Prissättning i annonser...

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Prissättning i annonser...

Inlägg av BBQV »

Jag blir deprimerad när jag ser en del annonser! Säljarna har uppenbarligen ingen koll på vad prylarna går för. En beggad pryl brukar landa på c:a halva nypriset om den inte är väldigt ny (typ ouppackad) eller sällsynt på begagnatmarknaden. Billiga grejer når oftast inte ens det. Ändå envisas folk med fantasipriser.

Exemplet här är dock ett av de värsta jag sett: En ashdown MAG-rigg för 10% under listpris och en tusenlapp ÖVER nypris i butik! Jag kan, utan kontakter i branschen, köpa samma grejer billigare direkt i butik, varför skulle jag köpa hans begagnade då?

http://www.blocket.se/vi/10957821.htm?ca=8_s

Grinig gammal gubbe? Ja va fan, jag fyller snart 40... :lol:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Många försöker väl...
Har för mig de där riggarna var dyrare för ett halvår sedan, men jag kan ha fel.
Men det är ju helt galet hursom...
Man lär ju ha nå´n sorts prisuppfattning när man säljer saker...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Hade en brevväxling med en snubbe på Vendolin som påstod att han betalat tretusen för T-rex Möller, nära tretusen för en Line6 Echo Park, tvåtusen för en KorgDT10 osv...

Jag frågade "var köpte du dem så jag kan undvika det stället" när han påstod att det var vad han betalat för dem...galet.

Han hade väl blivit blåst själv...
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Såg en kille på vendolin som ville sälja en Peavey Valveking-topp (iofs för gitarr) för 500 spänn under musikbörsen-pris? :shock:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Skriv svar