USB till DMX

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Mc Green
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: lör 02 aug 2008, 00:02
Ort: Gunnismark Sävar Umeå

USB till DMX

Inlägg av Mc Green »

Är det någon som kan guida mig i den här djungeln?
Jag köpte ett enkelt DMX bord och en dimmer, men tycker att det är väldigt råddigt att göra scener och att dom 8 reglarna väldigt fort tog slut när varje regel styr bara en kanal.
I min värld så skulle man koppla DMX bordet till datorn via MIDI kanske......sedan Patchar man reglagen i mjukvaran och sedan skickar sen ut DMX signalen via interfacet.
Går det här och vilka grejor behöver jag? Funkar det med en enkel DMX dongel, eller måste man ha en låda för flera tusen?Vilken programvara tillåter att patcha en DMX controller till valfria funktioner?

Help!
BBQVHPD PB, ESP Ltd B-204 fretless, Cort B5, HB MJ4-EB, Cort akust, Squire CV Jazz, Fender PB -71, Ampeg PF500, TKS 212, EBS DePhaser + Octaver + MultiComp + BassIq + UniChorus + SansAmp + TC HOF
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: USB till DMX

Inlägg av fieldflower »

En sån här är jag sugen på: https://www.thomann.de/se/adj_mydmx_3.0.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Mc Green
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: lör 02 aug 2008, 00:02
Ort: Gunnismark Sävar Umeå

Re: USB till DMX

Inlägg av Mc Green »

fieldflower skrev:En sån här är jag sugen på: https://www.thomann.de/se/adj_mydmx_3.0.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo, det där verkar vara fina grejor, men jag är inte riktigt där budgetmässigt. Kanske blir så när jag läst på ett tag, att jag inser att jag bara skulle bli besviken om jag köper billigare grejor.
BBQVHPD PB, ESP Ltd B-204 fretless, Cort B5, HB MJ4-EB, Cort akust, Squire CV Jazz, Fender PB -71, Ampeg PF500, TKS 212, EBS DePhaser + Octaver + MultiComp + BassIq + UniChorus + SansAmp + TC HOF
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: USB till DMX

Inlägg av fieldflower »

Finns billigare, men jag är rätt säker på att det är inbyggda begränsningar.
Står ju dessutom att man kan uppgradera så inköpet är nog inte enda utgiften.
Medlem i PB50+
Skriv svar