Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:
AlbinH skrev:
fieldflower skrev:Det heter fortfarande P-bas! FÖRIHELVETE!!!
SVÄR INTE SÅ FÖRBANNAT PÅGAJÄVEL!!

FÖR DÅ FÅR DU INGEN SUP TI MADEN!

För övrigt anser jag att alla P-basar borde förstöras!

Acta fabula est, plaudite! :clappy: :clappy:
Men FAN va JÄVLA förlåt då FÖRIHELVETE!
SKITPÅREJ men jag har min SATANS egen HELVETES JÄVLA spritJÄVEL. JÄVLA!

P-basar är bra grejer, har jag insett på senare dar...
Liiite sugen på att klämma på den nya. En hel vecka kvar... :cry:
Sa jag att jag älssskar den här tråden!!! :nickar: :vinkar: :tummenupp: :lol: :lol: :lol:

...också!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Nu sade du det.
Jo, PB är rätt kul fortfarande efter 10 år. :D
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2004
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Nu ska jag nästan hem till dig ff. Kvartar inatt i Alsike och i morgon ska jag gifta bort min dotter i Stockholm.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Body&Soul skrev:Nu ska jag nästan hem till dig ff. Kvartar inatt i Alsike och i morgon ska jag gifta bort min dotter i Stockholm.
Sedärja! Välkommen till trasslet!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2004
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Hon gifter sig borgerligt med en otroligt trevlig och begåvad indisk kille. Hans familj har rest hit från Indien och jag tar ut bröllopssällskapet på en åktur runt skärgården. Nacka-Värmdö-Vaxholm-Hägernäs-och inåt stan till krog för bröllopsmiddag.

Hittat en perfekt buss för ändamålet som borde få indierna att känna sig hemma :-) Ta en titt på länken, bläddra ner lite för bilder..... I morrn blir det flower-power :-) https://www.rattbuss.se/bildervideo
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev:Hon gifter sig borgerligt med en otroligt trevlig och begåvad indisk kille. Hans familj har rest hit från Indien och jag tar ut bröllopssällskapet på en åktur runt skärgården. Nacka-Värmdö-Vaxholm-Hägernäs-och inåt stan till krog för bröllopsmiddag.

Hittat en perfekt buss för ändamålet som borde få indierna att känna sig hemma :-) Ta en titt på länken, bläddra ner lite för bilder..... I morrn blir det flower-power :-) https://www.rattbuss.se/bildervideo
Det är absolut rätt buss!! Särskilt bilderna med den "rökiga" interiören gillade jag! :nickar: :lol:

Gratulerar till familjefesten! Må de unga tu leva lyckliga i alla sina dagar!

:fullband: :fullband:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Grattis, B&S! Snyggt jobbat med busstur/bussfynd.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Riktigt roliga bussar! Bussparty liksom.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Och nu väntar alla spänt, B&S: Blev det succé?
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

De sitter fortfarande i bussgaraget i Nacka och väntar på att få bli utsläppta... ;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

"Nacka" har jag alltid tyckt låter obehagligt. Särskilt som det är en del av huvudstaden.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2004
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Någon ska Nackas här!
Det blev en succé och t.o.m. bussuthyraren var nöjd med turen över Värmdö-Vaxholm-Hägernäs och tillbaka. Alldeles lagon, mycket vatten för turisterna inkl. två vägfärjor osv. I bussen vlev det först brudskål med bubbel vid avfärd och sedan bröllopstårta vid stopp i Vaxholm. Noterade att bakom tårtan som placerades på den lilla bardisken i bussen satt en skylt "Plats för barnvagn". Pappa Singh förklarade att de kände sig mycket bekväma med transporten då den starkt påminde dem om deras egna bussar :-)

Men, början blev inte kul. Bröllopet var avtalat till 14,00. När vi anlände en halvtimme före fann vi att indierna i sina tunna kläder stått och frusit utan för Nacka kommunhus en halvtimme. Det var ju söndag och stängt. Först tio i två kom en åldrig silverhårig tomte med hästsvans och undrade om det var honom vi väntade på. Det var vigselförrättaren. Helt oförstående över att vi gärna ville komma inomhus en stund före bröllopet.

Sen lyckades han inte låsa upp med sin magnetbricka och kod. Konstigt tyckte han, förra veckan fungerade det, men gången innan kom jag inte in. Kan du inte ringa någon kollega eller annan som kan öppna. Nej, sa han. Det ska vara vaktbolaget då men det tar minst en timme för dem att komma hit. Men jag har alla papper med mig så vi kan hålla vigsel utomhus, tyckte han.

Det var som sagt snålblåst... Jag ringde upp bussen som skulle anlända först efter bröllopsceremonin och bad honom gasa på lite för vi var i behov av en lokal. Joodå, det skulle ordna sig. Men i samma ögonblick anlände några andra som skulle in i kommunhuset och som hade fungerande kod och bricka så vi kom in.

Ceremonin blev också bitvis kvaddad. Man kan välja på en kort och en lång version och bröllopsparet hade valt den längre ceremonin på engelska. Men tomten körde kortversionen och innan vi riktigt hann med så var allt över. Indierna måste ha undrat...

Nå, sen blev det bra med bussresa och senare middag. Alla var nöjda och glada och med alla ingredienser blev det faktiskt ett minnesvärt bröllop. Faktiskt det konstigaste jag varit med om.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev:
Ceremonin blev också bitvis kvaddad. Man kan välja på en kort och en lång version och bröllopsparet hade valt den längre ceremonin på engelska. Men tomten körde kortversionen och innan vi riktigt hann med så var allt över. Indierna måste ha undrat...

Nå, sen blev det bra med bussresa och senare middag. Alla var nöjda och glada och med alla ingredienser blev det faktiskt ett minnesvärt bröllop. Faktiskt det konstigaste jag varit med om.
Glad att ungdomarna inte längre behöver frestas av ett liv i synd! :fullband:

Jag har också varit föremål för en s.k. borgerlig vigsel. Hon som jag gifte mig med tyckte att då det var samma avgift för både kort och lång variant, vore det dumt att inte välja den längre.

Så kort som den långa visade sig vara har jag alltid undrat över vad man lyckats skala bort i den kortare. :hmm:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
Body&Soul skrev:
Ceremonin blev också bitvis kvaddad. Man kan välja på en kort och en lång version och bröllopsparet hade valt den längre ceremonin på engelska. Men tomten körde kortversionen och innan vi riktigt hann med så var allt över. Indierna måste ha undrat...

Nå, sen blev det bra med bussresa och senare middag. Alla var nöjda och glada och med alla ingredienser blev det faktiskt ett minnesvärt bröllop. Faktiskt det konstigaste jag varit med om.
Glad att ungdomarna inte längre behöver frestas av ett liv i synd! :fullband:

Jag har också varit föremål för en s.k. borgerlig vigsel. Hon som jag gifte mig med tyckte att då det var samma avgift för både kort och lång variant, vore det dumt att inte välja den längre.

Så kort som den långa visade sig vara har jag alltid undrat över vad man lyckats skala bort i den kortare. :hmm:
Jo, alltså, den långa ceremonin har väl alltid toppat 2 minuter.
Man kan fylla ut den med blommor och skålar, men ceremonin som sådan är absolut inte lång.
Man väljer inte den korta pga tidsbrist...:roll:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av gthyni »

Gifte mig i Stockholms stadshus, löpande band där. 4 minuter per par inkl formaliteter och 1 minut för parbyte.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Vi gifte oss i kommunhuset. Var väl också 2-4 minuter ceremoni, men de bjöd på lite bubbel och blommor också. Helt ok.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

gthyni skrev:Gifte mig i Stockholms stadshus, löpande band där. 4 minuter per par inkl formaliteter och 1 minut för partnerbyte.
Jag läste fel... :oops:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:
gthyni skrev:Gifte mig i Stockholms stadshus, löpande band där. 4 minuter per par inkl formaliteter och 1 minut för partnerbyte.
Jag läste fel... :oops:
"Snusk finns i betraktarens öga." :nickar:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

I det här fallet tror jag det satt bakom. :twisted: :wink:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:I det här fallet tror jag det satt bakom. :twisted: :wink:
Men klia då...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2004
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Citerar Frank Zappa från "We´re only in it for the money":

"What's the ugliest part of your body?
What's the ugliest part of your body?
Some say your nose, some say your toes.
I think it's YOUR MIND, your mind
I think it's your mind, woo woo"
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Å andra sidan är verbalakrobatik roligare än snusk.
Dessutom har jag svart bälte i feltolkning.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Sex slaskiga slasklaxar i en slasklaxask.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2004
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Sladdsax?
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Body&Soul skrev:Sladdsax?
Du får nog öva lite mer...;)

Annars är den här en utmaning:
Three switched witches watch three Swatch watch switches. Which switched witch watch which Swatch watch switch?

( Inte alls lika svår på svenska: Tre könsopererade häxor tittar på tre Swatchklockknappar. Vilken könsopererad häxa tittar på vilken Swatchklockknapp. :roll: )
Medlem i PB50+
Skriv svar