Pappaledighet/Försäkringskassan

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Pappaledighet/Försäkringskassan

Inlägg av blackparkas »

Alltså.... är folk allvarligt seriösa när de undrar varför inte fler pappor är föräldralediga???

Att behöva trilskas m försäkringskassan är något som jag inte tror en enda människa vill göra, förutom bidragsfuskarna förstås.


Var pappaledig ett par veckor nyligen när grabbarna skulle skolas in på dagis, begär pappapengar för 14 dagar. Vad tror ni händer?
Jo, idag får jag en utbetalningsavi på 1/3 av pappapengen....
Vilka nötter.... har jag begärt pappadagar så vill jag väl ha pengar för ALLA dagar jag begärt, inte bara för 5!?!?


Och så många tycker det är konstigt att man inte vill vara hemma.
Slipper man ha någon som helst kontakt med försäkringskassan så är man ganska nöjd...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
EA
Medlem+
Inlägg: 738
Blev medlem: tis 05 sep 2006, 13:49

Inlägg av EA »

Håller med dig!
Jag kommer inte att skaffa flera barn bara för att slippa begära föräldrapenning…
:evil:
I live and I learn!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

EA skrev:Håller med dig!
Jag kommer inte att skaffa flera barn bara för att slippa begära föräldrapenning…
:evil:

Nej, det känns ungefär så. Nästan så man hellre går utan pengar och slippa frustrationen.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17235
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Det finns inget som är så enkelt att försäkringskassan inte kan krångla till det...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Skriv svar