Och i morgon släpps The Who-biljetterna!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Men Geddy. Pino Paladino är en utpräglad session och live basist som klarar det mesta och det galant . Även Stones har en basist stjärna av samma kaliber - Darryl Jones som spelat med Miles Davis bl.a. Det värsta är att jag inte kan tänka mig The Who överhuvudtaget utan Entwistle! Liksom Stones utan Bill Wyman. Oavsett vem som ersätter dem.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hm.
Ingen som kan tänka sig en basist som skulle kunna ta platsen, iaf bättre än Palladion?
Ingen kan ersätta Entwistle, men vem skulle kunna tänkas vara lämpad egentligen?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

blackparkas skrev:Hm.
Ingen som kan tänka sig en basist som skulle kunna ta platsen, iaf bättre än Palladion?
Ingen kan ersätta Entwistle, men vem skulle kunna tänkas vara lämpad egentligen?
Det beror på vad man menar med "lämpad" och framförallt "lämpad för vem då?". För en gammal hund som mig är det otänkbart med ersättare, må de nu vara Palladino som jag beundrar eller någon som är ännu bättre.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Tänker bara som så, gubbarna vill ju tydligen ut och lira fortfarande och tydligen så tycker även en del kritiker att de bör fortsätta med det, då kan man väl göra det bästa av situationen :D

Men Palladino kanske är bäst.

Själv skulle jag vilja häda och säga att Billy Sheehan skulle gått på audition istället....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

blackparkas skrev:Tänker bara som så, gubbarna vill ju tydligen ut och lira fortfarande och tydligen så tycker även en del kritiker att de bör fortsätta med det, då kan man väl göra det bästa av situationen :D

Men Palladino kanske är bäst.

Själv skulle jag vilja häda och säga att Billy Sheehan skulle gått på audition istället....
FyFAN va coolt! Billy Sheehan i The Who! Då hade fan till och med jag gått! :D Han har ju iaf tonen, han kan spela snabbt som en röv OCH han är tokigt kristen, kan det bli bättre? :wink:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Är Billy Sheehan kristen?
Det var mer än jag visste!
Och du tycker det är positivt Frecko?
Frikyrkorock? :D

Tror Billy skulle kunna klara biffen galant.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16198
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

FreCKo skrev: FyFAN va coolt! Billy Sheehan i The Who! Då hade fan till och med jag gått! :D Han har ju iaf tonen, han kan spela snabbt som en röv OCH han är tokigt kristen, kan det bli bättre? :wink:
Var det inte nån som sa i en annan tråd att han var Scientolog?
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

calif de funk skrev:Men Geddy. Pino Paladino är en utpräglad session och live basist som klarar det mesta och det galant . Även Stones har en basist stjärna av samma kaliber - Darryl Jones som spelat med Miles Davis bl.a. Det värsta är att jag inte kan tänka mig The Who överhuvudtaget utan Entwistle! Liksom Stones utan Bill Wyman. Oavsett vem som ersätter dem.
Jag har största respekten för Darryl Jones se´n han spelade med Sting,
men jag kan omöjligt se honom framför mig med Stones...
Så liknelsen där får bli lika off som.........
Jonas Hellborg med Deep Purple. :P
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Gäst

Inlägg av Gäst »

200071 skrev:
FreCKo skrev: FyFAN va coolt! Billy Sheehan i The Who! Då hade fan till och med jag gått! :D Han har ju iaf tonen, han kan spela snabbt som en röv OCH han är tokigt kristen, kan det bli bättre? :wink:
Var det inte nån som sa i en annan tråd att han var Scientolog?
Precis, och han är inte kristen. Jag saxar lite ur en intervju från globalbass.com

GB: I would like to move into an area that involves your beliefs now. As I said before, answer these only if you feel you want to. Am I right in saying that you are involved in the Church of Scientology?

Billy: This summer is my 30 year anniversary.

GB: Why is it that no one seems to refer to the fact that you are a Scientologist? A lot of high profile performer folk who are members go through a lot of media hassles because of this affiliation and their beliefs.

Billy: I am not a proselytizer. If I was a Christian (I have great respect for their religion), or a Buddhist (again, great respect for that philosophy too), I wouldn't necessarily be out there talking about it. I believe in trying to be the best example you can be. Again, if someone is interested in what I am into, I'd be glad to tell them a little bit about it. But it's very important for people to find out on their own.
gäst

Inlägg av gäst »

Geddy_Lee skrev: Jonas Hellborg med Deep Purple. :P
Slap-bas i Pictures of home...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Sådär snyggt och passande....

Såg Hellborg tillsammans med Morgan Ågren på Bass/drum-dagarna 2005... trevligt!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
de voto
Medlem
Inlägg: 84
Blev medlem: ons 13 sep 2006, 19:14
Ort: Tjockhult

Inlägg av de voto »

anli skrev:Kolla http://www.discshop.se/shop/ds_produkt. ... usic&&ref=
Köp för tusan!
Kanonrulle.
Tänkte precis beställa men det står nåt om att den är i NTSC-format och att TV och DVD måste vara NTSC-kompatibla. Hur vet man att apparaterna man har kan spela upp filmen?

Jag såg rullen på bio i London för ca hundra år sedan och vill minnas att jag tyckte den var bra.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

blackparkas skrev:Är Billy Sheehan kristen?
Det var mer än jag visste!
Och du tycker det är positivt Frecko?
Frikyrkorock? :D

Tror Billy skulle kunna klara biffen galant.
Klart jag är positiv! Det hade ju vart riktigt fett, han hade iaf passat bättre än Pino, han ser så jävla sliskig ut...
200071 skrev:
FreCKo skrev: FyFAN va coolt! Billy Sheehan i The Who! Då hade fan till och med jag gått! :D Han har ju iaf tonen, han kan spela snabbt som en röv OCH han är tokigt kristen, kan det bli bättre? :wink:
Var det inte nån som sa i en annan tråd att han var Scientolog?
Jag trodde att scientologerna var en kristen gren? Det här kan iofs förklara mitt usla betyg i religion :lol:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Vad är det med basister och återföreningar/band som håller på efter 100 år?

I The Who´s fall tror jag inte basisten hade så mycket val.
Om jag inte är fel ute så är han jordgubbe?!

Men ta John Deacon tex...
Han tyckte att: visst gubbar...vill ni ut och åka så varsågod
...men utan mig.

Bill Wyman likadant.
Nu borde jag haft ett exempel till för att avslöja en trend....
men kommer inte på fler. =/

Men kan det vara så att vi basister helt enkelt är lite för coola och i obehov av att synas?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Michael Anthony - Van Halen....
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
gäst

Inlägg av gäst »

FreCKo: Pino Palladino ser ut som Prince Charles.
Geddy: John i The Who skulle ju faktiskt med på turné, han dog ju dagen innan turnépremiären på ett hotellrum i Tokyo med kokain och två hookers. Hjärtattack. Hujedamig...
Bean: Michael Anthony fick väl sparken?
Senast redigerad av gäst den ons 14 feb 2007, 22:24, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Johannes skrev:han dog ju dagen innan turnépremiären på ett hotellrum i Tokyo med kokain och två hookers. Hjärtattack. Hujedamig...
Rocken Råll! 8)
Senast redigerad av Geddan den ons 14 feb 2007, 22:26, redigerad totalt 1 gånger.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Bean skrev:Michael Anthony - Van Halen....
Ja!! Jag visste väl att jag hade tänkt ut det där i bilen på vägen hem...
det var ju mitt 3:e exempel...
Fast han fick väl kicken iofs?!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
gäst

Inlägg av gäst »

---
Senast redigerad av gäst den fre 08 maj 2009, 19:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev: Bean: Michael Anthony fick väl sparken?
Stämmer.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Johannes skrev:
Geddy_Lee skrev:
Johannes skrev:FreCKo: Pino Palladino ser ut som Prince Charles.
Geddy: Jag har ett exempel till; jag spelar ju med Sha-Boom, hahaha. Kanske inte i The Who-klass men ändå.. Fast John i The Who skulle ju faktiskt med på turné, han dog ju dagen innan turnépremiären på ett hotellrum i Tokyo med kokain och två hookers. Hjärtattack. Hujedamig...
Rocken Råll! 8)
Tänkta ta bort ShaBoom-kommentaren men du hann citera mig innan jag hann. Mr Quickfinger...
Haha....fast jag var in och editerade den....för den kändes onödig i mitt inlägg. Så känn dig fri. =)
Fast jag tyckte iofs att du gärna fick ha med den... Den var lite kul.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
gäst

Inlägg av gäst »

Bill Wyman slutade ju, han tackade alltså inte nej till en återförening. Bara John Deacon kvar...
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

blackparkas skrev:
Johannes skrev: Bean: Michael Anthony fick väl sparken?
Stämmer.
Därom tvista de lärde....hehe
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Johannes skrev:Bill Wyman slutade ju, han tackade alltså inte nej till en återförening.
Fast det tycker jag inte sabbar min tes. Tacka nej till att turnéra för 100:e gången eller återförening känns samma...lika
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
gäst

Inlägg av gäst »

Slutar man i Stones är man ju knäpp! Lyssnade på It´s only rock n roll idag, VILKEN PLATTA!
Skriv svar