Midiklaviatur

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++
Inlägg: 3158
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 00:42
Ort: Sundsvall

Midiklaviatur

Inlägg av Surfin' »

Då jag skall införskaffa mig en sådan undrar jag vad herrskapet här på PB har för erfarenheter när det gäller sådana klaviaturer. Jag har bevandrat mig i Thomanns utbud men känner mig lite förvirrad och diffus över vilket val jag skall göra.

Har någon av er erfarenhet ni vill berätta om som kan vara upplysande i valet av sådan klaviatur? Ett krav från min sida är att denna skall inte vara i det dyraste laget (+2000:-) och även hava pitch och modulations "hjul".
Indigo
Medlem++
Inlägg: 6221
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 17:27
Ort: Örebro

Inlägg av Indigo »

Jag har ett M-Audio Keystation. Har fungerat alldeles utmärkt för mig. Men jag är ingen klaviatur-expert heller =) Jag antar att det är som med det mesta, man får vad man betalar för. Sedan beror det väl på hur kräsen man är med anslag och så. Och hur många tangenter man vill ha.
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
criss
Medlem+
Inlägg: 1552
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 21:26
Ort: örebro

Re: Midiklaviatur

Inlägg av criss »

Mumin skrev:Då jag skall införskaffa mig en sådan undrar jag vad herrskapet här på PB har för erfarenheter när det gäller sådana klaviaturer. Jag har bevandrat mig i Thomanns utbud men känner mig lite förvirrad och diffus över vilket val jag skall göra.

Har någon av er erfarenhet ni vill berätta om som kan vara upplysande i valet av sådan klaviatur? Ett krav från min sida är att denna skall inte vara i det dyraste laget (+2000:-) och även hava pitch och modulations "hjul".
jag har ett som borde uppfylla dina krav.
250kr + frakt
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++
Inlägg: 3158
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 00:42
Ort: Sundsvall

Re: Midiklaviatur

Inlägg av Surfin' »

criss skrev:jag har ett som borde uppfylla dina krav.
250kr + frakt
Berätta lite mer om det :)
Användarvisningsbild
PBass
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: tis 12 feb 2008, 16:25
Ort: Göteborg

Inlägg av PBass »

Har ett CME UF8. Finns mindre, billigare modeller också. De är grymt prisvärda.
Jag är helnöjd.
Demeter VTBP 201S preamp/Crest Vs-1100 steg, Peavey 4x10" + Carvin 18", Warwick Thumb 5:a, Squire P-bas, Squire Jazz bandlös, L`arrivee 4:a
Skriv svar