Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2004
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Javisst, bromsoljan fräter upp bromsarna...

Skämt åsido, jag besväras ibland av bromsar när jag kampar i obygden. De små trekantiga är mest irriterande som flugor, ta på en mörk keps så brukar de sätta sig där och gör ingen skada.

De avlånga regnbromsarna är värre, lömska jävlar som ofta smyger sig på bakifrån och går ibland i flock.

Värst är hästbromsarna. Ser ut som en stor fluga på anabola stereoider. Flyger som jaktplan, snabba men också fega och ger sig av direkt om man kommer på dem. Tar en sväng och dyker upp igen efter en stund.

När jag sitter och pustar med ett järn eller så brukar jag ha en blomspruta till hands. Inställd på långskott. Jäkligt effektivt och man blir snabbt en jävel på att skjuta från höften.

Vill du vara mer avancerad föreslår jag Zen-metoden som övar upp maximalt medvetande, reaktion och motorik. Du sätter dig helt enkelt i stillhet utrustad med ett par ätpinnar. När du obehindrat fångar en fluga eller en broms i luften med ätpinnarna är du Sensei.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jodå, jag tror vi har alla sorter.
Som värst är de som fulla Kamikaze som bara styr på måfå och sätter sig där de landar, i hundratal.
Och slår man inte hårt nog flyger de en halvmeter och sätter sig igen.
Helt vansinnigt irriterande!

Mörka kläder funkar dock fint, så man hinner slå dem.
Funderar på att bygga en bromsfälla. Typ härma en ko med fångstbrunnar på magen.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Om man istället slår bromsoljan i blomstersprutan, borde inte det bromsa bromsens flygförmåga? :evil:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Annars kanske Bromvatten vore något..?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Är ni säkra på att det är bromsar? Har ni bromsbelägg för det?
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Brombelägg..? Eller var det asbest?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: Mörka kläder funkar dock fint, så man hinner slå dem.
.
Kan man kalla ff för Myggjagare? :?:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Myggjagare, bromsnitare, fästingplockare, namnen äro legio.

Idag beställde hustrun en Yamaha THR10C till mig.
Det tycker jag var bra gjort av henne. :D
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Du är en lycklig man med en god hustru!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Mycket. Och mycket.
Nu blire gura- och basövande i stugan. :nickar:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Basövande var ordet, sa Bull.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:Myggjagare, bromsnitare, fästingplockare, namnen äro legio.

Idag beställde hustrun en Yamaha THR10C till mig.
Det tycker jag var bra gjort av henne. :D
Skitbra liten transistorradio! T.o.m. baskanalen är bra. Men du kommer att reta dig blå i fejset på den sakramentskade idiotin att ha ett mörkgrått hölje och mellangrå text till knappar och vred. På on/off-brytaren på min hänger därför en sån däringa liten nyckelringsficklampa..
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jo, jag har provat en i butik och den lät ju klart över förväntan.
Tror inte färgen blir ett stort problem - skruvar väl på måfå och slutljud som vanligt..;)

Känns som den ultimata prylen...
Spela gura eller bas var som helst, hemmaöva till musik med/utan lurar, ta med som loge-stärkare till gigen, använda som ljudkort i soffhörnet.
Hade den haft en DI och bluetooth så hade den varit ultimat, men man kan väl inte få allt.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: Hade den haft en DI och bluetooth så hade den varit ultimat, men man kan väl inte få allt.
Ja det är en fantastisk liten mojäng. Bara det att tonkontrollerna fungerar som på resp. förstärkarsimulering tycker jag är oerhört ball! Yamaha påstår ju också att man inte simulerar ljudet från förstärkare X, utan istället själva de elektroniska kretslösningarna. Motstånd x ohm dit, kondensator y farad dit. Jag är himla impad.
Dessutom, de som dissar har inte själva testat längre än typ 10 minuter.m :roll:

Jag har f.ö. också fått min som present. Aldrig i Turkmenistan jag hade betalat 3000 spänn för en "sovrumsförstärkare". Men det är den faktiskt värd IMHO. :tummenupp:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev: Hade den haft en DI och bluetooth så hade den varit ultimat, men man kan väl inte få allt.
Ja det är en fantastisk liten mojäng. Bara det att tonkontrollerna fungerar som på resp. förstärkarsimulering tycker jag är oerhört ball! Yamaha påstår ju också att man inte simulerar ljudet från förstärkare X, utan istället själva de elektroniska kretslösningarna. Motstånd x ohm dit, kondensator y farad dit. Jag är himla impad.
Dessutom, de som dissar har inte själva testat längre än typ 10 minuter.m :roll:

Jag har f.ö. också fått min som present. Aldrig i Turkmenistan jag hade betalat 3000 spänn för en "sovrumsförstärkare". Men det är den faktiskt värd IMHO. :tummenupp:
She beat me to it.
Jag hade definitivt köpt den annars.

Ingen el i sommarstugan, men med den här kan jag ju spela till backing tracks i telefonen, eller rent av spela in på macbooken så långt batterierna räcker.
Och så himla kul det ska bli på nästa gig då loge-liret faktiskt kommer höras...
Vattnas i munnen!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Hå hå, ja ja.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Då det, då det...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Tjolahopp! Det fanns en biljett kvar till ZZ Top i Hbg.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Sedärja.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Ja, det var trevligt! Igår fanns det inga kvar, men idag fanns det. Skumt - men trevligt!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Lex
Medlem+
Inlägg: 1388
Blev medlem: tor 22 jul 2010, 22:34
Ort: Ystad

Re: Tävling

Inlägg av Lex »

Per skrev:Ja, det var trevligt! Igår fanns det inga kvar, men idag fanns det. Skumt - men trevligt!
Inte alls konstigt med tanke på att de släppte fler biljetter idag 8)
Maruszczyk Elwood, Rickenbacker 4003 Snow Glo, Fender Precision AM Std, Aria Pro II Primary bass
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:Tjolahopp! Det fanns en biljett kvar till ZZ Top i Hbg.
Köpte du den? För i så fall finns det inga biljetter kvar till ZZ Top i HBG.

Ville bara påpeka det.

:paper:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Hörrni, vet ni...
Jag är himla nära er just nu... :cool:
(Om ni inte är i 08 och semestrar förstås...:lol: )
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:Hörrni, vet ni...
Jag är himla nära er just nu... :cool:
(Om ni inte är i 08 och semestrar förstås...:lol: )
Har du...... EMIGRERAT??? :shock: :shock: :shock:

I så fall är du välkommen till Landet Gosen, som dryper av mjölk och honung!
:fullband: :sing: :playing: :trumpet:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Nja, tidsbegränsad exil tror jag beskriver situationen bäst.
Åker hemåt på fredag och morgondagen är rätt fulltecknad så besök blir nog svårt. Inte omöjligt att det blir Österlen nästa år också, och då får vi väl styra ihop nåt...
Medlem i PB50+
Skriv svar