Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Mr Spock skrev:
fieldflower skrev:"Semester"
Vilket vackert ord.
3 veckor kvar här.
Tyvärr är det så jävla mycket på jobbet, att man tvingas låta bli att räkna dagarna...OM det skulle bli så att man måste skjuta på ledigheten...
Jo, det är samma här. Lite hälsovarning på tempot just nu.
Men jag tror inte det blir så himla mycket bättre om jag jobbar en vecka till - det får ringa lite under semestern istället.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

AlbinH skrev:
Tänk bara på mig! Nu måste jag dra till Fjärran Land för att handla fulgin. Rabarber har jag i frysen. :nickar:
Till Fjärran land vill jag fara,
där bor allra fulaste gin.
Bortom bron och djupa tunneln
jag glider i Bottle Shop in.

(Gammalt skånskt kväde)


Fast Finsbury brukar de nog ha billigare på Brugsen (liksom Svendborg Gylden)
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Klippt gräs.
Känns skönt.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4020
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:
AlbinH skrev:
Tänk bara på mig! Nu måste jag dra till Fjärran Land för att handla fulgin. Rabarber har jag i frysen. :nickar:
Till Fjärran land vill jag fara,
där bor allra fulaste gin.
Bortom bron och djupa tunneln
jag glider i Bottle Shop in.

(Gammalt skånskt kväde)


Fast Finsbury brukar de nog ha billigare på Brugsen (liksom Svendborg Gylden)
Body&Soul skrev:Varför ska du till fjärran land Albin, eller räknar du Norrland dit? :-)
Naa saa for Pokker!!!

Jag trodde att jag skulle behöva skata ända zu Der Pruttgarten!
Å så visade det sig att det räckte med tre minuter från Bron!
Dessutom ligger en tur fra Helsingborg til Helsingør in my future. (En Ford har jag redan :retar: )

Svendborg Gylden har jag aldrig tidigare hört talas om. Menar du (troligen) att jag har brister (HÅL) i min utbildning?

Jag upphör aldrig att båd´ förvånas och glädjas åt att du håller vår Skånelandska visskatt levande! Själv kan jag bara den om "Skitta Picka" i Malmö. Men min Far lovade att slita av mina öron om jag sjöng den bara en endaste gång till. Och öronen behöver jag ju. Annars skulle mina glasögon ramla av.

Body&Soul: "räknar Norrland dit" - betyder det att du har ett eget förråd därstädes med Finsbury och rabarbensapf?
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Klart det finns rabarber men Finsbury är okänt här i självhushållningens land.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jag fick vin idag också.
Våga vägra inse att det fanimig är måndag imorrn.
(Jag behöver en facepalm smiley!)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Body&Soul skrev:Klart det finns rabarber men Finsbury är okänt här i självhushållningens land.
Finsbury är ungefär som god självhushållning med en bra essens.

@Albin: Extrabladets stora snapsetest (6 stjärnor möjliga)

"Svendborg Gylden. 4 stjerner.

Duft af kommen og i stilen typisk akvavit med anis og krydderurter udover den massive kommensmag. Tilsat sherry hvilket giver den en blød frugtig eftersmag. Til prisen udmærket snaps men man savner kompleksiteten fra de bedre snapse.

Alkohol procent: 38

Set til 70 kr. hos Kvickly"

Lite för snäll till sillen men utmärkt till charkuterierna och hyfsad till osten, om du frågar mig.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4020
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: Lite för snäll till sillen men utmärkt till charkuterierna och hyfsad till osten, om du frågar mig.
Jag är både receptiv och har en utmärkt förmåga att följa instruktioner. :nickar:

Alltså; därför frågar jag dig, är inte Svendborg Gylden lite väl snäll till sillen?

Skulle rent av Bommerlunder istället fungera till alla tre tallrikarna?

Själv är jag ju mest van vid det som jag får i en 20-liters dunk av en snubbe från Reval. Var det nu ligger..
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Trött!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Reval är nog en by i Härnösands kommun :-)
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

AlbinH skrev:
Per skrev: Lite för snäll till sillen men utmärkt till charkuterierna och hyfsad till osten, om du frågar mig.
Jag är både receptiv och har en utmärkt förmåga att följa instruktioner. :nickar:

Alltså; därför frågar jag dig, är inte Svendborg Gylden lite väl snäll till sillen?

Skulle rent av Bommerlunder istället fungera till alla tre tallrikarna?

Själv är jag ju mest van vid det som jag får i en 20-liters dunk av en snubbe från Reval. Var det nu ligger..
Sannerligen säger jag dig: Om 20-litersdunken från Reval passerar såsom en kamel genom nålsögat, fungerar nog både Bommerlunder och Svendborg till alla tre tallrikarna på det att det må gå dig väl och du må länge leva i ditt land.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Fortfarande trött.
Men det går över så snart de släcker i kabinen så man FÅR sova.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4020
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev:Reval är nog en by i Härnösands kommun :-)
Devasomsjälvajääveren! Du menar att snubben på P-platsen utanför Mobilia i Malmö, han som pratar så konstig "engelska", han kommer norrifrån?? Jag trodde han var något slags ryss..
Sen jag började köpa av honom har jag fått skaffa nya glasögon två gånger. Undrar om jag börjar bli gammal??

Per, har du varit i Teckomatorp nån gång? Mitt emot stationen? 8)
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

AlbinH skrev:
Per, har du varit i Teckomatorp nån gång? Mitt emot stationen? 8)
Faktiskt inte, men jag såg en dokumentär om metropolen i fråga för något år sedan.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4020
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:
AlbinH skrev:
Per, har du varit i Teckomatorp nån gång? Mitt emot stationen? 8)
Faktiskt inte, men jag såg en dokumentär om metropolen i fråga för något år sedan.
Då såg du kanske kamelen och dennes garage? Det påpucklade djuret åtnjöt en viss berömmelse på trakten.. :lol:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Jag har mätt in järnvägen i Teckomatorp. Nån kamel såg jag aldrig till. Måste man hänge sig åt dunkar och tuber för att skåda sådant?
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Nu är jag inihelvete trött! Som vanligt kunde jag sova i 5-minutersintervaller.
Nästa gång åker jag inte med China air!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4020
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev:Jag har mätt in järnvägen i Teckomatorp. Nån kamel såg jag aldrig till. Måste man hänge sig åt dunkar och tuber för att skåda sådant?
Devasohmphan! Jvg-stn därstädes får vanlig Eslövs-gotik att skämmas fasaden av sig! Men stationen, tillika järnvägen, är säkert 100 år gammal. Du är yngre. :?:
Hur mäter man en station?

F.ö. bygger man just nu ett helt nytt spår mellan Eslöv & Teckomatorp eftersom Eslövsborna skall få åka eget spår till Helsingborg (och slippa åka baklänges till Lund för att där byta tåg och åka framlänges till Hbg). Rubbet, inklusive banvall, blir helt nytt.

Tebaks till T-torp. Mitt emot stationen på andra sidan spåren huserar en alldeles väldigt ovanlig människa som varit på kant med Kommunen och alla myndigheter sedan han ankom till byn för måånga decennier sedan. Jag vill minnas att han inte fick bygga ett garage som han hade tänkt sig. Hans lösning var då att förvärva en styck kamel (dromedar, faktiskt) och detta djur kunde ju inte tillåtas ströva fritt på tomten utan det krävdes då en... stallbyggnad!!

Ecco Homo!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Aha, den kamelen. :D
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

AlbinH skrev:
Body&Soul skrev:Jag har mätt in järnvägen i Teckomatorp. Nån kamel såg jag aldrig till. Måste man hänge sig åt dunkar och tuber för att skåda sådant?
Devasohmphan! Jvg-stn därstädes får vanlig Eslövs-gotik att skämmas fasaden av sig! Men stationen, tillika järnvägen, är säkert 100 år gammal. Du är yngre. :?:
Hur mäter man en station?

F.ö. bygger man just nu ett helt nytt spår mellan Eslöv & Teckomatorp eftersom Eslövsborna skall få åka eget spår till Helsingborg (och slippa åka baklänges till Lund för att där byta tåg och åka framlänges till Hbg). Rubbet, inklusive banvall, blir helt nytt.
I ett av mina liv mätte jag alla järnvägsspår i Sverige med laser. Samt även i några andra länder. Här en bild där jag är på ingång till Malmö C.
Nu kommer Per att klaga igen, men jo jag är nog rätt diversifierad, inte bara å huvudets vägnar :-)

Bild

För övrigt är skåningarna besvärande för tågtrafiken, på ett av de skånska spåren har man satt upp kameror efter rälsen eftersom allt för många hoppar framför tåget där. Det har blivit ett arbetsmiljöproblem för lokförarna. Varför gör ni så? :cry:
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Body&Soul skrev:För övrigt är skåningarna besvärande för tågtrafiken, på ett av de skånska spåren har man satt upp kameror efter rälsen eftersom allt för många hoppar framför tåget där. Det har blivit ett arbetsmiljöproblem för lokförarna. Varför gör ni så? :cry:
Den frågan är lite som att för enkelhets skull be alla som inte är närvarande att räcka upp handen. ;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Nja... det är mest det skånska kynnet jag efterfrågar. I Skåne hoppar man framför tåget. Stockholmarnas metod verkar vara att köpa grejor. Här i norr dricker vi sprit och grinar :-)
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

För övrigt ff så anar du inte hur många tågförseningar i Stockholm som beror på tokdårar på spåret. Jag har själv tagit hand om en psykotisk flicka som stoppade samtlig tågtrafik på norrsidan, inklusive pendeltågen, i rusningstrafiken på morgonen. Inte ett skit läcker ut om det här eftersom man inte vill ge folk idéer, men basister är ju av naturen stabila så jag tar risken här :-)
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Body&Soul skrev:Nja... det är mest det skånska kynnet jag efterfrågar. I Skåne hoppar man framför tåget. Stockholmarnas metod verkar vara att köpa grejor. Här i norr dricker vi sprit och grinar :-)
Åh, fasen! Och jag som trodde du undrade varför vi satte upp kameror. Det undrar jag också beträffande de vanliga vägarna.

För övrigt funderar jag på om tåghoppande tillhör något explicit skånskt kynne. Jag tycker vi låter mera som norrlänningar - vi dricker också sprit och grinar! (Nej visst nej, det betyder ju inte samma sak där uppe. Vi har roligt, när vi dricker sprit. :wink: )
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

1. Det är bara i Skåne det finns kameror efter järnvägen.
2. Att dricka sprit och grina är det roligaste vi vet.
3. Det näst roligaste är att dricka sprit och leka skrubbleken.
Skriv svar