Konserter 2007

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
durito
VIP medlem
Inlägg: 810
Blev medlem: tor 14 jun 2007, 09:34
Ort: el mundo

Inlägg av durito »

pearl jam, Forum Köpenhamn... oslagbart.. rest my case!
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

daionsavage skrev:Säkert!'s premiärspelning på scharinska villan.

I övrigt har jag bara hört lokala skitband som är snygga men inte kan spela :evil:
Säkert är en artist som jag gillar i smyg och hatar mig själv för att jag gör det :)
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Säkert! är fasen det bästa från Västerbotten på flera år. Och då är hon ändå från Östersund...hehe.

Det är ju som en våt dröm för alla indie-älskare....låtarna är fullstoppade med 80/90 och 00-tals indiesound och små referenser...heja Henrik Oja!

Och ja: jag hatar att jag missat alla konserterna i min närhet i år, och att vi inte fick boka dem till Trästockfestivalen...
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

De tre bästa konserterna jag sett i år är (i alfabetisk ordning):

The Clientele på Debaser i Malmö
Dean and Britta på Studenterhuset i København
Low, med minst lika fantastiska Audrey som förband, på KB i Malmö

Och så måste jag nämna konserten med bl.a. Kama Aina, Tenniscoats och Maher Shalal Hash Baz i Djuphavsbadet, Västra Hamnen i Malmö. Det kanske inte var jättebra rakt igenom, men vädret var fint (det var t.o.m. solsken), och stämningen mysig. Dessutom var Maher Shalal Hash Baz precis sådär avigt charmiga som jag hade föreställt mig.

Annars har jag tyvärr missat fler bra band än jag sett i år. Får försöka bättra mig under 2008.
Skriv svar