Jag behöver köpa ny bil. På riktigt.

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Hellsten
Medlem+
Inlägg: 1221
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 15:16
Ort: Arvika/Helsingborg

Re: Jag behöver köpa ny bil. På riktigt.

Inlägg av Hellsten »

blackparkas skrev:Hittade annonsen igår kväll!
Du måste varit snabbt på den där! :D

Såg ju kalasfin ut!
Jag var sanslöst snabb på den! :D

Den är superfin. Ingen rost någonstans och allt är tipptopp. Prutade dessutom ner den till 46.
| Fender | Mesa |
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Jag behöver köpa ny bil. På riktigt.

Inlägg av blackparkas »

Hellsten skrev:
blackparkas skrev:Hittade annonsen igår kväll!
Du måste varit snabbt på den där! :D

Såg ju kalasfin ut!
Jag var sanslöst snabb på den! :D

Den är superfin. Ingen rost någonstans och allt är tipptopp. Prutade dessutom ner den till 46.

Grattis!

Extremt mycket bil för pengarna!
Se till att få en lack-kontroll på nästa service så det finns instämplat i boken!
Nu är väl iofs rostgarantin utgången på den där ju men... Äh, då kanske det kvittar förresten... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Jag behöver köpa ny bil. På riktigt.

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev:Ääääh....

Jag vet inte hur du jämför, men jag jämför med likvärdiga bilar, samma prisklass, årgångar etc och då ser den där bra ut.
Vissa är ju enbart stenkåt på sånt som är nytt och flådigt, det senaste, men om jag 2005 tyckte en bil var snygg, så är chansen rätt stor att jag tycker den är snygg fortfarande och jag jämför den med vad som finns i samma segment, inte senaste Alfan.

Äldre Focusen har jag dock tappat sugen på helt... om det inte är en ST170.... Eller RS...
Jag behöver inte jämföra med nånting. Den är en visuell styggelse no matter what!
Ögontortyr.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Jag behöver köpa ny bil. På riktigt.

Inlägg av blackparkas »

Bild

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Jag behöver köpa ny bil. På riktigt.

Inlägg av GandhiMK2 »

Ful färg. Modell EN MILJARD ggr snyggare än forden. Sen var ju kvaliten episkt usel...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Jag behöver köpa ny bil. På riktigt.

Inlägg av bootsy »

blackparkas skrev:Bild

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=32990" onclick="window.open(this.href);return false;
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Jag behöver köpa ny bil. På riktigt.

Inlägg av blackparkas »

GandhiMK2 skrev:Ful färg. Modell EN MILJARD ggr snyggare än forden. Sen var ju kvaliten episkt usel...

Hahahaaaaa!!!!

DÅ behöver vi inte prata bilar något mer, skönt!
Peugeoten är en av 00-talets vedervärdigaste modeller.... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Jag behöver köpa ny bil. På riktigt.

Inlägg av blackparkas »

bootsy skrev:
blackparkas skrev:Bild

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=32990" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag vet mycket väl att Ghandiiiiii har bytt bill vid det här laget, men det ursäktar inte att man ägt en av de fulaste bilar som byggts.... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Re: Jag behöver köpa ny bil. På riktigt.

Inlägg av Cuba »

Jag kan rekomendera VW Golf av senaste modell igen. Jag har haft 2 nya SAAB 9-3 vart 3:e år, men Golfen slår SAABen. Golfen har iofs extra allt, men körmässigt är den bättre än SAAB.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Re: Jag behöver köpa ny bil. På riktigt.

Inlägg av FreCKo »

Vill bara inflika om att jag INTE behöver köpa en ny bil. Vår merca a-klass var på B-service (planerad) och de hittade ingenting, gick igenom besiktningen utan bekymmer OCH min svärmor ringde och bad oss att hjälpa henne att frakta en byrå eftersom den inte fick plats i deras Volvo V60 (senaste versionen).

Ska jag köpa ny bil för eventuella barn så blir det fan en b-klass.
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Jag behöver köpa ny bil. På riktigt.

Inlägg av GandhiMK2 »

FreCKo skrev:Vill bara inflika om att jag INTE behöver köpa en ny bil. Vår merca a-klass var på B-service (planerad) och de hittade ingenting, gick igenom besiktningen utan bekymmer OCH min svärmor ringde och bad oss att hjälpa henne att frakta en byrå eftersom den inte fick plats i deras Volvo V60 (senaste versionen).

Ska jag köpa ny bil för eventuella barn så blir det fan en b-klass.
Amen! MB FTW!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Re: Jag behöver köpa ny bil. På riktigt.

Inlägg av FreCKo »

GandhiMK2 skrev:
FreCKo skrev:Vill bara inflika om att jag INTE behöver köpa en ny bil. Vår merca a-klass var på B-service (planerad) och de hittade ingenting, gick igenom besiktningen utan bekymmer OCH min svärmor ringde och bad oss att hjälpa henne att frakta en byrå eftersom den inte fick plats i deras Volvo V60 (senaste versionen).

Ska jag köpa ny bil för eventuella barn så blir det fan en b-klass.
Amen! MB FTW!
Faktiskt! Vi var inne på att köpa en golf för 1,5 år sen men det blev en A-klass istället, och det är ingenting vi ångrar!

EDIT: Dock den största nackdelen med bilen - Det går inte in en bas i bakluckan så man behöver lägga den i baksätet.
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Jag behöver köpa ny bil. På riktigt.

Inlägg av blackparkas »

När farsan köpte bil senast testade vi en C-klass fr... -08?
Relativt snikig modell, C180 vill jag minnas men usch vad trevlig den var men även om den var lite småklen så kändes den väldigt bra att köra, bra säten och bakhjulsdrift är ju så löjligt trevligt...
Lite små i skuffen, vilket också är en liten dealbreaker för min del som behöver lasta en del, vilket får plats i t.ex. Focus, men inte i C-klass skulle jag tro.

Farsan köpte dock en Kuga..


Den här karossen var det hur som helst, tycker den är VÄLDIGT snygg dessutom...
Hade de legat lite lägre i pris hade jag med största sannolikhet köpt en sådan som andrabil:

Bild

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar