Skambud

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
mojo

Skambud

Inlägg av mojo »

..
Senast redigerad av mojo den lör 30 aug 2008, 10:14, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
guitarowner
Medlem+
Inlägg: 1503
Blev medlem: tor 20 dec 2007, 02:07
Ort: Stockholm

Inlägg av guitarowner »

Håller med. Djävligt dålig stil.
Att göra en bra affär är en sak, men att utnyttja andra
människors okunskap är verkligen inget att vara stolt över.
:evil: :evil:
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

likande sak hände en gitarrlärar kollega till mig.
Jag hade ingen aning om att han hade en helt original Jazzbass 66:a liggandes.

Han gick in till Musikalen i Halmstad och fråga vad han kunde få för den och va den va värd.
Dom sa. Nja du kan få 6-7000:- av oss nu direkt o då gör du en bra affär.

Gubben sålde basen direkt i butiken.

Sen sålde dom den för 35000:-...
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
mange
Medlem+
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 23:18
Ort: Nynäshamn

Inlägg av mange »

Är ett sånt förfarande helt lagligt?
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37751
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Det är nog tyvärr lagligt...
Vi har en antikhandlare i stan som gör liknande saker. Usch.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
gäst

Inlägg av gäst »

Vilket djävligt sätt!! Hur kan folk göra så! Har dom inget samvete eller??
Om det är nåt som känns surt så är det när man blivit lurad! O när det handlar om så pass stora summor tycker jag det nästan är lurendrejeri!! Fyfan
Janne

Inlägg av Janne »

Det är nog lagligt ja, fast man kan alltid åka och pissa i deras brevlådor.
gäst

Inlägg av gäst »

Jan Brodin skrev:Det är nog lagligt ja, fast man kan alltid åka och pissa i deras brevlådor.
Det är nog tyvärr inte lagligt...
Användarvisningsbild
Fisken
Medlem+
Inlägg: 771
Blev medlem: sön 09 sep 2007, 21:59
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Fisken »

rumpeldunken skrev:
Jan Brodin skrev:Det är nog lagligt ja, fast man kan alltid åka och pissa i deras brevlådor.
Det är nog tyvärr inte lagligt...
Finns det lag på att man inte får pissa i någons brevlåda? :roll:

Men det finns säkert någon lag som i alla fall gör det förbjudet på något sätt. :P
gäst

Inlägg av gäst »

Fisken skrev:
rumpeldunken skrev:
Jan Brodin skrev:Det är nog lagligt ja, fast man kan alltid åka och pissa i deras brevlådor.
Det är nog tyvärr inte lagligt...
Finns det lag på att man inte får pissa i någons brevlåda? :roll:

Men det finns säkert någon lag som i alla fall gör det förbjudet på något sätt. :P
Precix!
Kom o prova att pissa i min brevlåda så ska du få se hur lagen lyder!! :twisted:
Användarvisningsbild
Fisken
Medlem+
Inlägg: 771
Blev medlem: sön 09 sep 2007, 21:59
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Fisken »

rumpeldunken skrev:
Fisken skrev:
rumpeldunken skrev:
Jan Brodin skrev:Det är nog lagligt ja, fast man kan alltid åka och pissa i deras brevlådor.
Det är nog tyvärr inte lagligt...
Finns det lag på att man inte får pissa i någons brevlåda? :roll:

Men det finns säkert någon lag som i alla fall gör det förbjudet på något sätt. :P
Precix!
Kom o prova att pissa i min brevlåda så ska du få se hur lagen lyder!! :twisted:
Okej!
Vart bor du?
gäst

Inlägg av gäst »

Fisken skrev:
rumpeldunken skrev:
Fisken skrev:
rumpeldunken skrev:
Jan Brodin skrev:Det är nog lagligt ja, fast man kan alltid åka och pissa i deras brevlådor.
Det är nog tyvärr inte lagligt...
Finns det lag på att man inte får pissa i någons brevlåda? :roll:

Men det finns säkert någon lag som i alla fall gör det förbjudet på något sätt. :P
Precix!
Kom o prova att pissa i min brevlåda så ska du få se hur lagen lyder!! :twisted:
Okej!
Vart bor du?
I din brevlåda!! :lol:
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Intressant fråga egentligen. Vad som är ocker menar jag. Om vi säger att någon lägger ut ett instrument till försäljning på Tradera ovetandes (alltså i oförstånd) om vad det är värt och således lågt utropspris. Är det då ocker att bjuda en summa långt under marknadsvärde och om man vinner, är det då ocker att inte betala mer?
mojo skrev:Har precis fått ett seriöst (?) skambud på något jag säljer och blev för ovanlighetens skull irriterad. Skambudaren, Terje Dilkestad, är sk kännare inom basområdet och vet antagligen vad sakerna är värda, lägger ett bud som en tjackpundare skulle rata och antagligen avsluta med att skjuta hälaren.
Antar att Terje fått svar på tal.
gäst

Inlägg av gäst »

Danne skrev:Intressant fråga egentligen. Vad som är ocker menar jag. Om vi säger att någon lägger ut ett instrument till försäljning på Tradera ovetandes (alltså i oförstånd) om vad det är värt och således lågt utropspris. Är det då ocker att bjuda en summa långt under marknadsvärde och om man vinner, är det då ocker att inte betala mer?
Intressant, men jag säger ändå nej till det (nej till att det är ocker). Det är ju inte direkt att lura någon!!

Nu kanske jag bara chansar på vad ocker är...Läste inte länken som skickades, lat som man är :oops: :oops:
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

mojo skrev:Har precis fått ett seriöst (?) skambud på något jag säljer och blev för ovanlighetens skull irriterad. Skambudaren, Terje Dilkestad, är sk kännare inom basområdet och vet antagligen vad sakerna är värda, lägger ett bud som en tjackpundare skulle rata och antagligen avsluta med att skjuta hälaren.

För 15-16 år sedan ringde en äldre tant upp den lokale musikhandlaren i Ludvika och undrade " om min bortgångne mans orgel är något man kan sälja".
Säljaren åker dit och finner en B3 inkl. originalleslie årsmod -66 i vardagsrums-spelat skick. Nja, säger säljaren: "Du kan få en lite modernare orgel, som tar mindre plats och med många, många fler ljud i utbyte mot denna gamla orgel". "Det var snällt" sa tanten och gjorde bytet.
Månaden senare sålde musikhandlaren B3:an till Sven Ingvars för den nätta summan: 80 000 kr.

Vad jag ogillar dessa hyenor!!!!! Trots min Buddhistiska läggning skapar dessa människor en ingivelse av att krossa ben och ligament.

SKÄMMES, TA MIG FAN!

Edit: La upp namnet på budgivaren med anledning av att han håller på att öppna en "seriös" basbotique.
Han driver "bassplayersproshop.com" i Bromma om det är till nytta att veta.
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar