Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Klart som consommé att jag är här! :vinkar:
Var skulle jag annars vara? :shock:

Är det någon av schentlemännen som vill ha en knapp i västen? :-P

F.ö. säger jag tvärtemot Erich M. Remarque! Sådetså!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Nä, men inte ska väl ja tack!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Nu har vi ju en liten, som amrickanarna säger, issue here...

Det är bara fredag.

Åtminstone här nere i Landet Gosen (som flyter av mjölk och honung) tar vi bara upp beställningar på fredagen. Själva akten får vänta tills det blir lördag.
Vi är ju inga djur, liksom. :skogforvanad: :dumglad: :skogshuh:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem
Inlägg: 5506
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 18:00
Ort: Varberg

Re: Tävling

Inlägg av Poester »

AlbinH skrev:Nu har vi ju en liten, som amrickanarna säger, issue here...

Det är bara fredag.

Åtminstone här nere i Landet Gosen (som flyter av mjölk och honung) tar vi bara upp beställningar på fredagen. Själva akten får vänta tills det blir lördag.
Vi är ju inga djur, liksom. :skogforvanad: :dumglad: :skogshuh:
Nu förstår jag, liksom allt som oftast, inte ett skit. Äh, skit samma! Trallilalallala...


..........
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

AlbinH skrev:
F.ö. säger jag tvärtemot Erich M. Remarque! Sådetså!
Nu får du nog förtydliga lite. Innebär bulletinen, att det verkligen sker något på västfronten eller att det inte händer att dyft på östfronten heller?
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Poester skrev:Nu förstår jag, liksom allt som oftast, inte ett skit. Äh, skit samma! Trallilalallala...
..........
i den här tråden försöker vi, efter bästa förmåga, lösa alla problem. Såväl världsliga som personliga.
Är det någon som uttrycker en önskan att bli pissefull hjälper vi honom gärna med råd och, om sådana finnes, instruktioner.

Är problemen av mera civiliserad art, som tex att bli pissefull, är läget ett annat.

Men det förstår förstås alla.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IB9eVRtUics[/youtube]
Senast redigerad av AlbinH den lör 15 okt 2016, 00:29, redigerad totalt 1 gånger.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Per skrev:
AlbinH skrev:
F.ö. säger jag tvärtemot Erich M. Remarque! Sådetså!
Nu får du nog förtydliga lite. Innebär bulletinen, att det verkligen sker något på västfronten eller att det inte händer att dyft på östfronten heller?
Han har nog fått en knapp i sydvästen.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev:
Per skrev:
AlbinH skrev:
F.ö. säger jag tvärtemot Erich M. Remarque! Sådetså!
Nu får du nog förtydliga lite. Innebär bulletinen, att det verkligen sker något på västfronten eller att det inte händer att dyft på östfronten heller?
Han har nog fått en knapp i sydvästen.
I själva verket var det nog den där havartin som dök upp igen. Oanmäld.. :D På Ostfronten händer alltså inte ett dyft, där heller...

@Per
Ingen vill mer än jag att västfronten skulle stormas i en offensiv värdig en rese! Det enda som eventuellt har hänt är att något blåst sönder på något av grannhusen. Det har blåst riktigt jävligt i kväll och något stort larmar till då och då ungefär som när en lastbil tappar en container. Det syns dock inte till några fordon från Räddningstjänsten så vi får väl se i morgon vad som timat.

Tjo förresten. Jag har köpt en bit gruyére och en trekant kvibille special. Beställning effektuerad. Själva akten får ske lördag kväll. Lite uppmjukning med lämplig alkohol först, som vanligt.

Life is fab!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Här har vi avnjutit en väl lagrad Appenzeller. PrOst på dig.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev:Här har vi avnjutit en väl lagrad Appenzeller. PrOst på dig.
Efter en bit appenzell och en jungfru med calvados blir jag alltid lite Ostadig...

Appenzeller käse ist feinfeine grejor! Putäll på er, epikuréer! :tummenupp:

..und eine Gute Nacht!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Ikväll är det party. Födelsedagsparty.
Ett sånt där party dit man ombeds ta med låtpärmar, gitarrer, munspel, bas, cajon, och vad annat jag kan komma på.
Ska bli kul!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:Ikväll är det party. Födelsedagsparty.
Ett sånt där party dit man ombeds ta med låtpärmar, gitarrer, munspel, bas, cajon, och vad annat jag kan komma på.
Ska bli kul!
ÅÅhhh vad kul!!!

Får jag komma??


:fullband:

För övrigt borde vi bilda ett PrataBas-kommando som kunde dra runt i miljön och spela topp lite här och där.
Vi kunde kalla det för "Rutgers Vänner" eller nåt.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev:Ikväll är det party. Födelsedagsparty.
Ett sånt där party dit man ombeds ta med låtpärmar, gitarrer, munspel, bas, cajon, och vad annat jag kan komma på.
Ska bli kul!
ÅÅhhh vad kul!!!

Får jag komma??


:fullband:

För övrigt borde vi bilda ett PrataBas-kommando som kunde dra runt i miljön och spela topp lite här och där.
Vi kunde kalla det för "Rutgers Vänner" eller nåt.
Jag kan fråga...;)

"Kravallbasism"
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

AlbinH skrev:
För övrigt borde vi bilda ett PrataBas-kommando som kunde dra runt i miljön och spela topp lite här och där.
Vi kunde kalla det för "Rutgers Vänner" eller nåt.
Du menar något i stil med forna tiders akademikers "Turkiska marschorkestrar" eller mera kultiverat? :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Full Rulle...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: Du menar något i stil med forna tiders akademikers "Turkiska marschorkestrar" eller mera kultiverat? :lol:
Asselutt! Jag är helt för det kulltiverade!

För övrigt tror jag att jag skall byta nick till "Alvin Gatecrusher"! Låter det inte mig så säg!

Turkiska Marschorkestrar är relativt okända för mig.
Dock icke "Cola Turka" en cola-variant jag förvärvat i en s.k. invandrad affär.
Rätt OK faktiskt. Cola Turkan alltså. På min feja-sida finns t.o.m. en bild av brygden.


Bild

Nämen?? Var kom den ifrån?? :shock:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

AlbinH skrev:
Turkiska Marschorkestrar är relativt okända för mig.
Turkiska marschorkestrar kallade sig studenter ett par sekler tillbaka, när de gick skrålande genom staden bankande på diverse kastruller och grytor samt sammanslående grytlock parodiskt efterliknande de (riktiga) turkiska janitscharorkestrar, som stod förebild för moderna, europeiska militärorkestrar, vilka tidigare på sin höjd bestått av några trumlare och pipare.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

D´herrer maa undskylde, men jag var tvungen till ett lille avbrud enär Irish Coffee-tarmen ondgjorde sig högljutt över bristen på nyss nämnda njutningsmedel.
Nu är den både fabricerad och konsumerad och den röda tråden kan ånyo tas upp.

Njaa, kanske inte som studentikosa studenter. Även om punkaren i mig nickar energiskt till ditt förslag.

Jag föreställer mig snarare Paddington Station där plötsligt en blond och blåögd son av Skåne drar upp en gitarr och börjar spela. Från tidningskiosken nere vid rulltrappan lösgör sig en gänglig mansperson, bärande på en ackebas. Så snart han nått fram till gitarristen början han fylla ut musiken med vackra bastoner. Som om detta inte vore nog drar en i publiken plötsligt fram en kazoo och faller in i melodin. Två andra betraktare som hittills stått och hållit i var sin resväska sätter sig raskt på golvet och börjar dunka på resväskorna samtidigt som de utstöter Oscar Peterson-liknande stönande ljud mitt i den samlade ljudbilden.
En snorig pojke i nioårsåldern ur åskådarskaran råkar just då tappa sitt medförda kastrullock vilket rullar skramlande runt på golvet och får hans grymme fader (styvfader?) att ge gossen en rungande örfil. Detta gör givetvis ont och den snorige gossen gastar i högan sky, märkligt nog på exakt rätt ställe i harmonierna.

Ungefär så hade jag tänkt mig det. :nickar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Varför medför en gosse i nioårsåldern ett kastrullock?

"Undrande"
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:Varför medför en gosse i nioårsåldern ett kastrullock?

"Undrande"
Jag kunde ge mig den på att du skulle fråga! :forvanad:

Hur i hondann skall jag veta det? Snoriga gossebarn kan ju fatta tycke för det mest aparta föremål. Själv minns jag min s.k. uppväxt i Stehags församling, på senare delen av artonhundratalet, att jag var irrationellt intresserad av tomma hagelpatroner som jag hittade på fält och i skog. Länge trodde jag att de enda som fanns var Gyttorp Röda. Döm om min förtjusning när jag en vacker höstdag hittade en grön Gyttorp!

Jag väntar till ett annat solemnt tillfälle att beskriva vad jag kände när en tom Rottweilpatron låg och glittrade i plogfåran såsom det vor Excalibur!

Kastrullock! *fnys*
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Puh...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Jag är ledsen, om jag spräcker några illusioner,
men om det var tomma, uppenbarligen begagnade, patroner,
som låg och glittrade i vårt natur,
var det nog inga Excalibur
utan snarare högst ordinära brukspatroner.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Att vara bakis har extremt lågt nöjesvärde.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem
Inlägg: 5506
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 18:00
Ort: Varberg

Re: Tävling

Inlägg av Poester »

fieldflower skrev:Att vara bakis har extremt lågt nöjesvärde.
Men kan man vara säker på att alla i ens närhet ser det likadant som man själv ser det? Skadeglädjen är ju den enda sanna glädjen sägs det!


..........
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:Att vara bakis har extremt lågt nöjesvärde.
Men då har du ju i alla fall haft någon glädje av det. Det är mera trist att bara bli sjuk i största allmänhet.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Skriv svar