Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: De borde införa den obligatoriska blockflöjten igen.
På den tiden var det minsann inget nöje att börja lära sig spela musik!
När den illustra dagen kommer då du hedrar PB-Skåneträffen med din närvaro skall jag därstädes rituellt bränna min blockflöjt! :nickar:

Lik en medeltida flagellant har detta gissel följt mig från tredje klass (?) ända hit. Ett Djävulens påfund! :twisted:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2004
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Blockflöjt? Vi fick börja med rytminstrument först en termin i småskolan. På kvällstid. Jag gav upp tidigt. Det var liksom inget kul att gå två kilometer, enkel väg, i kolmörker på kvällen för att vifta med en kastanjett. De som stod ut en termin fick börja med blockflöjt. Från femte klass är jag den ende som intresserat mig för musik..
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2004
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Min ogifta hustru trakterade gnällspik i paradorkestern. Klarinett alltså. Men en dag när jag kom hem möttes jag av märkliga ljud.
- Spelar du klarinett och dragspel samtidigt? Frågade jag.
- Nä.. det har fastnat en kyckling i dammsugaren..
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev: Från femte klass är jag den ende som intresserat mig för musik..
I can see that... :D Jag har sen tidigare sorterat in dig i facket märkt "tough shit! " :D :D :D
Body&Soul skrev: Min ogifta hustru trakterade gnällspik i paradorkestern. Klarinett alltså. Men en dag när jag kom hem möttes jag av märkliga ljud.
- Spelar du klarinett och dragspel samtidigt? Frågade jag.
- Nä.. det har fastnat en kyckling i dammsugaren..
Stackars lille Pip!
Jag förlöste en sån liten rackare i våras. Skalet var spräckt och ur ett litet hål tittade en näbb ut. Jag skulle bara flytta på äggskalsbostaden när den föll isär i min hand och där låg ett blött och rufsigt litet skrälle...
Snorgulligt!! :vinkar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jag har provat dragspel och munspel samtidigt. Låter riktigt illa då man inte är bra på någondera.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Bra! Då vet du ju hur det känns att spela ostämd säckpipa - bara att börja fixa till allting steg för steg.

F ö menade jag "utom räckhåll" IRL. Att jag kan umgås med din hustru på nätet vet jag. :wink:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:Bra! Då vet du ju hur det känns att spela ostämd säckpipa - bara att börja fixa till allting steg för steg.

F ö menade jag "utom räckhåll" IRL. Att jag kan umgås med din hustru på nätet vet jag. :wink:
Ett av alla mina (vid det här laget övermaga många) projekt är att försöka få ordning på dragspelet.
Med devisen "hur svårt kan det vara" borde de gå att få trilskande tangenter att funka.
Får se om man törs ge sig på något surnade toner också.

En vacker dag tar jag tag i det...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:
En vacker dag tar jag tag i det...
Det bör väl vara steg ett, i synnerhet när det gäller dragspel? :tummenupp:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Har ju lite lapsteel, 3-strängade och annat på listan också, plus en trasbas som vill bli fin. Många projekt blir det...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:Har ju lite lapsteel, 3-strängade och annat på listan också, plus en trasbas som vill bli fin. Många projekt blir det...
Det där låter bekant på nå't sätt... :roll: :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:
fieldflower skrev:Har ju lite lapsteel, 3-strängade och annat på listan också, plus en trasbas som vill bli fin. Många projekt blir det...
Det där låter bekant på nå't sätt... :roll: :lol:
"Planering är halva nöjet".
Innebär att om man planerar JÄTTEmånga grejer har man haft väldigt kul.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Speciellt roligt är det att planera grejor, som är svåra, tidskrävande och jättejobbiga att utföra. Allt går så lekande lätt, medan man bara tänker på hur man ska göra och ser det lysande resultatet framför sig. Man blir inte ens svettig.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:Speciellt roligt är det att planera grejor, som är svåra, tidskrävande och jättejobbiga att utföra. Allt går så lekande lätt, medan man bara tänker på hur man ska göra och ser det lysande resultatet framför sig. Man blir inte ens svettig.
Förrän man räknar efter exakt hur många såna projekt man "snart" ska börja med...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

... och vad det kommer att kosta i pengar och/eller arbete...
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

... så en del grejer är helt enkelt bäst kvar i planeringsstadiet.
Och där känner jag att jag har en nisch...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Och det absolut bästa är ju, att så länge man inte påbörjar något, kan man ju ägna sig åt recycling och förfina idéerna varje gång. Miljövänligt också! :nickar:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jo, och det blir ju bättre för varje tankevända.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

...och billigare i förhållande till upplevelsen, om man ser det så...

Fan, här snackar de om den virtuella världen - den hade vi ju redan! Utan maskiner! GRATIS!!!

Fantasilösa, sinnesslöa jävlar, som har hittat på Internet. :roll:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2004
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Jag träffade många virtuella människor som var off line när jag jobbade på akutpsyk. Numer sitter de t.o.m. i riksdagen. Men fortfarande off line. Kan ingen slänga åt dem en lina? Eller har de fått en lina för mycket? Många frågor blir det.

Men middan var fin, och Bourgognen, och Riojan, och Cointreaun, och groggarna.. Nu är det söndag. Amen.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

:D :D :D

Nu känner jag mig omkörd!

Gratis???

Menar du att att allt man vill ha redan finns för nedladdning??
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Den första riktiga söndagen på många veckor.
En sån där riktig söndag då det finns en riktig måndag efteråt.
Nog för att det ska bli lite skönt med rutiner igen, men jag vet inte jag...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

AlbinH skrev::D :D :D

Nu känner jag mig omkörd!

Gratis???

Menar du att att allt man vill ha redan finns för nedladdning??
Antingen kommer det via yttre visuella, auditiva eller andra stimuli eller så genererar det sig själv. Det är aldrig fel - åtminstone inte så länge man undviker överföring till IRL - och alltid intressant, tycker i alla fall jag. Gratis och utan reklam.

F ö borde man aldrig jobba dagen efter en fridag.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:F ö borde man aldrig jobba dagen efter en fridag.
Japp! New rule!!!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Gräset är klippt och nu kom en regnskvätt. Då blir det en stunds Fotlös istället för att göra något "nyttigt".
"Sannerligen, lever vi inte i den bästa av världar?"
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25745
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Trött
Medlem i PB50+
Skriv svar