Väldigt mycket O-bas kräver nyckel..

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Väldigt mycket O-bas kräver nyckel..

Inlägg av AlbinH »

Falcon skrev:
Body&Soul skrev: Bild
Ser väldigt lik ut min mångsträngare i källaren. Förut att denna är i gott skick.

P.s. Har haft ett psalmodikon, men den har jag gett i present till min syster, som faktiskt använder den.
Zlatan-i-gatan! Den där kortvågsmottagaren ser bekant ut? Hallicrafters?

Jösses det var en hel mansålder sen jag satt fast i DX-träsket...

How Time Flies...

Nu skall jag gå och köpa Sydsvenskan, papperseditionen. Här nere har telefonerna gått varma nu på morgonen. Det tycks finnas ett "stort" reportage om mina (och andras) ungdomssynder. Hoppas att jag inte finns med på foto..

"Nej konstapeln! Det var inte jag!"
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Väldigt mycket O-bas kräver nyckel..

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
Falcon skrev:
Body&Soul skrev: Bild
Ser väldigt lik ut min mångsträngare i källaren. Förut att denna är i gott skick.

P.s. Har haft ett psalmodikon, men den har jag gett i present till min syster, som faktiskt använder den.
Zlatan-i-gatan! Den där kortvågsmottagaren ser bekant ut? Hallicrafters?

Jösses det var en hel mansålder sen jag satt fast i DX-träsket...

How Time Flies...

Nu skall jag gå och köpa Sydsvenskan, papperseditionen. Här nere har telefonerna gått varma nu på morgonen. Det tycks finnas ett "stort" reportage om mina (och andras) ungdomssynder. Hoppas att jag inte finns med på foto..

"Nej konstapeln! Det var inte jag!"
LÄNK! För annars hände det inte. Eller tvärt om. Whatever som får dig att skicka oss länken!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Väldigt mycket O-bas kräver nyckel..

Inlägg av Body&Soul »

AlbinH skrev: Zlatan-i-gatan! Den där kortvågsmottagaren ser bekant ut? Hallicrafters?

Jösses det var en hel mansålder sen jag satt fast i DX-träsket...
Den du menar är en GEC eller BRT400. Satt monterade i många av marinens fartyg bl.a.
Ja man är ju stollig på många sätt... 8)

Bild
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Väldigt mycket O-bas kräver nyckel..

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: LÄNK! För annars hände det inte. Eller tvärt om. Whatever som får dig att skicka oss länken!
Dra mig baklänges!! Lösnummer av SdS kan inte köpas någonstans i kiosker, butiker, bensinmackar etc. Möjligen har jag fått en "utomstående" att spara blaskan åt mig.

Men trodde aldrig att det fanns även med i nätupplagan... :lol: :lol: :lol:

NK-gänget... & Nej, jag finns inte med på något av fotona. För övrigt gick det ganska stillsamt till den gången. Största olägenheten för s.k. vanligt folk var väl att det var svårt att ta sig in i varuhuset på lördagarna då vi närmast korkade igen hela ingången. Plus att det stod mängder av mopeder och vespor längs trottoaren.

Man borde nog sätta sig ner och skriva en bok om nöjes- och ungdomslivet på The Swinging Sixties.. :roll:

http://blogg.sydsvenskan.se/forsvunnama ... nsionarer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Väldigt mycket O-bas kräver nyckel..

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev: Ja man är ju stollig på många sätt... 8)

Bild
Jestanes!!
Vilken hörna! Här kan man göra både det ena och det andra. :lol:

Som gammal FRO´are hör jag nu diverse ljud i reptilhjärnan: Adam Bertil Yngve Xerxes! Eller svagt genom bruset "Alpha Bravo Tango Charlie!" Jag lärde mig tyvärr aldrig Morsealfabetet. Elektroniken var roligare än radio pysslet.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Väldigt mycket O-bas kräver nyckel..

Inlägg av blackparkas »

Baloo skrev det först men, ring Östmans.

De köper jag av när jag har kunder på sådana.
Tror tyvärr inte jag har nån i lager just nu, men det har säkert Östmans!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Väldigt mycket O-bas kräver nyckel..

Inlägg av Body&Soul »

Tack, jo jag kommer att behöva några strängar. Det fattades ett par, en drog jag av och ett par svänger med så mycket övertoner att det inte går att få till grundtonen :-) Att stämma den här pjäsen är jobb för en hel kväll.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Väldigt mycket O-bas kräver nyckel..

Inlägg av AlbinH »

Twang..

[youtube][/youtube]
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Skriv svar