Bra billiga webhotell?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Bra billiga webhotell?

Inlägg av FreCKo »

Så, rubriken säger väl allt :P Är det någon som vet om något bra webhotell där man kan registrera en vanlig address med .se/.com/.nu som slutord? Så billigt som möjligt med så mycket lagringsutrymme som möjligt, följer det med massa "extra" (mailadresser som är typ frecko@bandnamn.se/com/nu, lagringsutrymme som är mer än typ 10mb och en riktigt snabb uppkoppling) så är det bara ett stort plus! Gärna ett svenskt webhotell också...

Förresten, jag vet att man kan söka på google typ "webhotell" och ta första bästa, men eftersom det finns ett gäng basister här som har hemsidor så tänkte jag att era krav/förfrågningar borde vara liknande mina, och då borde jag ju fråga här först :D

EDIT: Några andra förfrågningar/krav är att man ska kunna ha gästbok och forum (vetefan om det har med själva webhotellet att göra, man kanske reggar gästbok och forum någon annanstans)...
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Inlägg: 1098
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 10:05
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

Vi kör one.com med mitt band. Det kanske inte är världens bästa men det duger verkligen.
Det billigaste alternativet ger ett utrymme på 1GB och PHP eller ASP-stöd med MySQL eller motsvarande Access. Lycka till!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jag kör ett antal hemsidor från Surftown. Med tanke på att jag inte kan ett smack om sådant så har det fungerat perfekt för mig med bra support, inga driftstörningar eller andra problem som jag stött på.
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

one (gamla b-one) har ju tidigare fuckat upp med tanke på att de satte stopp för att ha mp3 på sina sidor. de kunde stänga ner sidan utan vidare bara för att de inte vill att man ska sprida musik. vet inte om det är så idag. vissa har tur, andra inte. faktum kvarstår ändå.

surftown ska väl vara ett av de billigaste och bättre. klart prisvärt om man vill ha mycket för en billig peng. har själv ingen större erfarenhet av dem mer än att de är lite sega med supporten.

själv använder jag loopia för att de helt enkelt (för mig som inte vill ha krångel och svinsnabb support om detta behövs) är bäst. kostar säkert mer än andra, men det är det helt klart värt. men jag hör ju till kategorin "mac-användare" också :wink:

övrigt:
gästbok, forum och liknande är inget som ingår på så sätt. ett webhotell är bara som ett lagringsutrymme på nätet dit du skaffar en adress (.com, .se etc). ett forum måste du koda själv eller låna/ladda ner från de som delar med sig. däremot måste ditt webhotell ha stöd för denna sorts kodning, som då vanligvis bygger på php pch asp. alltså inte html. men i stort sett alla webhotell har redan stöd för sånt. om inte så har de oftast det som tilläggstjänst för nån krona extra per mån.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Det får nog bli surftown, ska kasta upp lite mp3's, foton osv så man kommer ju behöva lite utrymme... 250-500mb borde duga tycker jag.
bassdude skrev:övrigt:
gästbok, forum och liknande är inget som ingår på så sätt. ett webhotell är bara som ett lagringsutrymme på nätet dit du skaffar en adress (.com, .se etc). ett forum måste du koda själv eller låna/ladda ner från de som delar med sig. däremot måste ditt webhotell ha stöd för denna sorts kodning, som då vanligvis bygger på php pch asp. alltså inte html. men i stort sett alla webhotell har redan stöd för sånt. om inte så har de oftast det som tilläggstjänst för nån krona extra per mån.
Nämen se där, ännu en grej jag lärde mig genom det här forumet :lol: Hade dock mina aningar om att det var på det sättet, men jag var ju tvungen att fråga.
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Skriv svar