Musik som friskvård

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
bassace
Medlem+
Inlägg: 1696
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 20:30
Ort: Malmö
Kontakt:

Musik som friskvård

Inlägg av bassace »

Naturligtvis illustrerat med en bild med (delar av) en bas.
http://studio.idg.se/2.1078/1.671882/sp ... bbstressen

Undrar om de räknat med risken för biverkningar som t ex GAS.
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Musik som friskvård

Inlägg av eeakga »

Helt övertygad om att musik är utmärkt som friskvård!

Ser jag till mig själv så mår jag allmänt mycket sämre i de perioder som jag inte spelar med andra. Har dessutom mått rätt risigt psykiskt av och till, och under de perioderna så har musiken tveklöst hjälpt mig må bättre.

Visst kan det tillstöta komplikationer i form av t.ex. GAS, men många hävdar ju å andra sidan att shopping får dem att må bättre, så det kanske bara är ytterligare en positiv faktor. :)
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Musik som friskvård

Inlägg av fieldflower »

Jag blir bråkig hemma om det blir för långt mellan bandrepen.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Musik som friskvård

Inlägg av Per »

Imorgon ska lärarbandet "Santa Claus & his Rain Dears", (Finn Fem Fel ingår i paketet), efter tre repor spela tre låtar för kidsen.
Fan, vi ligger i tiden. Jag måste få löneförhöjning för att jag dragit i det här och fått mina kollegor att stressa av. :wink: :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
VHdiggare
Medlem+
Inlägg: 1780
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 11:15
Ort: Växjö

Re: Musik som friskvård

Inlägg av VHdiggare »

Musik har varit min passion hela livet. Säger alltid att musik är min terapi. Så avkopplande och djävulsk skönt för själen. :kär:
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25730
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Musik som friskvård

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:Imorgon ska lärarbandet "Santa Claus & his Rain Dears", (Finn Fem Fel ingår i paketet), efter tre repor spela tre låtar för kidsen.
Fan, vi ligger i tiden. Jag måste få löneförhöjning för att jag dragit i det här och fått mina kollegor att stressa av. :wink: :lol:
Jag hoppas att "Rudolph the red nosed raindeer" ingår i reppen?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Musik som friskvård

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:
Jag hoppas att "Rudolph the red nosed raindeer" ingår i reppen?
Nja, eftersom vi har Finn Fem Fel-tema, ingår de första två fraserna i trumpetstämman till Feliz Navidad. Sedan kör vi Run run Rudolph istället. Den är roligare. :D
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Skriv svar