Någon med info om "nya" musikmesse/Frankfurt?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Någon med info om "nya" musikmesse/Frankfurt?

Inlägg av blackparkas »

Var tänkt att jag skulle åkt på NAMM i år, men de jag skulle åka med drog sig ur när det blev krångligt med biljetter in på mässan.

Då tänkte jag att man kanske skulle ta en resa till Frankfurt trots allt, mest för att få hitta på nåt och då får ju firman betala dessutom i och med att det blir jobb hela tiden...


Frankfurtmässan har ju krympt varje år, i fjol var inte ens Fender närvarande och Marshall (Eden, Natal + några fler fabrikat) höll på att dra sig ur i sista stund men jag tror det blev sista året.
Yamaha har jag hört inte ska ställa ut i år.


Någon som sitter med info om hur pass intressant det är i år för oss som mest gillar stränginstrument/slagverk?
Nån vits att åka alls?

Mässan är numer öppen för allmänheten hela tiden, och dagar samt mässhallar är ändrade från förr...
Som sagt är det mycket för att göra nåt öht som jag funderar på att åka, men samtidigt så är det mycket pengar för att åka och se att det bara finns Ibanez och Tama och sedan en massa kineser med tvivelaktiga produkter...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215