Är det jag som börjar bli gammal...

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:
Samuel V skrev:Jag tycker all piercing är fult utom ett par snygga örhängen på en kvinna.
+1

Jag har aldrig förstått varför man vill ha massa järnskrot i ansiktet. Det ser extra jävligt ut på kvinnor. Urk!
+100
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

daionsavage skrev:
Tössberg skrev:Det finns ju skillnad på smakfulla och smaklösa piercings...
Massor med plus på den.
'

Till exempel kan det vara väldigt snyggt med vissa s.k. anchors, och om det är tunna ringar i näsan är det ofta snyggt med (men bara i undantagsfall septum).
Har funderat ett tag på om man ska pierca sig.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

daionsavage skrev:
Tössberg skrev:Det finns ju skillnad på smakfulla och smaklösa piercings...
Massor med plus på den.

edit: Detsamma gäller ju tatueringar, skulle ni vilja gadda er om ni bara sett det här som exempel?
Bild
[/img]
:shock:

"Men jag lovar att jag är en snäll kille som visst kan passa in i ett receptionist- eller säljarjobb!!"

Noll tanke på framtiden kan göra framtiden en smula begränsad och svårmanövrerad...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
xfredrikx
Medlem+
Inlägg: 1808
Blev medlem: lör 10 okt 2009, 18:49
Ort: Sthlm

Inlägg av xfredrikx »

Å andra sidan, varför skulle man vilja jobba hos någon som inte låter en se ut som man vill?

Piercingar är jag inte mycket för, iallafall inte på mig själv. På andra är det för det mesta fint.
Septum(tjur-piercing) är så jävla uttjatat nuförtiden så det passar inte så bra på dom flesta, men riktigt fint på andra.

Däremot finns det piercingar som är riktigt fina på dom flesta.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

xfredrikx skrev:Å andra sidan, varför skulle man vilja jobba hos någon som inte låter en se ut som man vill?

Piercingar är jag inte mycket för, iallafall inte på mig själv. På andra är det för det mesta fint.
Septum(tjur-piercing) är så jävla uttjatat nuförtiden så det passar inte så bra på dom flesta, men riktigt fint på andra.

Däremot finns det piercingar som är riktigt fina på dom flesta.
Verklighet och psykologi gör att det är en dålig idé att ha en anställd som skrämmer bort kunder. Och om det påverkar businessen negativt är det en väldans bra idé att då inte anställa personer som ser ut som han ovan till att möta kunder. Annars kommer företaget gå sämre och kanske få kicka andra anställda för att en anställd ska få se ut precis hur som helst.

Varför man skulle vilja: Lön, arbetsuppgifter, kollegor, karriär, framtidsutsikter, arbetsfrhållanden, etc, etc, etc som alla andra människor ser till då de önskar sig nytt jobb.
Men ser man ut sådär så är många sådana möjligheter för alltid stängda.

Förändra världen är säkert bra, man man stänger dörrar för sig själv längs vägen. Jag tyckte att andra skulle skita i hur jag klädde mig då jag var yngre. På senare år har jag insett att det är förjäkla jobbigt att stå på barrikader och att genom att göra det blir allt lite jobbigare och lite svårare.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

xfredrikx skrev:Å andra sidan, varför skulle man vilja jobba hos någon som inte låter en se ut som man vill?
Du har rätt att välja vilka jobb du vill söka, arbetsgivaren har rätt att välja vilka han ska anställa.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Skriv svar