Olika åsikter, tuffa ordväxlingar: Johannes VS Le Contrebass

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
mojo

Olika åsikter, tuffa ordväxlingar: Johannes VS Le Contrebass

Inlägg av mojo »

..
Senast redigerad av mojo den fre 29 aug 2008, 20:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Olika åsikter, tuffa ordväxlingar: Johannes VS Le Contre

Inlägg av Geddan »

mojo skrev:Där alla tänker samma tanke tänks inga nya tankar!
Där slog du huve´t på stämskruven!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

Min käft blir otvetydigt bredare när jag läser deras verbala rallarsvingar
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2785
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Re: Olika åsikter, tuffa ordväxlingar: Johannes VS Le Contre

Inlägg av Bean »

mojo skrev:Där alla tänker samma tanke tänks inga nya tankar!
Det håller jag givetvis med om men inga nya tankar lär heller tänkas offentligt i längden om "åsiktspoliser" direkt klubbar ner dem med stora "jag vet bäst-batongen" gång på gång.

Nu menar jag inte att det som det tuggats om den senaste tiden är speciellt allvarligt och det händer tack o lov inte allt för ofta, men jag ser ändå en liten risk att det kan spåra ur på sikt om vi inte hjälps åt att försöka hålla en bra nivå på saker och ting.

Orsaken till att jag överhuvudtaget lägger mig i är att jag har 10+ års erfarenhet av moderering av forum i olika sammanhang och har sett en del av dem med tiden gå fullständigt "out of control" trots ordentlig övervakning. Det skulle vara synd om det händer med denna, vår "basplats i etern". That's my 2 cents.
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Var moderator och är styrelsemedlem i en förening som håller en webbsite med forum. Tyvärr med mycket moderingar periodvis, men det har gått över.
De ordväxlingar som har skett här sista tiden kanske är ovanligt för Pratabas men inte på andra forum. Ser inga problem med att det hettar till mellan vissa, sånt får man räkna med när det är tangenttryckningkommunikation ;)
Folk hotar med att aldrig komma tillbaka, men oftsat dyker de upp igen. Skitprat om folk som inte deltar i forumet eller andra påhopp (etniska, sexuella m.m.) skall dock stävjas. Där skall absolut moderering ske enligt mig.
Vanliga bråk som ballar ur får vi alla hjälpas åt att lugna ner. Onödigt att kasta extra ved i brasan även om det är svårt :)
Bråket som rubriken gäller har laddats upp under en längre tid och nu är det över för denna gång.
Inläggfrekvensen ökade markant i dag och det är ju positivt!
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Inlägg: 1098
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 10:05
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

Det som var trist den här gången, men knappast ovanligt för internetforum, var att det gick till personangrepp. Kan man hålla sig ifrån det så flyger det mesta.

Argumentera gärna men håll det sakligt!
gäst

Inlägg av gäst »

Jag skall försöka att vara snäll i fortsättningen.

/Efterblivnarallarsvingsgrundtonspumparfreaket
Skriv svar