner att du får vara med i gemenskapen... :?:
Inget du kan säga skulle förolämpa mig.

:hug:
Men jag kan försöka riktigt mycket... Bara för din skull...

Såhär nånting: Skurk!

;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8596
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

engson skrev:
intioyarzun skrev:Det har varit roligt....
....Och med det fortsätter jag nu min väg.
Tack så mycket och hejdå... :anli:
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

daionsavage skrev:
funkys**t skrev:
daionsavage skrev:
funkys**t skrev:
daionsavage skrev:
The Marshall skrev:Trollets konto är numera likviderat.
Det var väl ändå djävligt onödigt? Jag uppfattar honom inte som ett troll.

Kommer ni ihåg när Makten dök upp hur ilskna folk var då för att han påpekade att dyra basar inte nödvändigtvis var bättre än billiga. Han tyckte säkert att det var roligt att folk blev vansinniga över det, men inte fan var/är han något troll för det. Jag tycker att det här är lite av samma sak.
Fast han har ju alltid respekterat andras åsikter, så det är ju inte alls samma sak.
Och du tycker att vi har behandlat honom med respekt? Han har fått så mycket skit att det kommer att gå till historien. När han öppnade en ny säljtråd eftersom hans gamla ballade ur så var det första svaret han fick en gliring om att ingen här skulle kunna köpa basen eftersom vi inte förtjänade den. Respekt????

Har han hoppat in i någon annans tråd och trashat den (som det förra trollet med massor av alias gjorde) så har jag missat det. Men jag läser inte alla trådar.

Lite handlar det väl om hur man själv svarar? Jag fick ett juste svar av honom, och då hade jag bara avstått från att vräka ur mig invektiv av typen "Du är en pretentiös konstnärsfjärt med hybris". Klart att han blev sur när folk vägrade att ens försöka förstå vad han ville säga utan hängde upp sig på hur klantigt han uttryckte sig. Skall han bannas för att han påpekar att många av oss verkar vara prylbögar (vilket inte direkt är någon lögn) tycker jag att det är pinsamt i kubik.
Jag pratar om Makten. Vem pratar du om?
Jag pratar om Intoyarzun, förstod du verkligen inte det?
Makten retade gallfeber på folk i början, precis som intoyarzun gör nu, men det var aldrig tal om att banna Makten för den skull så jag tycker inte att det finns någon vettig anledning att sparka ut intoyarzun nu.
Jo det förstod jag men jag menade att det inte alls var samma sak med makten för han hade ändå respekt för andras åsikter.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar