Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Body&Soul skrev:För övrigt ff så anar du inte hur många tågförseningar i Stockholm som beror på tokdårar på spåret. Jag har själv tagit hand om en psykotisk flicka som stoppade samtlig tågtrafik på norrsidan, inklusive pendeltågen, i rusningstrafiken på morgonen. Inte ett skit läcker ut om det här eftersom man inte vill ge folk idéer, men basister är ju av naturen stabila så jag tar risken här :-)
Jodå, vet att det är en hel del.

Jag har alltid varit förbluffad över att någon väljer den metoden.
Om man nu vill avsluta sig själv måste ju så gott som samtliga andra metoder vara både bättre odds på dödlig utgång utan eget lidande, plus orsaka mindre lidande för andra.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Jag blir lika jävla bedrövad varje gång jag hör att någon stackars människospillra satt sig framför tåget. Det är SKIT av ett samhälle att inte kunna hjälpa de som mår så in i bombens dåligt att de inte ens orkar leva en dag till. Jag har någon liten insikt i psykvården och är säker på att den personal som finns jobbar häcken av sig. Men "resurserna är inte tillräckliga". Nä, det är väl ingen målgrupp som är intressant för de politiker som fördelar stålarna

Dessutom har jag bekantas bekanta som är polis och som lite då och då måste rycka ut till den aktuella sträckan med plasthandskar och säckar för att samla in rester av en människa som ligger utspridda längs flera hundra meter banvall. Det var värst de första gångerna, sade han. Ja, jag tvivlar inte.. Respekt åt de människor som gör det som måste göras, hur jävligt det än är. Jag har ofta undrat hur någon kan välja att bli polis. Själv skulle jag palla högst tolv sekunder.


"Skubbleken"?? Fiskar även ni skrubba precis som vi Skåningar (av Guds nåde)?
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Idag bjuder Beijing på varmt och klart väder. Man ser kilometervis. :)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Lex
Medlem+
Inlägg: 1388
Blev medlem: tor 22 jul 2010, 22:34
Ort: Ystad

Re: Tävling

Inlägg av Lex »

fieldflower skrev:Idag bjuder Beijing på varmt och klart väder. Man ser kilometervis. :)
Vinden har alltså vänt! :)

Misstänker att ni har lite trevligare temperatur nu än när jag var i BJ i Januari. -17 grader och 15 sekundmeter vind = real feel -34!!
Då passade vi på att besöka det däringa stora torget utan vindfång. Fy f*n vad kallt det var! :blueshock: :blueshock: :blueshock:
Maruszczyk Elwood, Rickenbacker 4003 Snow Glo, Fender Precision AM Std, Aria Pro II Primary bass
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Lex skrev:
fieldflower skrev:Idag bjuder Beijing på varmt och klart väder. Man ser kilometervis. :)
Vinden har alltså vänt! :)

Misstänker att ni har lite trevligare temperatur nu än när jag var i BJ i Januari. -17 grader och 15 sekundmeter vind = real feel -34!!
Då passade vi på att besöka det däringa stora torget utan vindfång. Fy f*n vad kallt det var! :blueshock: :blueshock: :blueshock:
Jo, jag har provat Tianmen på vintern - sagolikt råkallt ställe!
Idag är det 34 grader. Lite skönare...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:Idag bjuder Beijing på varmt och klart väder. Man ser kilometervis. :)
Är det inte lite väl långt att åka för ett gig?

:playing:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev:Idag bjuder Beijing på varmt och klart väder. Man ser kilometervis. :)
Är det inte lite väl långt att åka för ett gig?

:playing:
Om det ändå varit ett gig... :roll:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Ett gig på Tiananmen hade varit coolt, (vid lämplig temperatur, vill säga).
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:Ett gig på Tiananmen hade varit coolt, (vid lämplig temperatur, vill säga).
Onekligen. Men man ska nog inte bara ställa upp grejerna där tror jag. ..

Förresten är det fint väder i Stockholm.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:
Per skrev:Ett gig på Tiananmen hade varit coolt, (vid lämplig temperatur, vill säga).
Onekligen. Men man ska nog inte bara ställa upp grejerna där tror jag. ..
Nej, då hjälper det nog inte ens att spela Kang-Ting eller något annat traditionellt. Fast jag har faktiskt varit med om att sjunga och dansa "Marken er mejedt" i början på 90-talet utanför en kvarterskrog på ett litet torg i Beijing tillsammans med krögarens fru och hennes syster till krögarens stora förskräckelse. Allmogen hängde i fönstren och beskådade "de främmande djävlarna", men polisen kom aldrig. :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Haha, jo så länge man inte står mitt på torget gäller gatans lag i Kina.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Fast inte på hotellets växlingskontor, när jag försökte växla in min tredje sista hundradollarssedel, där Benjamin Franklin råkade ha fått en fläck på näsan.

-Solly Söl, can't change.
-Why not?
-Solly Söl, there is a stain there.
-So you mean this dollar bill is not good?
-Oh yes, it's good.
-Good, could you please make the exchange?

-Solly Söl, can't change.
-Why not?
-Solly Söl, there is a stain there.
-So you mean this dollar bill is not good?
-Oh yes, it's good.
-Good, could you please make the exchange?

etc, etc, etc...

Kineserna är ett fantastiskt trevligt folk, utom när de är skräckslagna inför överheten.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Det känns så fullständigt oorganiserat i Kina.
Trafiken ger en bra vink om det mesta - alla ska åka först och vägmarkeringar är ditritade för skojs skull, men ingen blir uppretad över att bli prejad eller instängd i köer i timtal. Och en kö till vad som helst, t.ex. gate på flygplats, funkar precis som vilken kö som heöst men åt andra hållet - alla står först.
Fantastiskt annorlunda land.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Funkar gör det ändå på något sätt. Frågan är bara om det är oorganiserad ordning eller organiserad oordning. :D
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jo, men man fattar inte hur bara...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Jag hade ett chefsjobb i ett företag med kinesisk ägare. Det var det snurrigaste jag varit med om. Ett tag trodde jag ägaren ständigt var påtänd eftersom det hände grejor utanför min kontroll som jag trodde han körde över mig med men som han förnekade kännedom om. Det visade sig vara hans fru som ville vara nån slags överordnad chef som styrde och ställde utan att ha någon som helst koll på verksamheten. Det kom mängder med material som var helt oanvändbart som hon beställde. Hon lejde personal (kineser som bara snackade kinesiska) som dök upp och försvann okontrollerat. Allt hon gjorde var nycker hon fick för sig för stunden.

Egentligen skulle hon ägna sig åt sitt egna företag som sålde väskor. I en stor lokal hade hon det största väsklagret på den här sidan Bosporen. Det måste ha varit hundratusentals väskor som inte gick att sälja, i alla fall inte på den svenska marknaden. Hon hade köpt och köpt men inte sålt.

Jag fick nog och sa upp mig när de anställde ett gäng mongoler över huvudet på mig. De talade endast mongoliska och ägaren förbjöd mig att ta reda på vad de hette....
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Haha, låter enormt snurrigt!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Här var det livat!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:Här var det livat!
Vi vilade. Jag på lagrar.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

fieldflower skrev: Vi vilade. Jag på lagrar.
Ja, sån't där står jag ju över.

Lagom grämas! Ej för lagrar löpa,
vänskap sade. Fatta snarast mod!
Självtrons dyra droppar må man köpa
i sitt eget väsens tysta bod.

:wink:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:
fieldflower skrev: Vi vilade. Jag på lagrar.
Ja, sån't där står jag ju över.

Lagom grämas! Ej för lagrar löpa,
vänskap sade. Fatta snarast mod!
Självtrons dyra droppar må man köpa
i sitt eget väsens tysta bod.

:wink:
HA!

Snickrar du den hästen Konstruktissa,
blank i manken, finpolerad, klar.
Rullas kan den nog med tåt och trissa –
intet språng den döda springarn tar.

8)

DAADD
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Dårhusmässig kärlek må du ägna
åt din längtans knappa verk ändå.

upplyser ödmjukt Eder Förtrolige :nickar:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Jag bara behöver ett par tre ord
men av en så oerhörd klang
att nya himlar och en ny jord
för bländade ögon sprang.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Snipp Snapp Snut
Så var Signes skönhet slut.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Det sköna, du bildar, är mera än stoft,
Och åldern dess anlet förnyar.
Det sköna är evigt: Med fiken håg
Vi fiska dess guldsand ur tidens våg.

Se'n känner jag ju förvisso inte Signe...
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Skriv svar