Tips på bra hörlurar när man reser.

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Tips på bra hörlurar när man reser.

Inlägg av Svensson »

John Sane skrev:
Svensson skrev:
blackparkas skrev:Kanske det.
Men det går ju inte att sova med dem... :)

För min del funkar det med riktigt tighta in-ear-varianter.
Typ Beats t.ex. som sitter ganska långt in, men ett par in ear med noice-cancelling vore ju grymt.
Tänkte lägga en order hos min Audio Technica-leverantör på den där luren Johannes tipsade om men den ligger inte uppe på deras hemsida.
Får väl ta av lurarna och trycka i hörselproppar när jag ska sova ;)

Grejen med brusreducerande in-ear på flyg är för mig att jag har dem även när jag sover. Utan musik men med brusreduceringen påslagen. Det blir en otrolig skillnad till det bättre. När man har haft brusreduceringen igång en stund och stänger av dem så fattar man inte hur man har kunnat flyga utan dem.
Aha, aldrig testat detta blev onekligen nyfiken.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Tips på bra hörlurar när man reser.

Inlägg av Nick »

John Sane skrev:
Svensson skrev:
blackparkas skrev:Kanske det.
Men det går ju inte att sova med dem... :)

För min del funkar det med riktigt tighta in-ear-varianter.
Typ Beats t.ex. som sitter ganska långt in, men ett par in ear med noice-cancelling vore ju grymt.
Tänkte lägga en order hos min Audio Technica-leverantör på den där luren Johannes tipsade om men den ligger inte uppe på deras hemsida.
Får väl ta av lurarna och trycka i hörselproppar när jag ska sova ;)

Grejen med brusreducerande in-ear på flyg är för mig att jag har dem även när jag sover. Utan musik men med brusreduceringen påslagen. Det blir en otrolig skillnad till det bättre. När man har haft brusreduceringen igång en stund och stänger av dem så fattar man inte hur man har kunnat flyga utan dem.
+1
Det är fantastiskt med noise cancelling på flyget. På flyget använder jag mest lurarna utan musik, men för att släcka bort oljudet. Mycket skönt.

Parkas, jag har inga problem att sova med mina over-ear lurar.
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 21:32

Re: Tips på bra hörlurar när man reser.

Inlägg av John Sane »

Jag köpte nyligen ett par Bose QC35. Rekommenderas. Heltäckande lurar, bluetooth och aktiv brusreducering. Dyra dock. Jag gav ca 3.100 kr i Berlin.
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Tips på bra hörlurar när man reser.

Inlägg av GandhiMK2 »

fieldflower skrev:
John Sane skrev:Bra brusreducerande lurar till ett bra pris. Förvisso in-ear men jag tror inte du blir missnöjd med förmågan att stänga ute ljud:
https://www.thomann.de/se/audio_technic ... nc33is.htm
Det där såg ju himla kul ut!
Hur väl skulle de dämpa i musiksituation, om man skulle köra dem som in-ear monitor?
Eller är det "flygplansmuller" dylika är bra på?
Jag har bose qc15 och testade att repa med dom och tyvärr,mickarna på utsidan,som ska "spela in och fasvända" oljudet utifrån pallar inte med för högt ljudtryck och så snart du går över en viss gräns så försvinner funktionen och det blir ett helvetes oväsen istället.
Trist som fan. Hade varit FANTASTISKT!.
Jag testade att gaffa över mikarna för att ta bort känsligheten men det d funkade inte heller...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tips på bra hörlurar när man reser.

Inlägg av fieldflower »

GandhiMK2 skrev:
fieldflower skrev:
John Sane skrev:Bra brusreducerande lurar till ett bra pris. Förvisso in-ear men jag tror inte du blir missnöjd med förmågan att stänga ute ljud:
https://www.thomann.de/se/audio_technic ... nc33is.htm
Det där såg ju himla kul ut!
Hur väl skulle de dämpa i musiksituation, om man skulle köra dem som in-ear monitor?
Eller är det "flygplansmuller" dylika är bra på?
Jag har bose qc15 och testade att repa med dom och tyvärr,mickarna på utsidan,som ska "spela in och fasvända" oljudet utifrån pallar inte med för högt ljudtryck och så snart du går över en viss gräns så försvinner funktionen och det blir ett helvetes oväsen istället.
Trist som fan. Hade varit FANTASTISKT!.
Jag testade att gaffa över mikarna för att ta bort känsligheten men det d funkade inte heller...
Attans. Hade ju varit så himla bra...
Kommer säkert, så snart det går att processa ljudinformationen snabbare.

Då analyserar säkert dagens NC-lurar totala ljudbilden och hittar regelbundna frekvenser de släcker ut.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Tips på bra hörlurar när man reser.

Inlägg av GandhiMK2 »

fieldflower skrev:
GandhiMK2 skrev:
fieldflower skrev:
John Sane skrev:Bra brusreducerande lurar till ett bra pris. Förvisso in-ear men jag tror inte du blir missnöjd med förmågan att stänga ute ljud:
https://www.thomann.de/se/audio_technic ... nc33is.htm
Det där såg ju himla kul ut!
Hur väl skulle de dämpa i musiksituation, om man skulle köra dem som in-ear monitor?
Eller är det "flygplansmuller" dylika är bra på?
Jag har bose qc15 och testade att repa med dom och tyvärr,mickarna på utsidan,som ska "spela in och fasvända" oljudet utifrån pallar inte med för högt ljudtryck och så snart du går över en viss gräns så försvinner funktionen och det blir ett helvetes oväsen istället.
Trist som fan. Hade varit FANTASTISKT!.
Jag testade att gaffa över mikarna för att ta bort känsligheten men det d funkade inte heller...
Attans. Hade ju varit så himla bra...
Kommer säkert, så snart det går att processa ljudinformationen snabbare.

Då analyserar säkert dagens NC-lurar totala ljudbilden och hittar regelbundna frekvenser de släcker ut.
Det känns som att det inte har med ngn mjukvara att göra utan snarare att mikrofonen som tar upp omkringljudet är 0.5x0.3 cm och inte står ut med ljudtrycket.
Om man istället hängde 2 st sm-57or på skallen och fasvände dom så skulle nog just det här problemet vara borta. Snyggt skulle det vara också.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar