Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Fast ikväll är dieten missriktad.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

AlbinH skrev:
Body&Soul skrev:Grosse friheit..
Exactament. Vi världsvana globetrotters hittar ju i alla Världens bakfickor. :anli:

Har du åkt Alte Elbetunnel också?
Nä men jag har försvarat mig med morakniv i Red Light District i Amsterdam då en svart gentleman försökte råna mig 1979. Gick in på ett ölschapp för att lugna mig och fick tillfälligt jobb som paustrubadur mot gratis öl.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev: Nä men jag har försvarat mig med morakniv i Red Light District i Amsterdam då en svart gentleman försökte råna mig 1979. Gick in på ett ölschapp för att lugna mig och fick tillfälligt jobb som paustrubadur mot gratis öl.
( Just där och nu upplöstes mina Hamburg-planer till ett tunt gasmoln! )

AMSTERDAM!!! Dit måste jag ta mig Pronto! :tummenupp:

Gratis öl, säger du. Vad hette schappet? 8)

För alla eventualiteters skull är det kanske bäst att packa både Morakniven och Norakniven. Jag är utrustad med båda, faktiskt. Det svenska stålet biter, både i Dalom och i Bergslagen.. :nickar:

Du sitter händelsevis inte på ett par rimligt begagnade snatterpinnar? :shock:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Söndagskänslan börjar infinna sig.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Albin:
Om det är ölen som drar så åk till Prag, eller varför inte České Budějovice, den stan lämnade jag senast medförande 30 pallar öl.

Om knivar, ja en demonstration av svenskt stål brukar räcka mot fjantar med såna där stiletter. Nu är jag pacifist och fredlig normalt utom när folk vill ta över min magra reskassa. Så jag nöjer mig med terrorbalans. :-)

Nu är jag intresserad över hur du får ihop snatterpinnar med Amsterdam? Har du frågat efter en vev har jag fattat. Förresten Utrecht är inte dumt, och i Grooningen finns en juste Kubansk krog vid namn Hemingway om du har vägarna förbi.

Edit: Jo i Wien har jag druckit det hittills bästa... bakom statsoperan finns en liten pub som serverar en Altmeister som bryggs lokalt och bara säljs där och i en delikatessbutik. Även därifrån for jag väl lastad. Beställde en kombi-taxi och köpte allt puben hade på lagret av nämnda öl, hade inte tid med att leta efter butiken.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Spela lite innan sängdags kanske..
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Jotack! Prag är värd en mässa, om man travesterar på en berömd potentats uttalande. U Fleku har jag varit på naturligtvis. Det bästa med den resan var Jana, vår egen guide. Hon var med som student vid "studentrevolutionen" när ryssen kom klampande. Det var oerhört kallt om ryggen när hon gick runt och berättade historien om just de kulhålen i väggen vi kunde se och ta på..
Ett annat utsökt minne var när vi gick över Karlsbron och hon stannade vår lilla grupp (vi var på företagsresa) en liten bit ut på bron och bad oss titta noga på andra sidan. Och sen sa hon: Era landsmän stod också här och tittade i Trettioåriga kriget och ville över på andra sidan. Men ni kom aldrig längre än hit! Här tog det slut. :lol: :lol: :lol:

Om Holland. Jag är ganska kass på gitarr så om jag skall dra in reskassa med hjälp av busking får jag hitta något exotiskare än gura. Snatterpinnar verkar på mig vara exotiskt nog. Finns det förresten fortfarande vevade positiv? Är de inte ersatta med mp3-filer?
Jag har aldrig varit i Hollnd, skam till sägandes. Men jag känner några holländare och har fått den klara uppfattningen att Holländare (och irländare, men det är en annan historia som Kipling sa) är Europas party people.
Jag har också en mission att att resa till Holland. Jag har för avsikt att besöka den lilla byn Urk, en bit öster om ´Dam. Där skall jag fotografera mig bredvid ortsskylten.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

G'natt
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

God natt, ff, globetrotter-bloggare och alla andra. Stereon kallar.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

När jag var grabb reste jag runt i öst första gången. Minns studenterna på en stor trappa (universitetet?) som skrek åt oss, buade och kallade oss kapitalister. Vi åkte i en Amazon combi och avslöjade oss därmed. Det här var ju den sk. Pragvåren, strax efter rullade stridsvagnarna in. Tack och lov är de frisläppta nu femtio år senare.

Holländarna har en egenhet. Alla är med i klubbar. Jag var på jobb där en tid och fann att den man minst anade var med i en pingisklubb, en hundklubb osv. Jag fann också att ingen var intresserad av klubbens verksamhet, han i hundklubben t.ex. avskydde hundar. Däremot har varenda holländsk klubb en egen bar och dess kvalitet var det som avgjorde antalet medlemmar :-)
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

JOBBA! HEMIFRÅN!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Har jag just också gjort.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Känns som att jag skall närma mig ditt tempus också nu.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev:
Holländarna har en egenhet. Alla är med i klubbar.

Aha! Det förklara termen "clubbing"..
Smarta lirare, de där Nederlandarna! :tummenupp: :nickar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Måla lite väldigt små verktyg kanske... :hmm:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Repat. The golden age of rock and roll, bl a. Skoj!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Kul! Här blir det inget rep denna veckan...:cry:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Och Zarathustra talte direkt till mig och sade:

"Du, AlbinH, som har en karma som till och med är större (och bättre) än Buddha skall få nöjet av att ägna en vecka i augusti till att bevara den folkliga kulturen i din hemkommun."
:Angel: Se, jag bådar dig en stor glädje: :Angel:

http://www.nemo.nu/sagabo/cabin/proj01/kurs/main.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

:shock:

Det är som det är sagt! Allting kommer till den som väntar. :nickar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Kanske ska spela lite ikväll ändå...:hmm:

Thin Lizzy-spelandet har givit mig en nedsliten nagel med lite lätt blåton.
Börjar bli hyfsad på plektrum, men det kostar på.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Albin, kör du med flera identiteter? Är du schizofren? Om jag förstår hur jag menar?
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Vi är då INTE schizo! Och om jag sagt det om mig så gäller det inte mig själv.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

"Och inte om mig heller", hälsar ff.
Det gäller f ö oss också.

Albin, du får börja odla frillan! Sa inte Zara det?
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Dessutom, bara för att jag inte är paranoid längre betyder ju inte det att de inte är ute efter mig...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Det tror du bara!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Nej, jag är botad.
Men jag vet ju hur de brukar vara...:roll:
Medlem i PB50+
Skriv svar