Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Shit! Idag har jag tur! Jag hann inte mer än öppna datorn, så vann jag en Samsung Galaxy S9. Eller vann och vann, man skulle visst pröjsa in 29 spänn för att vara med i utlottningen.
Sedan vann jag en iPhone X. Eller vann och vann, man skulle visst pröjsa in 15 spänn för att vara med i utlottningen.
Oavsett vilket var man en vinnare, eftersom man i båda fallen fick en provprenumeration på något, som man sedan fick betala 5- respektive 800 kr/månad för, såvida man inte sa upp abonnemanget inom tre dagar.
Ibland har man tur!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Body&Soul skrev:Relationer FF, relationer....
Mjo, men jag kan bygga relationerna i Excel genom formler.
Och så lite roliga macron så andra kan hålla sig i fållan då de använder grejerna...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

fieldflower skrev:
Body&Soul skrev:Relationer FF, relationer....
Mjo, men jag kan bygga relationerna i Excel genom formler.
Och så lite roliga macron så andra kan hålla sig i fållan då de använder grejerna...
Jaja... det påminner mig om att jag är svårt imponerad av en del kvinnor som förmår att tänka krokigt. Som att en cocacola-öppnare fungerar utmärkt att skruva ihop bord med (13:s nyckel). Därför är det väl självklart att en duktig karl kan spika med stekpannan och steka ägg på hammaren.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Body&Soul skrev:
fieldflower skrev:
Body&Soul skrev:Relationer FF, relationer....
Mjo, men jag kan bygga relationerna i Excel genom formler.
Och så lite roliga macron så andra kan hålla sig i fållan då de använder grejerna...
Jaja... det påminner mig om att jag är svårt imponerad av en del kvinnor som förmår att tänka krokigt. Som att en cocacola-öppnare fungerar utmärkt att skruva ihop bord med (13:s nyckel). Därför är det väl självklart att en duktig karl kan spika med stekpannan och steka ägg på hammaren.
Access är overkill för det mesta Excel är bra på.
Men Excel kan sträcka sig en bra bit in det Access är bäst på.
Så är man tillräckligt slängd i Excel blir det inte tillräckligt jobbigt att man måste sätta sig in i Access.

Som sagt tycker jag det är synd - jag hade gärna skaffat mig anledning att bli bra i Access...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Medan ni rört er i de digitala sfärerna, har jag premiärklippt gräsmattan. Det börjar faktiskt arta sig med det här året också.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Vi var om sommarstugan förra helgen.
Det var fortfarande några dm snö på uppfarten.
Gräsklipparen får vänta lite... :roll:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev: Jaja... det påminner mig om att jag är svårt imponerad av en del kvinnor som förmår att tänka krokigt. Som att en cocacola-öppnare fungerar utmärkt att skruva ihop bord med (13:s nyckel). Därför är det väl självklart att en duktig karl kan spika med stekpannan och steka ägg på hammaren.
FAN Anagga! PrataBas behöver verkligen en Gilla-knapp! Talkbass har. TDPRI har! Vi vill också ha!

SEMBORG!!! var är du?? :louder: :louder: :louder:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Kikar på Woodstock skiva 2 - en jädrans massa bra inspelningar som inte hamnade på ursprungsfilmen!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Accessa mig hit. Påverpojnta mig dit. Exella mig baklänges!

JAG är mer och mer en Epihone-kille! Jag har fyra och gillar dem alla.
Det är liksom Gibson fast med en spark i aschlet åt Gibson (som jag inte gillar).
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

I'm complicated...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Äsch, spela inte svår!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:Äsch, spela inte svår!
Perfekta sextondelar är obeskrivligt löjligt svårt! :nickar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Menar du, att ff numera är en perfekt sextondel? ? ? :shock: :shock: :shock:

ff! SLUTA MED DIETEN! DU KOMMER ATT FÖRSVINNA!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Nänä, plenty of me to go around.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Puh! Jag blev nästan orolig där.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Tricket är väl att dieta och träna, så man varken försvinner eller tvärt om...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Diet är livsfarligt. Bara att hoppa över ett mål kan vara inkörsporten till ett plågsamt liv som slutar med död och intighet. Jag känner till människor som snabbt torskat på diet och som inte kommer ur det.

Oj.. Nu blev det allvar och på riktigt, det var liksom inte meningen när jag började skriva.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Nja, så farligt är det inte.
Att låta bli godis, läsk, chips, öl, etc har INGEN dött av.
Steget därfrån till att sluta äta är enormt (för en vuxen och stabil människa).
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Oj, jag måste levt nära döden. Tills nyligen brukade jag hoppa över frukost och lunch 2 - 3 dagar i veckan. Det funkade alldeles utmärkt (med en massa vatten) för att undgå att samla på sig några kilon per termin.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Typ vad jag gör också. Ägg till frukost på träningsdagar, och proteinshake till lunch.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Jag hatar, när två enkla grejor blir komplicerade ihop. Bas + kör på refrängen på Don't you want me. Rytmerna krockar. :twisted:

Fast egentligen hatar jag nog bara att bli överrumplad av det. Utmaningar är ju faktiskt roliga och sätter man sig ner en stund funkar det som regel.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:Jag hatar, när två enkla grejor blir komplicerade ihop. Bas + kör på refrängen på Don't you want me. Rytmerna krockar. :twisted:
.
Lustigt att ännu ingen svarat?

Det här är nämligen ett område där jag inte tvekar att kalla mig Expert. Ur vilken enkel 4/4-låt som helst kan jag på ett endaste ögonblick - kvickare än Snabba Willes skugga - brodera ut den i så många fristående rytmer att till och med Carlos Santanas rytmsektion skulle tystna i häpen beundran! Och detta på gehör minsann! Jag gissar att jag är en s.k. naturbegåvning.

Jag äger några s.k. trummaskiner varav ZOOM Streetbox SB-246 är den roligaste. Dock faller den, ja även de andra, på att de saknar förmåga att förändra, förflytta och modifiera den rytm den är inställd på. Apropå ångbåt! Vad är en kaossilator?
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Tror jag skrev ett svar, men det blev väl aldrig postat.
Jag kämpar numera med att försöka få ihop vänsterbas med högerriff på orgeln. Jädrar va svårt!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Det där med simultankapacitet är skojigt.

När det funkar. :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

AlbinH skrev: Jag äger några s.k. trummaskiner varav ZOOM Streetbox SB-246 är den roligaste. Dock faller den, ja även de andra, på att de saknar förmåga att förändra, förflytta och modifiera den rytm den är inställd på. Apropå ångbåt! Vad är en kaossilator?
Det där är ju precis det du uttrycker. En slags orkestral science fiction som tilldrar sig i percussionsektionen med Albin Easternegger i huvudrollen. Visst har dom släppt KAOSsiLATor 7/3 nu?
Skriv svar