Mellon!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Mellon!

Inlägg av AlbinH »

Jag är SÅÅ lycklig över trendbrottet!

Den enda låt som betydde någonting alls för mig vann ESC! :kär:

Jazzen lever!! :heart:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Mellon!

Inlägg av Per »

Jag håller med, men varför sjöng inte kvinnan låten själv istället för sin pajas till bror?
Vilken superb fadoröst och feeling!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Mellon!

Inlägg av AlbinH »

Säg inte "pajas"! Även om hon kanske var bättre på scen. Det (enda?) fina med Mellon är att det tillåts att vara annorlunda. En jobbarkompis var volontär när Mellon var i Malmö. Hon sa att hon skulle kunna tänka sig att vara homo bara för att få vara med i den stora varma gemenskapen i publiken! :D Jag tror att jag förstår precis vad hon menar.

Jag älskar, älskar, älskar "Annorlunda"! Vad finns det kvar att leva för när "annorlunda" inte längre finns?

Picasso`Dali? Zappa? Gaudi? Bach? Charles Mingus? Warhol? Hanna?

Jag älskar alla pajaser därute och önskar att jag kunde ta dem alla i min famn! :heart: Ni är jordens salt! Utan er skiter jag i att leva.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Mellon!

Inlägg av blackparkas »

Jag tyckte också han var en pajas, speciellt när han fick tolva efter tolva och var som en sjuåring och satt och gjorde konstiga miner...

Men.
När han hade sitt korta tacktal ville jag applådera!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Mellon!

Inlägg av AlbinH »

blackparkas skrev:Jag tyckte också han var en pajas, speciellt när han fick tolva efter tolva och var som en sjuåring och satt och gjorde konstiga miner...

Men.
När han hade sitt korta tacktal ville jag applådera!


:tummenupp: :heart:

Det är Portugal! Landet som abonnerar på de allra sista platserna, på ett språk som ingen förstår! Klart snubben är förvirrad! :D
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Mellon!

Inlägg av mrbaloo »

Men det viktiga med mellon var väl att det enbart syntes 3 basar i rutan. Tror första bidraget var spanien med en vit p-bas. Sen, långt senare, kom hårdrocksbandet med en vit jazzbas inklusive dubbla humbuckers. Men i inslaget om artisterna använde hårdrocksbandet en svart stingray (inte att förväxlas med de där stingray-tofflorna i en annan tråd ;-) ).

Va! Bara tre basar med så många artister och musik. Skandal! :-D

Skickat från min GT-P3100 via Tapatalk
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon!

Inlägg av fieldflower »

Rätt låt vann, bara på hans fantastiska röst.
Syrran sjöng ju bra på vinstframförandet, men hans sång är fantastisk.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Mellon!

Inlägg av Body&Soul »

AlbinH skrev:
blackparkas skrev:Jag tyckte också han var en pajas, speciellt när han fick tolva efter tolva och var som en sjuåring och satt och gjorde konstiga miner...

Men.
När han hade sitt korta tacktal ville jag applådera!


:tummenupp: :heart:

Det är Portugal! Landet som abonnerar på de allra sista platserna, på ett språk som ingen förstår! Klart snubben är förvirrad! :D
I DET läget skickar man förstås Salvador Sobril.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Mellon!

Inlägg av Geddan »

fieldflower skrev:Rätt låt vann, bara på hans fantastiska röst.
Syrran sjöng ju bra på vinstframförandet, men hans sång är fantastisk.
Hela hans utttryck, skulle jag säga.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Mellon!

Inlägg av TDHP »

Ja, vilken fantastiskt medryckande schlager!
Nä, lägg ner skiten nu.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Mellon!

Inlägg av Per »

Han får gärna vara vad han vill och sjunga hur han vill, men när han lät sitt konstnärliga uttryck avspeglas i att han stod och vred sig i tre röstlägen vid sidan av en kvinna, som sjöng som en gud, framstod han allt lite pajasaktig för mig.

PS Övergångarna mellan röstlägena gjorde han dock ganska mjukt.
PPS Röstningen och ev tacktal orkar vi aldrig se. Då kollar vi film istället. :D
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon!

Inlägg av fieldflower »

TDHP skrev:Ja, vilken fantastiskt medryckande schlager!
Nä, lägg ner skiten nu.
Schlager har det inte handlat om på många år.
Hade det handlat om schlager nu i dessa tider hade det varit dags att lägga ned, men med utvecklingen att det handlar om pop, rock, visor, etc så är det kul att titta på. Som underhållning, inte som en viktig tävling.

Och tycker man inte att det är kul att titta på finns det en massa knappar på fjärrkontrollen man kan trycka på. Man kan t.ex. höja ljudet och sjunga med...;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Mellon!

Inlägg av TDHP »

fieldflower skrev:
TDHP skrev:Ja, vilken fantastiskt medryckande schlager!
Nä, lägg ner skiten nu.
Schlager har det inte handlat om på många år.
Hade det handlat om schlager nu i dessa tider hade det varit dags att lägga ned, men med utvecklingen att det handlar om pop, rock, visor, etc så är det kul att titta på. Som underhållning, inte som en viktig tävling.

Och tycker man inte att det är kul att titta på finns det en massa knappar på fjärrkontrollen man kan trycka på. Man kan t.ex. höja ljudet och sjunga med...;)
Jag har varit av den åsikten i mååååånga år, och tittade inte heller. Vore det inte för att det kostar sjukt mycket pengar skulle jag inte bry mig alls.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon!

Inlägg av fieldflower »

TDHP skrev:
fieldflower skrev:
TDHP skrev:Ja, vilken fantastiskt medryckande schlager!
Nä, lägg ner skiten nu.
Schlager har det inte handlat om på många år.
Hade det handlat om schlager nu i dessa tider hade det varit dags att lägga ned, men med utvecklingen att det handlar om pop, rock, visor, etc så är det kul att titta på. Som underhållning, inte som en viktig tävling.

Och tycker man inte att det är kul att titta på finns det en massa knappar på fjärrkontrollen man kan trycka på. Man kan t.ex. höja ljudet och sjunga med...;)
Jag har varit av den åsikten i mååååånga år, och tittade inte heller. Vore det inte för att det kostar sjukt mycket pengar skulle jag inte bry mig alls.
Men då har du ju redan lösningen.

Kostnaden är ju hemlig men verkar vara nånstans mellan 10-25 miljoner per år, vilket ger ett skattetryck på mellan 1:00-2:50 per person och år.
Det finns BETYDLIGT värre kostnader att oroa sig för än detta.

Rent musikaliskt är det ett forum som ibland låter helt okända och väldigt duktiga artister och låtskrivare komma upp. Det är väl något att vara glad över?

Att man även får se Owe Törnqvist köra Varm korv boogie får man bortse ifrån.
Det är som ett reklamavbrott...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Mellon!

Inlägg av TDHP »

fieldflower skrev:
TDHP skrev:
fieldflower skrev:
TDHP skrev:Ja, vilken fantastiskt medryckande schlager!
Nä, lägg ner skiten nu.
Schlager har det inte handlat om på många år.
Hade det handlat om schlager nu i dessa tider hade det varit dags att lägga ned, men med utvecklingen att det handlar om pop, rock, visor, etc så är det kul att titta på. Som underhållning, inte som en viktig tävling.

Och tycker man inte att det är kul att titta på finns det en massa knappar på fjärrkontrollen man kan trycka på. Man kan t.ex. höja ljudet och sjunga med...;)
Jag har varit av den åsikten i mååååånga år, och tittade inte heller. Vore det inte för att det kostar sjukt mycket pengar skulle jag inte bry mig alls.
Men då har du ju redan lösningen.

Kostnaden är ju hemlig men verkar vara nånstans mellan 10-25 miljoner per år, vilket ger ett skattetryck på mellan 1:00-2:50 per person och år.
Det finns BETYDLIGT värre kostnader att oroa sig för än detta.

Rent musikaliskt är det ett forum som ibland låter helt okända och väldigt duktiga artister och låtskrivare komma upp. Det är väl något att vara glad över?

Att man även får se Owe Törnqvist köra Varm korv boogie får man bortse ifrån.
Det är som ett reklamavbrott...
Ja, då tycker jag väl fel då. :-)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon!

Inlägg av fieldflower »

TDHP skrev:
fieldflower skrev:
TDHP skrev:
fieldflower skrev:
TDHP skrev:Ja, vilken fantastiskt medryckande schlager!
Nä, lägg ner skiten nu.
Schlager har det inte handlat om på många år.
Hade det handlat om schlager nu i dessa tider hade det varit dags att lägga ned, men med utvecklingen att det handlar om pop, rock, visor, etc så är det kul att titta på. Som underhållning, inte som en viktig tävling.

Och tycker man inte att det är kul att titta på finns det en massa knappar på fjärrkontrollen man kan trycka på. Man kan t.ex. höja ljudet och sjunga med...;)
Jag har varit av den åsikten i mååååånga år, och tittade inte heller. Vore det inte för att det kostar sjukt mycket pengar skulle jag inte bry mig alls.
Men då har du ju redan lösningen.

Kostnaden är ju hemlig men verkar vara nånstans mellan 10-25 miljoner per år, vilket ger ett skattetryck på mellan 1:00-2:50 per person och år.
Det finns BETYDLIGT värre kostnader att oroa sig för än detta.

Rent musikaliskt är det ett forum som ibland låter helt okända och väldigt duktiga artister och låtskrivare komma upp. Det är väl något att vara glad över?

Att man även får se Owe Törnqvist köra Varm korv boogie får man bortse ifrån.
Det är som ett reklamavbrott...
Ja, då tycker jag väl fel då. :-)
Du får tycka som du vill.
Jag ville bara ställa ditt tyckande i lite perspektiv.
;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Mellon!

Inlägg av bjelkeman »

Fel och rätt, jaja. 200 miljoner människor tycker att det är kul nog att viga en afton till [1]. Jag tycker att det är bra. Det handlar om musik, även om det är en smaksak om det är bra eller dåligt. Och sedan fick dessa miljoner något att tänka på när det gäller musik som betyder något. Det är bra tycker jag!

[1] http://esctoday.com/136166/eurovision-2 ... d-country/" onclick="window.open(this.href);return false;
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon!

Inlägg av fieldflower »

bjelkeman skrev:Fel och rätt, jaja. 200 miljoner människor tycker att det är kul nog att viga en afton till [1]. Jag tycker att det är bra. Det handlar om musik, även om det är en smaksak om det är bra eller dåligt. Och sedan fick dessa miljoner något att tänka på när det gäller musik som betyder något. Det är bra tycker jag!

[1] http://esctoday.com/136166/eurovision-2 ... d-country/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kul tabell!
Sverige i topp av "% som tittade på ESC av de som tittade på TV". 85% av de som tittade på TV tittade på ESC.
Och på Island tittade 62% av hela befolkningen på ESC - det är ju helt galet många...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon!

Inlägg av fieldflower »

Räknade lite baklänges på Islands siffror.
Alltså, 79% av Islands befolkning tittade på TV igår kväll. Av hela befolkningen.
Alltså, skit i Mello - har de inget annat att göra??

Sverige är ju ganska Mello-frälst, men i Sverige var det med samma matematik 45% av befolkningen som tittade på TV öht igår kväll.
Det är ju en betydligt mer sund siffra.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Mellon!

Inlägg av bjelkeman »

fieldflower skrev:Räknade lite baklänges på Islands siffror.
Alltså, 79% av Islands befolkning tittade på TV igår kväll. Av hela befolkningen.
Alltså, skit i Mello - har de inget annat att göra??

Sverige är ju ganska Mello-frälst, men i Sverige var det med samma matematik 45% av befolkningen som tittade på TV öht igår kväll.
Det är ju en betydligt mer sund siffra.
Folk på Island har ett väldigt högt musikintresse. Iceland Airwaves festivalen är sjukt bra. Nästan bara inhemsk musik. Två år sedan tyckte Rolling Stone att det var världens bästa musikfestival. Jag var där och kan bara hålla med. http://icelandairwaves.is" onclick="window.open(this.href);return false;
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Skriv svar