Mellon.

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon.

Inlägg av fieldflower »

Den är så jäkla bra den där!
Damen som tar över en vers är rent fantastiskt fantastisk! Vilken pipa!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: Mellon.

Inlägg av gthyni »

fieldflower skrev:Den är så jäkla bra den där!
Damen som tar över en vers är rent fantastiskt fantastisk! Vilken pipa!
Mavis Staples :heart:
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Mellon.

Inlägg av Svensson »

fieldflower skrev:
gthyni skrev:
Svensson skrev:Vi kan i alla fall konstatera att Mellon engagerar :).
diskussionen här engagerar mig 100 ggr mer än TV-programmet som jag helt missat hittills i år.
Jag tycker mello är kul.
Men det här är roligare.
Mellon är för mig lika ointressant och tråkig att titta på som engelsk ligafotboll. Jag tror inte det finns en enda låt som passerat den tävlingen att hitta i min skivsamling eller mina spotifylistor men som fenomen betraktat och diskussionerna kring den är lite intressant och rätt underhållande, speciellt att få höra från människor som varit eller är involverad i den. :)
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon.

Inlägg av fieldflower »

Svensson skrev:
fieldflower skrev:
gthyni skrev:
Svensson skrev:Vi kan i alla fall konstatera att Mellon engagerar :).
diskussionen här engagerar mig 100 ggr mer än TV-programmet som jag helt missat hittills i år.
Jag tycker mello är kul.
Men det här är roligare.
Mellon är för mig lika ointressant och tråkig att titta på som engelsk ligafotboll. Jag tror inte det finns en enda låt som passerat den tävlingen att hitta i min skivsamling eller mina spotifylistor men som fenomen betraktat och diskussionerna kring den är lite intressant och rätt underhållande, speciellt att få höra från människor som varit eller är involverad i den. :)
Om man kan undvika låtarna som är 'comic relief' är det numera helt vanliga låtar i mello. Om man ogillar allt på Radio Rix o.dyl. kommer man ogilla även dessa, men om inte är det här helt vanliga låtar. Det hörs inte öht skillnad mellan mellolåtar och andra låtar. Förutom comic relief som Fuldans (som tack och lov inte hörts på radio) förstås.

Såklart ok att inte gilla jippot. Och såklart ok att inte gilla modern popmusik. Man får ju tycka olika i det här jävla landet!!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Mellon.

Inlägg av Svensson »

fieldflower skrev:
Svensson skrev:
fieldflower skrev:
gthyni skrev:
Svensson skrev:Vi kan i alla fall konstatera att Mellon engagerar :).
diskussionen här engagerar mig 100 ggr mer än TV-programmet som jag helt missat hittills i år.
Jag tycker mello är kul.
Men det här är roligare.
Mellon är för mig lika ointressant och tråkig att titta på som engelsk ligafotboll. Jag tror inte det finns en enda låt som passerat den tävlingen att hitta i min skivsamling eller mina spotifylistor men som fenomen betraktat och diskussionerna kring den är lite intressant och rätt underhållande, speciellt att få höra från människor som varit eller är involverad i den. :)
Om man kan undvika låtarna som är 'comic relief' är det numera helt vanliga låtar i mello. Om man ogillar allt på Radio Rix o.dyl. kommer man ogilla även dessa, men om inte är det här helt vanliga låtar. Det hörs inte öht skillnad mellan mellolåtar och andra låtar. Förutom comic relief som Fuldans (som tack och lov inte hörts på radio) förstås.

Såklart ok att inte gilla jippot. Och såklart ok att inte gilla modern popmusik. Man får ju tycka olika i det här jävla landet!!
Så är det! Men även om man inte gillar genren så har de ju uppenbarligen svårt att hålla kvalitet på tävlingen när de släpar in kockar, komiker och dansare på scenen istället för duktiga sångare och drar på det vecka efter vecka. Jag såg en bit av spektaklet i lördags och maken till falsksång har jag sällan hört, sen om det beror på artistens tillkortakommanden, in-ear, ljudtekniker eller annat har jag ingen aning om. Men själva konceptet är ju rätt uppenbart att de vill inrikta sig till precis alla målgrupper för att få upp tittarsiffrorna och där är ju inte musiken prio 1. Är väl ungefär så här: "Hmmm Rockabilly är ju populärt, kan vi inte sno ihop en schlagerinpackad rockabillylåt så brylkrämgubbarna bänkar sig i soffan" "Och den där lustiga kocken som är så populär, kan vi inte hitta på nåt crazy med honom?" osv. Det är lite så jag ser på det, om man skalar bort allt sånt och behåller "vanliga låtar" och modern popmusik skulle kvaliteten säkert höjas avsevärt men då skulle de förmodligen tappa 50 % av tittarsiffrorna.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon.

Inlägg av fieldflower »

Svensson skrev:
fieldflower skrev:
Svensson skrev:
fieldflower skrev:
gthyni skrev:
Svensson skrev:Vi kan i alla fall konstatera att Mellon engagerar :).
diskussionen här engagerar mig 100 ggr mer än TV-programmet som jag helt missat hittills i år.
Jag tycker mello är kul.
Men det här är roligare.
Mellon är för mig lika ointressant och tråkig att titta på som engelsk ligafotboll. Jag tror inte det finns en enda låt som passerat den tävlingen att hitta i min skivsamling eller mina spotifylistor men som fenomen betraktat och diskussionerna kring den är lite intressant och rätt underhållande, speciellt att få höra från människor som varit eller är involverad i den. :)
Om man kan undvika låtarna som är 'comic relief' är det numera helt vanliga låtar i mello. Om man ogillar allt på Radio Rix o.dyl. kommer man ogilla även dessa, men om inte är det här helt vanliga låtar. Det hörs inte öht skillnad mellan mellolåtar och andra låtar. Förutom comic relief som Fuldans (som tack och lov inte hörts på radio) förstås.

Såklart ok att inte gilla jippot. Och såklart ok att inte gilla modern popmusik. Man får ju tycka olika i det här jävla landet!!
Så är det! Men även om man inte gillar genren så har de ju uppenbarligen svårt att hålla kvalitet på tävlingen när de släpar in kockar, komiker och dansare på scenen istället för duktiga sångare och drar på det vecka efter vecka. Jag såg en bit av spektaklet i lördags och maken till falsksång har jag sällan hört, sen om det beror på artistens tillkortakommanden, in-ear, ljudtekniker eller annat har jag ingen aning om. Men själva konceptet är ju rätt uppenbart att de vill inrikta sig till precis alla målgrupper för att få upp tittarsiffrorna och där är ju inte musiken prio 1. Är väl ungefär så här: "Hmmm Rockabilly är ju populärt, kan vi inte sno ihop en schlagerinpackad rockabillylåt så brylkrämgubbarna bänkar sig i soffan" "Och den där lustiga kocken som är så populär, kan vi inte hitta på nåt crazy med honom?" osv. Det är lite så jag ser på det, om man skalar bort allt sånt och behåller "vanliga låtar" och modern popmusik skulle kvaliteten säkert höjas avsevärt men då skulle de förmodligen tappa 50 % av tittarsiffrorna.
Det är nog så illa att pöbeln gillar tokroliga inslag, med tokiga kockar och fejkade dansband.
Jag står ut med dem, men det roliga är att höra de bra låtarna.
Står man inte ut med comic relief-bidragen blir det såklart unbearable.

I lördags var det konstigt mycket falsksång. Även de som sjöng ofalskt i deltävlingarna sjöng falskt i lördags. Måste ligga nåt tekniskt bakom iom att det var så konsekvent falskt.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Mellon.

Inlägg av Svensson »

fieldflower skrev:
Svensson skrev:
fieldflower skrev:
Svensson skrev:
fieldflower skrev:
gthyni skrev:
Svensson skrev:Vi kan i alla fall konstatera att Mellon engagerar :).
diskussionen här engagerar mig 100 ggr mer än TV-programmet som jag helt missat hittills i år.
Jag tycker mello är kul.
Men det här är roligare.
Mellon är för mig lika ointressant och tråkig att titta på som engelsk ligafotboll. Jag tror inte det finns en enda låt som passerat den tävlingen att hitta i min skivsamling eller mina spotifylistor men som fenomen betraktat och diskussionerna kring den är lite intressant och rätt underhållande, speciellt att få höra från människor som varit eller är involverad i den. :)
Om man kan undvika låtarna som är 'comic relief' är det numera helt vanliga låtar i mello. Om man ogillar allt på Radio Rix o.dyl. kommer man ogilla även dessa, men om inte är det här helt vanliga låtar. Det hörs inte öht skillnad mellan mellolåtar och andra låtar. Förutom comic relief som Fuldans (som tack och lov inte hörts på radio) förstås.

Såklart ok att inte gilla jippot. Och såklart ok att inte gilla modern popmusik. Man får ju tycka olika i det här jävla landet!!
Så är det! Men även om man inte gillar genren så har de ju uppenbarligen svårt att hålla kvalitet på tävlingen när de släpar in kockar, komiker och dansare på scenen istället för duktiga sångare och drar på det vecka efter vecka. Jag såg en bit av spektaklet i lördags och maken till falsksång har jag sällan hört, sen om det beror på artistens tillkortakommanden, in-ear, ljudtekniker eller annat har jag ingen aning om. Men själva konceptet är ju rätt uppenbart att de vill inrikta sig till precis alla målgrupper för att få upp tittarsiffrorna och där är ju inte musiken prio 1. Är väl ungefär så här: "Hmmm Rockabilly är ju populärt, kan vi inte sno ihop en schlagerinpackad rockabillylåt så brylkrämgubbarna bänkar sig i soffan" "Och den där lustiga kocken som är så populär, kan vi inte hitta på nåt crazy med honom?" osv. Det är lite så jag ser på det, om man skalar bort allt sånt och behåller "vanliga låtar" och modern popmusik skulle kvaliteten säkert höjas avsevärt men då skulle de förmodligen tappa 50 % av tittarsiffrorna.
Det är nog så illa att pöbeln gillar tokroliga inslag, med tokiga kockar och fejkade dansband.
Jag står ut med dem, men det roliga är att höra de bra låtarna.
Står man inte ut med comic relief-bidragen blir det såklart unbearable.

I lördags var det konstigt mycket falsksång. Även de som sjöng ofalskt i deltävlingarna sjöng falskt i lördags. Måste ligga nåt tekniskt bakom iom att det var så konsekvent falskt.
:tummenupp:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Mellon.

Inlägg av Svensson »

Sen det där med att man minsann nu för tiden har en massa olika genrer och "vanlig musik" och inte bara traditionell schlager osv. Har alla glömt att man åtminstone från 70-talet och framåt försökt med detta med blandad framgång med allt från Erik Öst, Pugh Rogefeldt, Magnus Uggla och diverse dansband? :)
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon.

Inlägg av fieldflower »

Svensson skrev:Sen det där med att man minsann nu för tiden har en massa olika genrer och "vanlig musik" och inte bara traditionell schlager osv. Har alla glömt att man åtminstone från 70-talet och framåt försökt med detta med blandad framgång med allt från Erik Öst, Pugh Rogefeldt, Magnus Uggla och diverse dansband? :)
Fast numera är vanlig pop det som funkar och vinner,
Schlager tillhör numera de tokroliga inslagen, där nån uppgrävd gammal relik framför en låt som på den gamla goda tiden.
Finns inte en schlagerlåt med i finalen (beroende på hur man klassar comic relief dansband).

Back in the day var det Pugh, Uggla och annat som var "pöbelns konstiga låtar"...;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon.

Inlägg av fieldflower »

Å andra sidan - vad är "schlager"...?
Enligt Wiki är det musik som slår, dvs typ popmusik...?
Så det kanske är alla låtar utom en som är schlager.
Lite rädd att det är den där sista som kommer vinna på lördag...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Mellon.

Inlägg av AlbinH »

Målgrupp, ja. Jag tänker väl oftast att målgruppen är barn/ungdom från whtatever till cirka grundskolans högstadium. Framförallt eftersom de är i besittning av en mobil som är fastväxt i handen och de bangar inte för att rösta med den.

När Euuropafinalen var i Malmö för några år sedan hade jag en arbetskamrat som jobbade som värd "på golvet", alltså åt publiken. Enligt henne var publiken i huvudsak "regnbågsmänniskor" och hon sa att det var det roligaste partyt hon varit på i hela sitt liv!
Såvitt jag förstår är Euro-mellons popularitet väldigt olika i olika länder. Är det inte Australiensarna som är helgalna i det? Skall man blanda in Stora Finalen i disskussionen får jag säga att den gillar jag högt och rent! Nackdelen som jag ser är den utslätning av bidragen som till en del sker när man hyr in väldigt framgångsrika människor för att skriva och producera åt sig. Gissa att jag blev GLAD när Portugal vann i fjol!

Ännu är allt inte förlorat! :fullband:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon.

Inlägg av fieldflower »

Jo, Salvador Sobral är det synd att man inte fått höra mer av.
Så himla skön låt!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Mellon.

Inlägg av blackparkas »

fieldflower skrev: Om man kan undvika låtarna som är 'comic relief' är det numera helt vanliga låtar i mello. Om man ogillar allt på Radio Rix o.dyl. kommer man ogilla även dessa, men om inte är det här helt vanliga låtar. Det hörs inte öht skillnad mellan mellolåtar och andra låtar. Förutom comic relief som Fuldans (som tack och lov inte hörts på radio) förstås.
Fast... det är det väl ändå inte? :)
För nåt år sedan var var och varannat bidrag ganska vanlig musik.
Men idag... Nä...
Det hörs direkt att det är mellolåtar.

Ärligt talat så är jag mer förbannad i år än andra år över hur dåligt det är.
Vi har så sjukt mycket talang i Sverige både när det gäller låtskrivare och artister.
Och så blir det såhär!?

Jag är helt övertygad om att man kan göra mellomusik som tilltalar den yngre publiken (och äldre förstås) utan att behöva ringa Samir och Viktor eller Mendez...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon.

Inlägg av fieldflower »

blackparkas skrev:
fieldflower skrev: Om man kan undvika låtarna som är 'comic relief' är det numera helt vanliga låtar i mello. Om man ogillar allt på Radio Rix o.dyl. kommer man ogilla även dessa, men om inte är det här helt vanliga låtar. Det hörs inte öht skillnad mellan mellolåtar och andra låtar. Förutom comic relief som Fuldans (som tack och lov inte hörts på radio) förstås.
Fast... det är det väl ändå inte? :)
För nåt år sedan var var och varannat bidrag ganska vanlig musik.
Men idag... Nä...
Det hörs direkt att det är mellolåtar.

Ärligt talat så är jag mer förbannad i år än andra år över hur dåligt det är.
Vi har så sjukt mycket talang i Sverige både när det gäller låtskrivare och artister.
Och så blir det såhär!?

Jag är helt övertygad om att man kan göra mellomusik som tilltalar den yngre publiken (och äldre förstås) utan att behöva ringa Samir och Viktor eller Mendez...
De flesta av de som gått till final - jo, det tycker jag allt.
Ingen som helst skillnad mot resten på radion.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Mellon.

Inlägg av blackparkas »

Fast... Är det inte så att radion oftast är Mellofierad snarare än att det är Mellomusiken som är normen?

Lyssnar du i andra länder låter det ju knappast som Samir och Viktor... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon.

Inlägg av fieldflower »

blackparkas skrev:Fast... Är det inte så att radion oftast är Mellofierad snarare än att det är Mellomusiken som är normen?

Lyssnar du i andra länder låter det ju knappast som Samir och Viktor... :D
Så är det säkert, men då är det mellofierat året om.
Samir och Viktor har jag faktiskt inte hört på radion.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Mellon.

Inlägg av blackparkas »

Visst är det så.

Tänkte på det specifikt både i år och i fjol att det banne mig inte är några vanliga låtar längre...
Visst, det är mer "vanligt" än Linda Bengtzings Schlagerlåtar, men tycker nog att det hörs direkt att det är från Mellon...

Men så är jag en surgubbe också och inte alls uppskattar stuket nuförtiden...

Vars är nya Loreen?
Eller... Outtrigger som var med för några år sedan, gick väl till final va?
Så långt från mello det kan komma nästan.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Mellon.

Inlägg av AlbinH »

blackparkas skrev: Lyssnar du i andra länder låter det ju knappast som Samir och Viktor... :D
Instämmer! Jag lyssnar mycket (mest) på dansk radio och det märks om man säger så att det inte är musik utvald av svenska radiosnubbar.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon.

Inlägg av fieldflower »

Beror ju mycket poå vilken kanal man väljer också.
Lyssnar man på Vinyl så blir det inte pop. Iaf inte dagens pop.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Mellon.

Inlägg av Svensson »

fieldflower skrev: Back in the day var det Pugh, Uggla och annat som var "pöbelns konstiga låtar"...;)
Håller inte alls med där, Pugh och Uggla var redan etablerade artister långt från mellovärlden, skrev egna låtar och spelade allt annat än traditionell schlager. Jag antar att man tog med dem i festivalen för att bredda den och ha med "vanliga poplåtar", precis som man gör idag. Det var det som var min poäng. Man kan ju inte jämföra dem med Edvard och gänget...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Mellon.

Inlägg av Svensson »

För övrigt lyssnar jag ytterst sällan på reklamfinansierad skvalradio, har gått från att vara en P3 lyssnare till P4 gubbe och allt mer en P1 gubbe faktiskt. :)
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Mellon.

Inlägg av Roger Hedin »

Jag har inte missat en enda deltävling av "mello" de senaste två åren; däremot har jag avstått från att se det. Jag har valt att gå på konsert eller se nån bra film med frun istället. Jag antar att jag inte missat något. Dessutom: P1 äger! Kompressorradio suger!
Senast redigerad av Roger Hedin den tor 08 mar 2018, 23:14, redigerad totalt 1 gånger.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: Mellon.

Inlägg av gthyni »

frugan vann två biljetter till finalen på lördag i någon facebooktävling, dottern får dock gå men henne.
Jag stannar hemma med hunden, dricker ett glas öl och lirar lite bas.
*surgubbe*
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Mellon.

Inlägg av AlbinH »

AlbinH skrev: Ingrosso Junior hade den IMHO enda riktiga låten i kväll. Och han gick följaktligen direkt till final.
I told you so.

Det är jätteskoj att få rätt för en gångs skull.. :nickar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon.

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
AlbinH skrev: Ingrosso Junior hade den IMHO enda riktiga låten i kväll. Och han gick följaktligen direkt till final.
I told you so.

Det är jätteskoj att få rätt för en gångs skull.. :nickar:
Jag gillar verkligen den låten.
Den enda som verkligen får kroppen att börja gunga, och jädrigt snyggt koreograferad med lamporna.
Ganska mainstream låtstil, men snygg.
Medlem i PB50+
Skriv svar