Enklast, billigast inspelningsutrustning?

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
Semborg
Administratör
Inlägg: 1153
Blev medlem: lör 15 jul 2006, 11:09
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Enklast, billigast inspelningsutrustning?

Inlägg av Semborg »

Jag hade tänkt investera så jag kan spela in lite bas på datorn hemma. Jag skulle vilja höra vilka ljudkort och mixerbord ni rekommenderar. Det skall inte vara något märkvärdigt alls bara så man kan spela in och att det låter bra. Ett plus är om man kan spela in 2-4 spår samtidigt.
Musik är oändlig
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Re: Enklast, billigast inspelningsutrustning?

Inlägg av FreCKo »

Semborg skrev:Jag hade tänkt investera så jag kan spela in lite bas på datorn hemma. Jag skulle vilja höra vilka ljudkort och mixerbord ni rekommenderar. Det skall inte vara något märkvärdigt alls bara så man kan spela in och att det låter bra. Ett plus är om man kan spela in 2-4 spår samtidigt.
det här kan bli intressant, är själv ute efter att bra billigt ljudkort :D fast mitt användande kommer sträcka sig lite längre än hemmainspelningar (förhoppningsvis), vi ska försöka spela in demos också...
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Jag försöker väcka liv i den här tråden eftersom jag också är nyfiken på liknande utrustning. Gärna programvara också.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Jag har en M-Audio FastTrack, som är billig och låter okej, men bara kan spela in ett spår åt gången. Och så distar och brusar den om man drar på ingångsvolymen för högt. Så länge är jag nöjd nog, men funderar på att tids nog hitta något bättre och mångsidigare. Särskilt nyfiken är jag på en Zoom H4, mest tack vare att den både fungerar som flerkanalsporta och mobil ljudinspelare. Ganska billig är den också.
Skriv svar